Startti jää päälle?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Startti jää päälle?

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Vm. -98

Avainta käännettäessä lukko ja avain tipahtavat alaspäin. En ole ennen ainakaan huomannut, että tekisi moista. Starttaus tapahtuu ilman normaalia vastetta avaimessa ja taitaa startti jäädä äänestä päätellen päälle. Käynnissä ollessa ei tällöin toimi apulaitteet.

Missä voisi olla vika? Ei taida uskaltaa ajaa huoltoon moisen vian kanssa.

- Jorma
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Olisiko virtalukon pohjasta palautusjousi poikki, ja siksi ei tunnu vastetta eikä avain palaudu? Jos käännät avaimen starttaamisen jälkeen käyntiasentoon, palautuuko startti?

Tonnarissahan avain ja avainpesä painuvat syvemmälle avainta kääntäessä, mutta siinä onkin rattilukko. 9-5:stä en tiedä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Juu, kun kääntää takaisin päin niin paljon, että kuuluu releen naksahdus niin startti menee pois päältä ja apulaitteet toimii.

Onkohan tuo jousen vaihto iso operaatio? Manuaalivaihteisto.

- Jorma
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Ohhoh, huollon mukaan ei jousta voi vaihtaa.
Vaihtoon menee joko lukkosylinteri 140 Eur ja risat + työt tahi sen alla oleva virtalukkopalikka yli 300 Eur ja enemmän työtä :(

Tulee jousen paketoinnille hintaa :evil:
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Onko kenelläkään ollut moista ongelmaa ja jos, niin kumpi osa oli viallinen?

- Jorma
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Hmm, voiko WIS:stä arvuutella mikä osa nyt on rikki?
(ei kenelläkään olisi toimivaa linkkiä ladattavaan WIS:iin?)
GameOver
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 14:48
Paikkakunta: Area -09

Viesti Kirjoittaja GameOver »

Mun mielestä sen kuuluukin mennä alaspäin sen avaimen. Ainaki siinä vaiheessa kun sammutat auton, jää radio päälle, ja kun nostat avaimen pois lukosta, nousee lukkopesä sen pikkumatkan ja radio menee pois päältä. Voit kokeilla vaikka pitämällä sormella lukkopesää pohjassa ku otat avaimen pois, jää radio päälle. Ja kun päästät sormen irti ni se sammuu. Meillä toimii noin 9-5:ssä, 900:ssa ja vectrassa. En tiiä sit onko offtopic mutta ng900:n oli virtalukon pohja aika v-mäinen vaihtaa.
kulkuneuvoja.....
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Joo kyllä tuo virtalukon "uppoaminen" on ihan normaalia... Itsekkin sitä aluksi ihmettelin, että mihin sillä on pyritty....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Hmm, varmaan se sitten tipahtaa normaalistikin :) Ei vaan ole tullut kiinnitetttyä asiaan huomiota kun on toiminut muuten ja se jousen vastus on avaimessa tuntunut.

Ei huvittaisi viedä enää yhtään ylimääräistä rahnaa tuohon paikalliseen liikkeeseen. Sen takia kyselen josko joku tietäisi mikä osa pitää vaihtaa. Muuten varataan aika, tutkitaan, tilataan osa, varataan aika, vaihdetaan ja sitten käydään vielä kerran korjaamassa jotain mikä meni pieleen.
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Jos tulee jollekin toisellekin vastaan niin:

Vika ei ollut korjaamonkin ehdottamassa:
sytytyslukko 43 87 742

vaan
kosketin 49 46 307

Kun ei räjäytyskuva eikä patruunan irroitus paljastanut sen kummempaa niin kävin purkaamolla tiedustelemassa ja siellä oli sopivasti paketti purettuna ja tuo virtalukon pohjimmainen osa paljastui jousen asuinpaikaksi. No onneksi on puolet halvempi osa. Tuo lukon listahinta 340 E ja kosketin 140 + risat.

Hankalia korjaamoillekin tuollaiset osat, jotka eivät näy räjäytyskuvissa eikä ole aikaisemmin tullut tuollaista vikaa vastaan.
pohamala
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 21:20
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Startti jää päälle?

Viesti Kirjoittaja pohamala »

Nostetaas ylös

mites tuon virtalukon pohjan saa inhimillisesti irti. Ei viitsisi koko autoa purkaa, keskikonsolin päällystä on jo auki. Ja kyseessä on vm 99 3.0 automaatti.

T/Pekka
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
pohamala
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 21:20
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Startti jää päälle?

Viesti Kirjoittaja pohamala »

Itse itselleni vastaten ja muille vastaisuudessa: Perse mikä keikka ...
Ei muuta kuin lusikka kauniiseen käteen ja etupenkit pois ja koko keskikonsoli nevadaan jotta saa vaihteen mekanismin irti ja kaadettua kyljelleen - sitten kaikki olikin ruuvaa ja pulttaa touhua. Harjoitteluineen 5 tunnin keikka, nyt tekisi 1-1½ tunnissa.

T/P
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
pohamala
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 21:20
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Startti jää päälle?

Viesti Kirjoittaja pohamala »

En viitsinyt repiä/puhkoa mattoa. Ne konsolin sivussa alhaalla olevat torxit olivat ahtaalla ja matto ei taittunut kunnolla kunnes sai penkin pois edestä. Olisi kai se lopulta mennyt ilmankin ...

Sai ainakin kerran siivottua kunnolla.

T/P
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
Vastaa Viestiin