Takuuasia?
Takuuasia?
Elikkä tämmöinen hommeli kävi toisella autolla. Teetätin jakopään autoon varaosaliikkeessä (ammattifirma) Kotiin ajaessani alkoi laturin valo vilkkumaan , joten käytin kyseisessä firmassa auton uudestaan ja tuomio oli että laturi on sökö. 2 vaihtoehtoa joko vaihdetaan säädin saattaa pelata vähän aikaa tai sitten koko laturi. Päädyin vaihdattamaan koko laturin...
No nyt on sitten mennyt 2.5kk ja taas autosta pamahti laturi. Tutkivat laturin samassa firmassa ja totesivat että laturi on sökö , tilaavat uuden maahantuojalta. Noniin nytten päästiikin kysymykseeni... Kattaako varaosan takuu myös siitä aiheutuneet kulut (työt yms)???? vai jääkö ne asiakkaan maksettavaksi?
No nyt on sitten mennyt 2.5kk ja taas autosta pamahti laturi. Tutkivat laturin samassa firmassa ja totesivat että laturi on sökö , tilaavat uuden maahantuojalta. Noniin nytten päästiikin kysymykseeni... Kattaako varaosan takuu myös siitä aiheutuneet kulut (työt yms)???? vai jääkö ne asiakkaan maksettavaksi?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Takuuasia?
Mielestäni kyseisen firman olisi ensin tutkittava mikä se on kun aiheuttaa laturin hajoamisen, meinaan syy on oltava ei releet itsestään hajoile/ kaks peräkkäin ja joidenkin viikkojen välillä.Baabel kirjoitti:Elikkä tämmöinen hommeli kävi toisella autolla. Teetätin jakopään autoon varaosaliikkeessä (ammattifirma) Kotiin ajaessani alkoi laturin valo vilkkumaan , joten käytin kyseisessä firmassa auton uudestaan ja tuomio oli että laturi on sökö. 2 vaihtoehtoa joko vaihdetaan säädin saattaa pelata vähän aikaa tai sitten koko laturi. Päädyin vaihdattamaan koko laturin...
No nyt on sitten mennyt 2.5kk ja taas autosta pamahti laturi. Tutkivat laturin samassa firmassa ja totesivat että laturi on sökö , tilaavat uuden maahantuojalta. Noniin nytten päästiikin kysymykseeni... Kattaako varaosan takuu myös siitä aiheutuneet kulut (työt yms)???? vai jääkö ne asiakkaan maksettavaksi?
Jos firma on autosähkö pulju niin vian aiheuttaja on heille helppo todeta, ja taas korvauksista voi sanoa jotta puljulla on oltava takuu niin työlleen kuin osilleenkin.
Toimi aivan kuin ettei sulla olis puupenniäkään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Takuuasia?
Juu niinhän se pitäis.. No kattoo mitä ne huomenna sanoo kun haen ja kyselen tutkimuksista... Luulis jo heidänkin tutkivan mikä sen hajottaaa... Alko kesti 330tkm
Ja eiköhän tuolla sähkömiehiä luulis olevan kerran asentelevat ihan mitä vaan autoihin myös webastot yms...
Ja eiköhän tuolla sähkömiehiä luulis olevan kerran asentelevat ihan mitä vaan autoihin myös webastot yms...
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Takuuasia?
Minkä merkkinen laturi laitettiin alle ? Näitä latureitakin on myynnissä monella merkillä ja vaihtelevalla laadulla....
Takuu aikana hajonneella tuotteella ilman muuta työ kuuluu mukaan vaikka korjaamo voi nikotella ..Onhan kutti tallella ?
Takuu aikana hajonneella tuotteella ilman muuta työ kuuluu mukaan vaikka korjaamo voi nikotella ..Onhan kutti tallella ?
9-3Aero-01
Re: Takuuasia?
Sen verran kokemuksella tästä. Jos itse hommaat laturin paikasta X ja vaihtotyön tekee firma Y. Tällöin laturin takuusta huolehtii paikka X ja työn takuusta firma Y. Elikäs, tässä tapauksessa kun/jos laturi on viallinen saat uuden takuuseen paikasta X, mutta työn joudut maksamaan valitettavasti itse.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Takuuasia?
