
Aero meni paskaksi!!
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Aero meni paskaksi!!
WIS oli sikäli hyödyksi, että näki, miten se hihna kuuluu mennä. Ei tarvinnut pähkäillä, kun oli aika monella mutkalla. 

# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Aero meni paskaksi!!
Sehän löytyy helpommin hanskalokerosta, käyttöohjekirjasta 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Aero meni paskaksi!!
Itse hain Fixus liikkeestä tuohon remppaan kamat. Oli Contin hihna ja Febi / Bilstein ja INA rullat. Hihnan pituus lyhyellä köydellä oli 2433 mm. Osat makso about 130 €.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Aero meni paskaksi!!
Ainakin silloin, jos se on vuosien varrella pysynyt mukana.latinki kirjoitti:Sehän löytyy helpommin hanskalokerosta, käyttöohjekirjasta

# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Aero meni paskaksi!!
Eli mullahan on sellainen pienimuotoinen ongelma että en tiedä auton moottoreiden remppaamisesta yhtään mitään, mutta aina olen saanut kaikki hommat tehtyä kun olen täältä kysellyt paljon neuvoja.
Pystyykös tuon rempan tekee ihan yläkautta vai pitääkö päästä auton alle?
Minkäs mittainen sen remmin pitää olla?? Kun täälläkin joku oli pistäny 2433mm. pitusen remmin ja sit taas Motonetissä on myynnissä 2613mm. remmiä joka taitaa olla saman mittainen kuin mitä tuo auton ohjekirjakin sanoo?
Mitä hyötyä siitä on jos jättää sen yhden rullan käyttämättä? Ohjekirjan mukaan remmin pitäisi kiertää sen yhden rullan kautta mutta täälläkin oli yhdessä kuvassa vedetty se remmin niin ettei osu siihen yhteen ollenkaan?
Mitäs muuta pakollista mun pitää ostaa remmin lisäksi? Eikö pelkällä remmillä selviä?
Saakos Motonetistä haettua kaikki tarpeellinen? En mielellään lähtis netistä tilaamaan...

Pystyykös tuon rempan tekee ihan yläkautta vai pitääkö päästä auton alle?
Minkäs mittainen sen remmin pitää olla?? Kun täälläkin joku oli pistäny 2433mm. pitusen remmin ja sit taas Motonetissä on myynnissä 2613mm. remmiä joka taitaa olla saman mittainen kuin mitä tuo auton ohjekirjakin sanoo?
Mitä hyötyä siitä on jos jättää sen yhden rullan käyttämättä? Ohjekirjan mukaan remmin pitäisi kiertää sen yhden rullan kautta mutta täälläkin oli yhdessä kuvassa vedetty se remmin niin ettei osu siihen yhteen ollenkaan?
Mitäs muuta pakollista mun pitää ostaa remmin lisäksi? Eikö pelkällä remmillä selviä?

Saakos Motonetistä haettua kaikki tarpeellinen? En mielellään lähtis netistä tilaamaan...

Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Aero meni paskaksi!!
Lyhyen hihnan etuna on helpompi asennettavuus, ja kun yksi rulla puuttuu niin on yksi mahdollisesti vikaantuva osa vähemmän. Haittana taas on toisia häiritsevä jurina tyhjäkäynnin tuntumassa, varsinkin parkkihallissa ilmastointi päällä. Kun se hihna kulkee pitkään ilman tukea, niin se saattaa alkaa resonoimaan ja siitä tuo ärsyttävä ääni. Itse laitatin yhden lyhyen hihnan jälkeen taas pitkän juurikin tästä syystä. PCS:ltä tilaisin osat kun tietävät suoraan mitä sinne tarvitsee, sinne voi soittaa niin ei tarvitse netistä tilata. 

