Oli jarruputket irti tuossa remontin aikana ja kun rupesin autoa kasaamaan niin jarruja ei saa ilmattua. Kun avaa ilmausropun ja polkee jarrua niin tulee isompaa kuplaa ja lopuksi pelkkää nestettä niinkun kuuluukin, kun on joka kulma kierretty ja testaa poljinta niin pohjaan menee ja on löysä. Kun tekee uuden kierroksen niin taas on ilmaa järjestelmässä.
- Joka kulmassa uudet satulat ja putket.
- Mistään ei löydy vuotoa.
- Kun poljinta pumppaa puoleen väliin rupeaa löytymään vastusta, mutta kun päästää ylös ja polkaisee uudestaan niin on löysä.
- Kun on moneen kertaan ilmattu niin järjestelmästä ei tule kuplia vaan vahtoa (niinkun kaljatuopissa)
Mistä vikaa hakemaan? Pitäisi auton kanssa maalarille päästä...
Jarruissa ilmaa?
Jarruissa ilmaa?
Saab 9-5 Wagon 2.0t vm.01
Saab OG 900 vm.88
Saab OG 900 vm.88
Re: Jarruissa ilmaa?
Omalla kohdalla sattui etujarrurempan yhteydessä kulunut kytkimen poljinsylinteri aiheuttamaan jarrupolkimen painumista kytkimen lisäksi; ja nestettä kului. Vaihdoin tiivistekorjaussarjan, mutta ei sekään poistanut löysää jarrua ja kytkintä. Lopuksi piti vaihtaa koko sylinteriyksikkö ongelman korjaamiseksi.
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
Re: Jarruissa ilmaa?
Joku ihmetteli kerran ilmausongelmia, syyksi paljastui lopulta väärin päin asennetut satulat, oikea satula vasemmalla ja päin vastoin. Ilmausnipat alaspäin.
Jos satulat on oikeilla paikoilla, eikä polkemalla ilmat poistu, niin voisi kokeilla ilmata paineistamalla jarrunestesäiliön.
Jos satulat on oikeilla paikoilla, eikä polkemalla ilmat poistu, niin voisi kokeilla ilmata paineistamalla jarrunestesäiliön.
Re: Jarruissa ilmaa?
ehdottomasti paineistamalla esim sillä hyväksi koetulla fillarin sisärenkaan paineella.
Aika yleistä on noi ilmausvaikeudet, vissiin kulahtaneet tiivarit pääsylinterissä tuota aiheuttaa tai sitten vaan jotenkin tyhjää horii, jos on päässyt systeemi kuivaksi ja ilmaa pääsylkkyyn.
Aika yleistä on noi ilmausvaikeudet, vissiin kulahtaneet tiivarit pääsylinterissä tuota aiheuttaa tai sitten vaan jotenkin tyhjää horii, jos on päässyt systeemi kuivaksi ja ilmaa pääsylkkyyn.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Jarruissa ilmaa?
kuinkas kauan oli pääsylkky kuivana?
voisi ehkä olla sen kuivumiseen viittaavaa ilman hörimistä?
voisi ehkä olla sen kuivumiseen viittaavaa ilman hörimistä?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Jarruissa ilmaa?
voit kokeilla myös päästää ne ensimmäiset ilmat pois sieltä ihan pääsylkyn lähtevistä putkista-niitä kun pikkuisen aukaisee ja avustaja painaa poljinta... Joskus noputtanut homma.