Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
Päässä alkoi pyörimään ehkä hieman tolkuton idea,
joten pitääpä kysäistä onko kellään tällaisesta kokemuksia...
Rakas 9-5 Estate, vm. 2000 tuli tiensä päähän, kun eräs mielenvikainen Pökötillä kaahailija ajoi päälle ja runnoi sen kyljestä niin mutkalle, että eipä tule siitä enää ajopeliä.
Ostinpa sitten vm. 2005 9-5 Aeron.
250 heppaa jyllää niin komeasti, että saa olla varovainen kaasujalan kanssa.
Biopower-softalla ja siten E85:llä kulkien kulutus on 80 km työmatkalla "vain" 9-10 litraa satasella - bensaan verrattuna paljon halvempaa lystiä ja todella nautinto tuolla muutenkin ajella.
Sitä mietin, että kun Aerossa on manuaalilaatikko ja siinä Estatessa automaatti,
niin kuinkahan iso homma olisi siirtää automaatti Aeroon?
Jotenkin tottunut sen automaatin mukavuuteen 4:n vuoden ajan vaikka eipä se nyt ylivoimaista ole kytkintä ja vaihdekeppiä käyttää - niillä mentiin ekat 35 vuotta.
Tai onko mokoma ylipäätään mahdollista?
Ja onkohan kukaan ko. hommaa tehnyt tai teettänyt?
Jos on tehnyt, niin paljonko meni hommaan aikaa ja paloiko päreet tehdessä?
Jos on teettänyt, niin kuinka huikeesti maksoi?
t. Osku
joten pitääpä kysäistä onko kellään tällaisesta kokemuksia...
Rakas 9-5 Estate, vm. 2000 tuli tiensä päähän, kun eräs mielenvikainen Pökötillä kaahailija ajoi päälle ja runnoi sen kyljestä niin mutkalle, että eipä tule siitä enää ajopeliä.
Ostinpa sitten vm. 2005 9-5 Aeron.
250 heppaa jyllää niin komeasti, että saa olla varovainen kaasujalan kanssa.
Biopower-softalla ja siten E85:llä kulkien kulutus on 80 km työmatkalla "vain" 9-10 litraa satasella - bensaan verrattuna paljon halvempaa lystiä ja todella nautinto tuolla muutenkin ajella.
Sitä mietin, että kun Aerossa on manuaalilaatikko ja siinä Estatessa automaatti,
niin kuinkahan iso homma olisi siirtää automaatti Aeroon?
Jotenkin tottunut sen automaatin mukavuuteen 4:n vuoden ajan vaikka eipä se nyt ylivoimaista ole kytkintä ja vaihdekeppiä käyttää - niillä mentiin ekat 35 vuotta.
Tai onko mokoma ylipäätään mahdollista?
Ja onkohan kukaan ko. hommaa tehnyt tai teettänyt?
Jos on tehnyt, niin paljonko meni hommaan aikaa ja paloiko päreet tehdessä?
Jos on teettänyt, niin kuinka huikeesti maksoi?
t. Osku
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
M2000 mallisessa on vanha 4 lovinen, uudet laatikot on 5 lovisia. Kyllä tuo tehtävissä on mutta aika suuri työ tuossa on. Itse laittaisin ennemmin uuden 5 lovisen jos tuollaiseen hommaan ryhtyisi.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
Vaihtaisin koko auton automaattivaihteiseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
Aeroja ja vectoreita enemmän tarjolla automaateina kuin manuaalisena. Kyllä sen joku päikseen vaihtaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
No joo, kunhan kysäisin...
Manuaalilla on nyt ajeltu ja eipä sitä automaattia enää sitten kaipaa, kun on aikansa ajellut.
En kai minä 4 viikkoa sitten ostettua huippupeliä mihinkään toiseen vaihda jonkun vaihdelaatikon takia, herrajjestas!
Syynäsin ostaessa hyvin tarkkaan koko kulkuneuvon ja just Torekissa eilen vaihtoivat jarrulevyt ja pyysin, että katsovat nekin vielä samalla yleiskunnon - ammattilaisia kun ovat. Ei minkäänlaista vikaa tässä yksilössä. Niin, että en todellakaan vaihda!
Hauska piirre siinä on vielä se, että kun se on asustellut elämänsä ekat 7 vuotta Englannissa ja vasta sitten 3 Suomessa, niin ratti on "väärällä" puolella eli itse asiassa ihan oikeasti oikealla puolella. Siihen tottui n. vartissa niin ettei sitä sen jälkeen edes ajatellut. Oikeastaan nyt jo paljon ajeltuani olen sitä mieltä, että kaikenlainen näkyvyys ja hallinta on paremmin "tuntumassa", kun ajaa sillä oikealla puolella, outoa...
Ja tosiaan LÄHTEE, kun pikkasen hipaisee kaasupoljinta!
Pitänee talviaikaan olla todella varovainen sen kaasun kanssa ettei karkaa käsistä.
Enkä ajatellut ratin puolta vaihtaa, joten sellaisia kysäreitä täältä ei pese.
Satuinpa ihan uteliaisuudesta kysymään sitä loota-asiaa, jos vaikka joku olisi joskus tehnyt.
Team Ylläpito vastasi asiantuntevasti, ja olisi viimeistään saanut minut luopumaan koko ajatuksesta, jos sellaista ihan vakavasti olisin harkinnut.
Ellei jonkun hulluuskohtauksen ja hyvien neuvojen innoittamana...
t.
Aerofobiaan sairastunut
Osku
Manuaalilla on nyt ajeltu ja eipä sitä automaattia enää sitten kaipaa, kun on aikansa ajellut.
En kai minä 4 viikkoa sitten ostettua huippupeliä mihinkään toiseen vaihda jonkun vaihdelaatikon takia, herrajjestas!
Syynäsin ostaessa hyvin tarkkaan koko kulkuneuvon ja just Torekissa eilen vaihtoivat jarrulevyt ja pyysin, että katsovat nekin vielä samalla yleiskunnon - ammattilaisia kun ovat. Ei minkäänlaista vikaa tässä yksilössä. Niin, että en todellakaan vaihda!
Hauska piirre siinä on vielä se, että kun se on asustellut elämänsä ekat 7 vuotta Englannissa ja vasta sitten 3 Suomessa, niin ratti on "väärällä" puolella eli itse asiassa ihan oikeasti oikealla puolella. Siihen tottui n. vartissa niin ettei sitä sen jälkeen edes ajatellut. Oikeastaan nyt jo paljon ajeltuani olen sitä mieltä, että kaikenlainen näkyvyys ja hallinta on paremmin "tuntumassa", kun ajaa sillä oikealla puolella, outoa...
Ja tosiaan LÄHTEE, kun pikkasen hipaisee kaasupoljinta!
Pitänee talviaikaan olla todella varovainen sen kaasun kanssa ettei karkaa käsistä.
Enkä ajatellut ratin puolta vaihtaa, joten sellaisia kysäreitä täältä ei pese.
Satuinpa ihan uteliaisuudesta kysymään sitä loota-asiaa, jos vaikka joku olisi joskus tehnyt.
Team Ylläpito vastasi asiantuntevasti, ja olisi viimeistään saanut minut luopumaan koko ajatuksesta, jos sellaista ihan vakavasti olisin harkinnut.
Ellei jonkun hulluuskohtauksen ja hyvien neuvojen innoittamana...
t.
Aerofobiaan sairastunut
Osku
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
KaikkiNytHetiMulle Nordic stage autossa?Affe kirjoitti: Ja tosiaan LÄHTEE, kun pikkasen hipaisee kaasupoljinta!
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
Kaikkeen tottuu ja ei aikaakaan kun se luodin lailla kiitävä kulkine alkaa tuntua pikemminkin mummon kauppakassilta. Sitten sitä tehoa haluaa lisää ja taas lisää ja...nugge kirjoitti:KaikkiNytHetiMulle Nordic stage autossa?Affe kirjoitti: Ja tosiaan LÄHTEE, kun pikkasen hipaisee kaasupoljinta!
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
Ei näin vanha ukko enempiä tehoja enää tarvitse, näillä mennään.
Ja mihinkä tuo tehoiltaan hyytyisi, kun kunnossa pitää.
On se huikee peli ja tosiaan BioPower softalla kuluttaa vain hiukka enemmän viinaa kuin aiemmat Saabini, joista paljon heikompitehoisimmat 2 kpl 9-5:sta kuluttivat 98:ia n. ½-1 l vähemmän satasella.
Hintaero on huikea. E85 maksaa vähän päälle 1€/litra.
Edellinen kommentoija Jonenii tietänee mistä puhun...
Ja mihinkä tuo tehoiltaan hyytyisi, kun kunnossa pitää.
On se huikee peli ja tosiaan BioPower softalla kuluttaa vain hiukka enemmän viinaa kuin aiemmat Saabini, joista paljon heikompitehoisimmat 2 kpl 9-5:sta kuluttivat 98:ia n. ½-1 l vähemmän satasella.
Hintaero on huikea. E85 maksaa vähän päälle 1€/litra.
Edellinen kommentoija Jonenii tietänee mistä puhun...
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
Joku nab saabisti blokkas mun saabin ohituksen motarilla jakiksen liittymästä. Tahtoo lisää tehoja!!! 200hp ei vaan riitä...
Nimim. Mikään ei riitä.
Nimim. Mikään ei riitä.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
Hauskaa Photoshop-taidetta...
Joku on jaksanut raahata auton aavikon laidalle, asetellut foliopeilit sopivalle etäisyydelle ja ottanut sinänsä kauniin kuvan. Mutta sitten on tullut joku toinen on kokenut tarpeelliseksi suurentaa jälkikäteen vanteita ja renkaita (venytys kuitenkaan etulokarilla ei ole pyöreä vaan kumi ohenee) Myös kuvan ylipukeutuneen naisen varjo ei täsmää valaistuksen kanssa, auto ja nainen kuvattu eri auringonpaisteessa...
Joku on jaksanut raahata auton aavikon laidalle, asetellut foliopeilit sopivalle etäisyydelle ja ottanut sinänsä kauniin kuvan. Mutta sitten on tullut joku toinen on kokenut tarpeelliseksi suurentaa jälkikäteen vanteita ja renkaita (venytys kuitenkaan etulokarilla ei ole pyöreä vaan kumi ohenee) Myös kuvan ylipukeutuneen naisen varjo ei täsmää valaistuksen kanssa, auto ja nainen kuvattu eri auringonpaisteessa...
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Manuaalilaatikon vaihto automaattiin
Ja tietenkin sumarit päällä...
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86