Kyllä on ollut mukava nyt ajella tuolla 99:llä! Sillä saa mielestäni oikein hyvää kyytiä. Nämä ajot ovat kuitenkin poikineet uusia harrastuksia!

Nämä ajelut ovat todistaneet, että autoilla pitäis ajaa eikä seisotella!
Nytkin lyhyet ajotuokiot ovat tuoneet esille noita vanhan auton vaivoja? Vaikka auto näyttääkin hienolta ja hyväkuntoiselta, niin käyttämätömyys tulee näitten ajojen kautta esille.
Tänään vaihdettiin oikealle puolelle ulommainen vetonivel. Samalla reissulla uusin myös taakse uudet alaslyöntikumit. Myös pakoputki sai tänään uudet vetreät kumit.
Tuossa aiemmin kerroin, että vaihdoin uuden pakosarjan tiivisteen. Käyntiääni parani uuden tiivisteen myötä. Vanha tiiviste oli palanut puhki auton etummaisen pakoreiän takasivulta. Nyt uusi tiiviste on paikallaan, mutta näiden muutamien ajopäivien jälkeen tuon pakoäänen "säksätys" vedätyksessä on palannut?
Tämä uusi tiiviste oli tällainen metallinen, missä on nuo puristetut tiivisterenkaat. Olen joutunut kiristämään sitä monta kertaa, enkä uskalla sitä enempää kiristää? Luulen, että joudun ottamaan vielä kerran auki tuon pakosarjan ja laittamaan vielä massatiivisteet avuksi? En tiedä on tuo järkevää? Mutta jotenkin tuo käyntiääni ei tunnu mukavalta, Etta jotain varmasti teen, että saan lopputuloksen itseäni tyydyttäväksi!
Sitten on vielä toinen ongelma minulle? Kun vaihdoin tuon oikeanpuoleisen ulommaisen vetonivelen, niin vanha oli oikeasti jo tiensä päässä. Siis toimenpide oli oikea! Mutta, kun liikutan autoa taaksepäin, oikealta edestä kuuluu pyörivä "kolina"? Oma ymmärrys ei nyt riitä selittämään syytä, koska normiselitys, tuo ulomainen vetari on aivan uusi? Siis lisäpohdinta jatkuu?
Tämä harrastaminen on kuitenkin aika kivaa ja kyllä tämä Saab 99 on kuitenkin aika hieno auto!
Tässä ovat komeasti meidän kadun 99:sit vierekkäin!