#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Aero meni paskaksi!!
Ne kiristimen taittopyörien kiinnileikkaaminenhan sen remmin katkeamisen juuri aiheuttaa, eli ne juurikin on vaihdettava + tietysti uusi remmi katkenneen tilalle. Remmi itsessään kestää ties miten pitkään. Yleensä remmin katkeamisen aiheuttaa juuri mainittu kiinnileikkaaminen.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Aero meni paskaksi!!
Motonetissä on myytävänä kiristinrulla + laite 74,9€. Mikä tuo laite tossa nyt sitten on? Tollanen paketti pitää ilmeisesti remmin lisäksi ostaa?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Aero meni paskaksi!!
Ymmärtäisin tuon niin, että siinä on kiristinlaite, jossa on yksi rulla ja sitten se ns. taittopyörä tai kaksi sen mukaan onko kyse pitkästä ja lyhyestä hihnasta. Kiristimessä on valmiina "sokka" paikallaan tai ainakin Pro-Carin kiristimessä oli, joten sen asennus on helppoa. Sokka irti, kun on remmi paikallaan, se kiristää sitten hihnan oikeaan kireyteen. Voin pistää kuvakaappaukset WIS:stä, jos tarvitset. Pistä YV:nä meiliosoite. Femmassa on kaksi taittopyörää, kolkin T5 koneessa yksi.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Aero meni paskaksi!!
Tässä on esitettynä ko. prosedyyri:
http://photo.platonoff.com/Auto/2004092 ... tine_belt/
Asennus on kuvattu lyhyelle hihnalle. Vaikka uusisit kiristimen rullineen tarvitset myös erillisen ohjurirullan koska se on useimmiten se porsiva osa. Kyseessä siis tämä:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=501
edit: ja pidempää hihnaa käytettäessä lisäksi vielä tämä:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=501
http://photo.platonoff.com/Auto/2004092 ... tine_belt/
Asennus on kuvattu lyhyelle hihnalle. Vaikka uusisit kiristimen rullineen tarvitset myös erillisen ohjurirullan koska se on useimmiten se porsiva osa. Kyseessä siis tämä:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=501
edit: ja pidempää hihnaa käytettäessä lisäksi vielä tämä:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=501
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Aero meni paskaksi!!
Ja pitkän hihnan tapauksessa voi käyttää teippikikkaa, kun se on kohtuu ahtaassa paikassa se extra rulla. Pistät pultin rullaan, ja teippiä ristikkäin X-tyyliin rullan yli niin että se pitää pultin suht.koht. paikallaan, eli pultti on siinä X keskellä päästään teipissä kiinni. Nyt ujutat tämän hollille ja rullasta pyörittämällä saat pultin menemään kierteilleen. Kun se on kierteillään, niin repäiset teipit pois ja avaimella loput. Muistat vaan laittaa ne teipit silleen että saat ne pois myös. Voi ottaa muutaman yrityksen ja teippityypin vaihdon ennen kuin onnistuu.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Aero meni paskaksi!!
Miun kikka on ihan vähän lyhentää sitä ruuvia. Helpottaa asennusta mutta ei ole vaikuttanut pysymiseen millään tapaa. PCS:ltä tilaamani hihnasarjan kiristimen rulla hankasi runkoon. Onneksi kokeilin sitä irtaallaan. Rungossa oli joku valurökäle mikä piti hioa matalaksi. Liekkö ollut valimolla huono päivä? Eli kyseessä oli vanhan kiristimen entraus uudella rullalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Aero meni paskaksi!!
Nyt olen päässyt vähän pyörittelemään noita rullia... Kaikki muut pyörii oikein nätisti eikä niissä tunnu olevan mitään vikaa paitsi vesipumpun rulla, sekin pyörii mutta on aika jäykkä. Kuuluuko olla?
Kampiakselin "rullan" ei varmaankaan edes kuulu pyöriä?
Edit. Vesipumpun rulla on myöskin sellainen jämäkkä, ettei ainakaan mitään klappia oo..
Kampiakselin "rullan" ei varmaankaan edes kuulu pyöriä?
Edit. Vesipumpun rulla on myöskin sellainen jämäkkä, ettei ainakaan mitään klappia oo..
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Aero meni paskaksi!!
Missä kunnossa se hihna sitten oli, muuten kuin oli tietenkin mennyt solmulle? Oliko jotain murtumia?
Ainakin rullasta pitäisi nähdä selvästi että syltännyt siihen.
Ainakin rullasta pitäisi nähdä selvästi että syltännyt siihen.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Aero meni paskaksi!!
Siis hihnahan oli mennyt aivan silpuksi... Siin meni varmaan 40min kun niitä hihnan riekaleita olen joka välistä repinyt.
Nyt huomasin että näköjäs sinne vesipumpun rullan taakse on myös mennyt tuota hihnaa... Saakos tuota vesipumpun rullaa pelkästään pois?
Nyt huomasin että näköjäs sinne vesipumpun rullan taakse on myös mennyt tuota hihnaa... Saakos tuota vesipumpun rullaa pelkästään pois?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88