Kerrassaan hyvä vinkki.core2 kirjoitti:Mielestäni kyseisen firman olisi ensin tutkittava mikä se on kun aiheuttaa laturin hajoamisen, meinaan syy on oltava ei releet itsestään hajoile/ kaks peräkkäin ja joidenkin viikkojen välillä.Baabel kirjoitti:Elikkä tämmöinen hommeli kävi toisella autolla. Teetätin jakopään autoon varaosaliikkeessä (ammattifirma) Kotiin ajaessani alkoi laturin valo vilkkumaan , joten käytin kyseisessä firmassa auton uudestaan ja tuomio oli että laturi on sökö. 2 vaihtoehtoa joko vaihdetaan säädin saattaa pelata vähän aikaa tai sitten koko laturi. Päädyin vaihdattamaan koko laturin...
No nyt on sitten mennyt 2.5kk ja taas autosta pamahti laturi. Tutkivat laturin samassa firmassa ja totesivat että laturi on sökö , tilaavat uuden maahantuojalta. Noniin nytten päästiikin kysymykseeni... Kattaako varaosan takuu myös siitä aiheutuneet kulut (työt yms)???? vai jääkö ne asiakkaan maksettavaksi?
Jos firma on autosähkö pulju niin vian aiheuttaja on heille helppo todeta, ja taas korvauksista voi sanoa jotta puljulla on oltava takuu niin työlleen kuin osilleenkin.
Toimi aivan kuin ettei sulla olis puupenniäkään.
9-5 Aero - 00
Re: Takuuasia?
Laturissa ei ole merkkiä... QR koodi on mutten saa puhelinta sinne... no kuitenkin vaihtoivat laturin ja nyt lataa 14.5V eli se toimii taas... (niin kauan kuin toimii) No ei siinä mitään tässä vähän infoa mistä kaikki alkoi...tnt kirjoitti:Minkä merkkinen laturi laitettiin alle ? Näitä latureitakin on myynnissä monella merkillä ja vaihtelevalla laadulla....
Takuu aikana hajonneella tuotteella ilman muuta työ kuuluu mukaan vaikka korjaamo voi nikotella ..Onhan kutti tallella ?
Vein oman saabbini kyseiseen firmaan 2012 webaston asennukseen... Ajaksi sanottiin että kestää 8tuntia ja sen jälkeen saa hakea auton pois... vein 07 auton ja soittelin 16 aikoihin kun puhelua ei ollut tullut , ukko totes ettei ole vielä valmis... (ei viitsitty edes soittaa...) Sanoin puhelimessa ja vaadin saada sijaisauton siksi aikaa kunnes saavat autoni kuntoon... tämä kävi niskoja nakellen heille... meni 2.5pv ja sitten vihdoin ja viimein tuli soitto , että autonne on valmis... ajoin firmaan ja maksoin webaston.
Menin kotio niin ukko soitti että olen ajanut firman autolla mittariin lisää 200km ja minun pitäisi maksaa auton käytöstä... tähän en suostunut... no seuraavana aamuna testasin toimiiko webasto no eihän se puhaltanu kabiinii ollenkaan lämmintä... vein auton firmaan se oli siellä 7tuntia kunnes tuli soitto (vaikka "Ottivat" heti aamusta huoltoon) yllättävää että firma vieritti syyn minun niskoille etten osannut käyttää laitetta... Tämä oli saabin kohtalo...
Sitten siirrytään peugeottiin... Vein auton jakopään huoltoon huollosta sovittiin kirjallisena (turvallisempi minulle) Auto oli pajalla 1.5pv vaikka ajaksi sanottiin 4tuntia... Hakiessani autoa katsoin moottoritilaa siellä oli öljyä lammikoittain palkkien päällä ja valitin asiasta huoltopäällikkö totesi että olemme itse kastelleet öljyllä auton... (jännää että moottoritila oli täysin kuiva sinne vietäessä..)
