lucaf kirjoitti:Onkos sulla vielä se ruskea 99CC tallella?
Alkuperäistä moottoria ei enää ole mutta muuten se on odottelemassa käyttöentisöintiä T16-tekniikalla ja airflow-korisarjalla. Vapuksi ajoon, ehkä 2018... Se ois sitten jo arvokkaassa 40v iässä.
hienoa!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Omistaja kirjoitti näin:
- "Den finns rost har stått under tak senaste 10 åren har ej varit igång sedan den blev hemkörd
bilen har säkert blivit renoverad någon gång denna har varit på amerikanska ambassaden i finland som ny borde vara den enda med 4 runda framlampor. har inga bilder bilen finns i Nykarleby".
Jos tuon kääntää keskikoulu ruotsilla, tulokseksi tulee:
Ruostetta on, on seisonut katon alla viimeiset 10 vuotta. Ei ole ollut käynnissä kotiin ajon jälkeen. Auto on kunnostettu joskus, se on ollut uudesta amerikan suurlähetystön käytössä suomessa. Pitäisi olla ainoa neljällä pyöreällä etulampulla. Ei ole kuvia autosta. Sijaitsee Uusikaarlepyyssä.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
tuomjussi kirjoitti:Omistaja kirjoitti näin:
- "Den finns rost har stått under tak senaste 10 åren har ej varit igång sedan den blev hemkörd
bilen har säkert blivit renoverad någon gång denna har varit på amerikanska ambassaden i finland som ny borde vara den enda med 4 runda framlampor. har inga bilder bilen finns i Nykarleby".
Jos tuon kääntää keskikoulu ruotsilla, tulokseksi tulee:
Ruostetta on, on seisonut katon alla viimeiset 10 vuotta. Ei ole ollut käynnissä kotiin ajon jälkeen. Auto on kunnostettu joskus, se on ollut uudesta amerikan suurlähetystön käytössä suomessa. Pitäisi olla ainoa neljällä pyöreällä etulampulla. Ei ole kuvia autosta. Sijaitsee Uusikaarlepyyssä.
Tuo on nykyään vakiokäytäntö. Tänne Kajaaniinkin tuli 50-luvun Buicki Jyväskylästä ja hinta pompsahti 3 donaa ylöspäin siinä matkalla. Jatkuvasti näkee noita (haetaan halvalla ja pannaan lisää hintaa vaikkei autolle itsessään ole mitään tehtykään) kun Nettiautoa ja Toria seuraa lähes päivittäin.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
tehave kirjoitti:Läpimätä ja ei käynnisty kyllä tuo on sellainen 50e auto vaikka olisi paavilla ollut. Jos siihen täytyy korin lisäksi vaihtaa myös tekniikkakin...
Tai sitten pölykapseleita vaille valmis museoon tuollaisenaan
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ajeltiinpa tänään erästä pienempää tietä, tiesin melko varmasti, että vanha ysiysini vuodelta 82 on tuon taipaleen varrella. Ja olihan se...ja voihan veljet missä kunnossa! Autolla ei ole ajettu vuosiin, eikä se mikään huippukuntoinen koriltaan ollut, kun sen hylkäsin, mutta kyllä oli lohduton näky. Aurinko tietysti haalistanut jne, mutta jokin ihme kiukunpuuska siihen oli purettu! Joka ainoa ikkuna ja lampunlasi rikottu. Peilit ja penkit revitty... Ja minä sitä aikoinani vahasin. Oli todella kestävä auto, meillä se oli 90-02, ja ajoa reilu 175 tkm. Eipä tuohon korjauksiin paljoa mennyt. Olkoon nyt vaan kyseessä pelkkä auto, mutta kyllä jotenkin otti päähän katsoa tehtyä tuhoa, vaikkei siitä autoa enää tullutkaan. Nyt ei saa varaosiakaan. Muovikukat oli vielä taustapeilin varren nysässä, ne on pysyneet siinä vuodesta 91.
Kaippa nyt varaosia kuitenkin saa tuosta. Kaiken laista pisteosaakin kysellään aina silloin tällöin. Tuo lasisilppu tosin on melko ikävää, kun autoa lähtee purkamaan. Romu-ukon tontilta olen pari 99:ä hakenut. Ovat seisseet kauan ja lopuksi lyöty katto sisään. Sormet täynnä lasia, niitä on sitten purettu.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii