Pitkälohkon kestävyys.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Pitkälohkon kestävyys.

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Mites nuo pitkälohkot oikeasti kestää käyttöä, oliko niissä joku suunnitteluvirhe että lohko halkeaa helpommin, ja kannattaako niistä oikeasti ottaa tehoja ulos, vai liittyykö tehojen ulos ottaminen sinänsä kannen halkeamiseen..

Edit :Kansi, ei lohko.
Viimeksi muokannut 009baas, Ke Kesä 17, 2015 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
thepaavo
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 17:23
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Pitkälohkon kestävyys.

Viesti Kirjoittaja thepaavo »

Se riippu paljon kuinka paljon tehoa haluaa ja missä kunnossa kone on.
Oman tonnarin alakerta on täysin alkuperäinen ja ajettu noin 370tkm ja kestää ainakin vähän yli 400hv hyvin :wink:

Mutta kuten yllä mainittu niin kunto ja huolto ovat pääasioita.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Pitkälohkon kestävyys.

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ei kait tonnareista oo lohkoja halennu. Jos ei lasketa niitä mistä kiertokanki kurkkii. Pitkiksissä tosiaan kansi tuppaa halkeemaan jostain syystä iha vakionakin jos huono tuuri käy.
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pitkälohkon kestävyys.

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Mulla on ollut viimepäivinä silmät p*rseessä, kantta tarkoitin.Lohkohan on vissiin about sama kaikissa. :lol: Tai ainakin yhtä kestävä.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Pitkälohkon kestävyys.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jako- ja tp-ketjun rattaat taitaa olla (ainakin etsin mukaan lueskellut) selvästi heikompaa materiaalia kuin lyhytlohkois. Omas rallattaa ainakin tp osalta viimesiään kun 293tkm takana. Lyhytlohkos vaihtu jakopää +400tkm kohdalla

Se miten huollot tehty esim öljyt+ suodatin, jäähdytinnesteet jne vaihdettu meinaa kyllä tuohon käyttöikään aikasen paljon joka merkillä ja koneella.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin