OG 900 ruiskusta
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: La Loka 05, 2013 20:37
- Paikkakunta: kauhajoki
OG 900 ruiskusta
Auttakee veljet! Kysymykses olis 900i -90 ja seoksen säätö ruiskun säätö reijästä. Seos suhteen muuttamiseksi laihemmalle tai rikkaammalle siitä ruuvista, kumpaan suuntaan pyörittämällä rikastuu ja kumpaan suuntaan laihenee.
Re: OG 900 ruiskusta
Periaatteessa myötäpäivään menisi rikkaammalle, mutta jos tuo on katti-K-jet, niin jossain on vikaa jos ei ole seokset kohdallaan. Säätöruuvista asetetaan vaan perussäätö niin, että tahtiventiili saa hoidettua loput, venttiilin aukioloaika muistaakseni luokkaa 50%
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: La Loka 05, 2013 20:37
- Paikkakunta: kauhajoki
Re: OG 900 ruiskusta
Jep kyseesä on just K-jetti ja katalysaattorilla. Täytyy vissihin ruveta penkomaan perimmäisiä syitä.Auto on toki seissy ennen kun se tuli mulle ja ent. omistaja oli suht iäkäs rouva. Minäkin oon ajanu tällä vehkeellä jo vuoden ja siinä on ollu sama vika kokoajan. Viasta sen verran jotta, tyhjäkäynti on aaltoillut kun lämpöaikakytkin on tarttauksen jälkeen laskenut kierroksia, sitte tyhjäkäynnilta kaasua painaessa on röpeltänyt ennen kun ottaa täydet varvit. Katsastus setä viime vuonna sanoo jotta häkä arvo oli just ja just sallittujen rajois. Minäpä en sitte siitä piitannu vaan päätin jotta seuraavaa katsastusta ei tuu enää ja vehje paaliin kun leima on loppu,vaan kuinkas kävikää? ei malttasi paalata jos vika olis edullinen korjata (auto maksoi 200e) eikä kilometriä oo kun 232tkm.
Re: OG 900 ruiskusta
Mulla oli sama vehje ja sama vika. Sen aiheutti lambda-anturi. Jos siitä ottaa johdon irti, pitäisi käynnin tasaantua heti. Olikohan sen johtoliitos jossain oikean lokasuojan päällä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: La Loka 05, 2013 20:37
- Paikkakunta: kauhajoki
Re: OG 900 ruiskusta
Jep! Koitin samaa hommaa ja siinä kävi niin,jotta kun nyppäs lambdan piuhan irti kierrokset nousi reiluun 1000r/min eikä tyhjäkäynti ruuvista saanut laskettua kierroksia. Se on vähä vaikia homma,kun ei tiä mitä tälle vehkeelle on tehty aiemmin. Vähä huolestuttavana piiteenä panin merkille esi. takajarrujen jarrupalojen vaihdon yhteysessä kokemaani ylläriin. Vas. jarrusylinteri oli hakattu niin littiin jotta jarrukumeja ei saanut laitettua paikoillen,eikä käsijarru säädy ollenkaa, näin ollen ei myöskää takajarrut toimi kummallakaan puolella. Apropoo!siitä tuliki mieleen olisko jollain myydä eheät takajarrusatulat, sais katsastettua vielä edes kerran. Käynti vian ersintä jatkukoon.