Autossa oli joku rulla mikä (en muista mikä) mikä piti vaihtaa tai laukeaa kohta hinta oli 53euroa , suostuin puhelimessa tähän jotta auto saataisin nopeasti ajoon.. 2 päivää tämän episodin jälkeen alkoi akun valo vilkkua kojelaudassa ja katsottiin laturia se oli yltäpäältä jäähdytysnesteessä.. (vaihtoivat jäähdytysnesteen jakopään yhteydessä , kuppi on laturin päälle ja kuppi oli piri pintaan täysi...) Eli olivat kaataneet kupin liian täyteen joka valutti laturiin jäähdytysnesteet ja kärväytti sen... Huoltopäällikkö totesi että ajan saatossa laturiin kerääntyy jäähdytysnestettä... Eivät suostuneet takuuseen vaihtamaan laturia... tehtiin kompromissi ja maksoin puolet työstä ja laturista yhteensä 190euroa... auto oli kunnossa 2.5kk kunnes vaihdettu laturi pamahti..
Ei muuta kun taas uudestaan liikkeeseen auto tutkittiin toisena päivänä ja tilasivat maahantuojalta uuden laturin vaihtoivat sen mukisematta... Vein auton tutulleni joka mittari lataako auto vai ei. Avattiin tutun kanssa konepelti ja kas kummaa autosta oli paskotti moottorinsuojakotelu (täysin repeytynyt halki , oli vielä koitettu paikata liimalla ja peitellä jälki) Ei muuta kuin huoltopäällikkö paikalle ja asiaa tutkimaan... yllättäen syy vieritettiin minun niskoilleni , mutta tästä viisastuneena olin ottanut jo sunnuntaina ennen auton vientiä kuvat moottoritilasta ja laturista jotteivat voi kusettaa uudelleen siinä... maanantai lähtien auto seisoi heidän pihassa kameran alla tähän päivään asti... Sanoin ukolle ettekö te voi olla tässäkään asiassa rehellisiä... viilaatte silmään asikasta sen minkä kerkee ja koitatte vierittään kaikki virheenne asiakkaan niskoille... huoltopäällikkö totesi "no pojat on poikia" Sanoin että hankkia ehyen suojakopan tuohon... sanoi ukko että soittavat kun löytävät purkaamolta sellaisen...
Että tälläistä täällä , nyt siis odotellaan uutta suojakoteloa moottorille.. ja tulen periaatteestakin pitämään huolen että sen kansi on peugeotin oma eikä tarvike tai esim sitikan kansi...
Paljon on muutakin paskaa kuullu kyseisestä firmasta muummuassa työkaveri teetti kyseissessä firmassa kaikki jarruputket ja ne hylättiin katsastuksessa...
Lisäksi vielä muutamat klemmarit jätetty puoliks kiristämättä ihan kuiten kiusallaan(mm jäähdytysnestekupin klemmari) oli löysällä ja siirretty kiinnikekorvakkeesta pois vapaasti heiluvaksi laturin päälle... Tuntuu ettei tällä firmalla oikeasti ole mitään rotia...
keskustelua lisää ja jos on asiaton poistakoot modet pois.
Viimeksi muokannut Baabel, Ke Heinä 01, 2015 17:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Takuuasia?
Kieltämättä melko hurjan kuuloista, mutta pakko todeta että...
...tässä vaiheessa repesin nauramaan . Ei hyvää päivää, hilppasen absurdia ajatuksenjuoksuaBaabel kirjoitti:Huoltopäällikkö totesi että ajan saatossa laturiin kerääntyy jäähdytysnestettä...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Takuuasia?
no älä! Meinaan vielä käydä palautetta antamassa kuuluvalla äänellä kunnes haen sen ehyen kopan... tykkäsvät tai eivät... ketuttaa vaa tollai ettei voida mitään myöntää... ymmärtäähän sen jos vahingossa tai huolimattomuuttaan tehnyt noi asiat , mutta kun mitään ei myönnetä ja koitetaan asioita peitellä...aero kirjoitti:Kieltämättä melko hurjan kuuloista, mutta pakko todeta että...
...tässä vaiheessa repesin nauramaan . Ei hyvää päivää, hilppasen absurdia ajatuksenjuoksuaBaabel kirjoitti:Huoltopäällikkö totesi että ajan saatossa laturiin kerääntyy jäähdytysnestettä...
kaikist huvittavinta kun ekan laturin jälkeen annoin palautetta ja nyt menin uudestaan laturin takia oli huoltopäällikön sijainen töissä... katsoi aluksi silmiin , mutta kun kuuli rekisterinumeron nii loppu silmiin katsominen... liekö sitten sana kiirinyt
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Takuuasia?
