Saabin turbokone herää henkiin maasturin keulalla
Kiinalainen autovalmistaja BAIC osti Saabin kaksilitraisen ja 2,3-litraisen turbomoottorin oikeudet vuonna 2009. Myyjänä oli Saabin tuolloin omistanut General Motors.
BAIC on viimeinkin löytänyt käyttöä ostokselleen, kertoo Car News China. Moottori on tarkoitus istuttaa maasturin keulalle.
Beijing Auto BJ40 -nimistä maastoautoa kuvaillaan Jeep Wranglerin kilpailijaksi. Eikä vähiten sen ulkonäön takia: BJ40 näyttää tulleen aivan samasta muotista kuin Wrangler.
BJ40 lanseerattiin Kiinassa vuoden 2013 lopulla. Tähän asti moottorina on ollut laiskaksi luonnehdittu, 143-hevosvoimainen ja 2,4-litrainen bensakone.
Saabin 2,3-litraisesta moottorista voi puristaa jopa 250 hevosvoimaa, mutta ainakin alkuun ostajat joutunevat tyytymään pienempään kaksilitraiseen turbokoneeseen.
Turbo-BJ40 on tarkoitus esitellä yleisölle syksyllä Chengdun autonäyttelyssä.
Saabin turbokone / Beijing Auto BJ40
Saabin turbokone / Beijing Auto BJ40
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/saabi ... eed980x120
Re: Saabin turbokone / Beijing Auto BJ40
Maasturin nimenä BJ40 tuo mulle mieleen dieselillä käyvän Toyota J40-maasturin, olisivat nyt tehneet bensavehkeestä edes FJ:n 

#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Saabin turbokone / Beijing Auto BJ40
no huh. T7 moottorinohjaus? Stage 1-2-3, BioPower mahdollinen? Softauspajoilla saumaa 

9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Saabin turbokone / Beijing Auto BJ40
Tai foorumin T7 virittäjillätorque kirjoitti:Softauspajoilla saumaa

Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86