Joo, ammattilaisetkin tekee virheitä ja kaikille sattuu vahinkoja. Kunnolliset tekijät ja asialliset firmat tunnistaa huomattavasti paremmin jälkimarkkinoinnista ja niiden virheiden korjaamisesta.
Tuo anv:n muistuttama seikka omien osien tuomisesta ja sen aiheuttamasta takuun hajautumisesta on muuten yksi syy siihen, että jos autoani jossain huollatan/korjautan, pyrin myös ostamaan osat ko. paikasta - tällöin takuu on yksi paketti ja jos asennettu osa vikaantuu, on helppo vain lykätä auto ko. firmalle uudestaan korjattavaksi.
Tuo anv:n muistuttama seikka omien osien tuomisesta ja sen aiheuttamasta takuun hajautumisesta on muuten yksi syy siihen, että jos autoani jossain huollatan/korjautan, pyrin myös ostamaan osat ko. paikasta - tällöin takuu on yksi paketti ja jos asennettu osa vikaantuu, on helppo vain lykätä auto ko. firmalle uudestaan korjattavaksi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Takuuasia?
jep niin olen yleensä tehnykkin ellen itse ole korjannut autoa..aero kirjoitti:Joo, ammattilaisetkin tekee virheitä ja kaikille sattuu vahinkoja. Kunnolliset tekijät ja asialliset firmat tunnistaa huomattavasti paremmin jälkimarkkinoinnista ja niiden virheiden korjaamisesta.
Tuo anv:n muistuttama seikka omien osien tuomisesta ja sen aiheuttamasta takuun hajautumisesta on muuten yksi syy siihen, että jos autoani jossain huollatan/korjautan, pyrin myös ostamaan osat ko. paikasta - tällöin takuu on yksi paketti ja jos asennettu osa vikaantuu, on helppo vain lykätä auto ko. firmalle uudestaan korjattavaksi.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Takuuasia?
joo kaikki kuitit aina säilytetään ja otetaan vielä kopiot niistä. säilötään vielä kirjekuoreen autokohtaisesti.tnt kirjoitti:Minkä merkkinen laturi laitettiin alle ? Näitä latureitakin on myynnissä monella merkillä ja vaihtelevalla laadulla....
Takuu aikana hajonneella tuotteella ilman muuta työ kuuluu mukaan vaikka korjaamo voi nikotella ..Onhan kutti tallella ?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Takuuasia?
Jeps. Itsellä sattui kohdalle kun tilasin tarvikeliikkeen kautta "laadukkaat konin sport iskarit" ja asennutin ne saappiin merkkiliikkeen kautta. Kuinka ollakaan toinen etuiskari sylkäisi öljyt pihalle 5000km/6kk jälkeen.
Siinä vaiheessa alkoi pälli revetä kun maahantuoja ilmoitti että se viallinen iskari pitää toimittaa heille tutkittavaksi takuukäsittelyä varten. Siis Oulusta Helsinkiin! Eikä muuten meinannut mennä edes takuuseen kun väittivät että ng900:n etuiskari on ollut löysällä siellä putkessa. Hei haloo, olisipa ollut pauke. Doh, lopulta meni takuuseen se, mutta auto seisoi viikon merkkiliikkeessä kolmirattaisena ja toki piti maksaa merkkiliikkeelle tuon iskarin vaihtokin.
Voin sanoa että v-käyrä oli aikas korkealla
Siinä vaiheessa alkoi pälli revetä kun maahantuoja ilmoitti että se viallinen iskari pitää toimittaa heille tutkittavaksi takuukäsittelyä varten. Siis Oulusta Helsinkiin! Eikä muuten meinannut mennä edes takuuseen kun väittivät että ng900:n etuiskari on ollut löysällä siellä putkessa. Hei haloo, olisipa ollut pauke. Doh, lopulta meni takuuseen se, mutta auto seisoi viikon merkkiliikkeessä kolmirattaisena ja toki piti maksaa merkkiliikkeelle tuon iskarin vaihtokin.
Voin sanoa että v-käyrä oli aikas korkealla
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S