Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kiitokset Ristolle ja 95greyturbo:lle! Jos oikein katsotaan, niin varmasti kauneinta äidinkieltämme kirjoittaa eräs kaveri tällä foorumilla, jolla on irvistävä apina avataressa. Oikeasti! Ja myös: minulla ei ole ollut yhtään mitään vaikeutta lukea tämän foorumin tekstejä. Olen käynyt myös toisen automerkin foorumilla ja sitä oli vähän vaikea lukea ja tulkitakin. Ainoa ongelma on täällä lukiessa ja kirjoittaessa se, etten kaikkia käsitteitä ja teknisiä juttuja tiedä edelleenkään, mikä juuri on tämän foorumin tarkoitus. Tieto jaetaan.
Ja joo Turhapurolle: minä ainakin näen Samsungin X-Cover2:lla lukea Suomen Saab Klubin tätä foorumia aivan mainiosti ja töiden ohella. Päinvastoin, nykytekniikka on vaaaaan niin helppoa vs. ennen.
Ja joo Turhapurolle: minä ainakin näen Samsungin X-Cover2:lla lukea Suomen Saab Klubin tätä foorumia aivan mainiosti ja töiden ohella. Päinvastoin, nykytekniikka on vaaaaan niin helppoa vs. ennen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eikö "lainausasialle" voisi perustaa oman otsikon ja tässä jatkaa asiallista keskustelua "Saabin tulevaisuudesta" kuten otsikossa lukee. Joillain tuntuu olevan ihmeelliinen tapa takertua jonniin joutaviin asioihin.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kannatan "kaimojeni" kannanottoja ja siirtymistä taas perusasiaan, Saab-autoihin tulevaisuudessa, miksei juttuja myös menneisyydestä?!
Vaikuttaa, että tämä hieno foorumi kaipaa aina välillä sekaan näitä turhia turhakkeita!
Vaikuttaa, että tämä hieno foorumi kaipaa aina välillä sekaan näitä turhia turhakkeita!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tällekin foorumille pääse lähes kuka tahansa. Sen takia kirjoittelijoita on erilaisia ja eritasoisia ja myös näitä nk. turhia turhakkeita.
Ja nämä viimeiset kommentit ovat juuri niitä asiallisia kommentteja! Kiitokset!
Ja nämä viimeiset kommentit ovat juuri niitä asiallisia kommentteja! Kiitokset!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Meikäläistä on ainakin enemmän häirinneet juhokaren kirjoituksista turhia kitisevät kuin itse suht hyvin aiheessa pysyttelevä juhokare. Hyvää juhannusta!
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mennäkseni takaisin aiheeseen.
Oma kantani on GM:n tuntien: toivottavasti GM ei ole uusi (osa)omistaja NEVSille. Tahtoi olla viimeksi vähän huono isäntä, ja rengiksi ei ala luultavammin. Mene ja tiedä.
Oma kantani on GM:n tuntien: toivottavasti GM ei ole uusi (osa)omistaja NEVSille. Tahtoi olla viimeksi vähän huono isäntä, ja rengiksi ei ala luultavammin. Mene ja tiedä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No niin, nyt pitäis alkaa uusi aikakausi Nevsin historiassa.viggen kirjoitti:Odotetaan pari, kolme viikkoa niin pitäs tulla lisää infoa Nevsiltä.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.4092955- ... -rekrytera
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Hahaa! Onko tämä ensimmäinen kerta kun Nevsiltä mainitaan hybridi?
Pitkään aikaan ei ole kuulunut mitään liittyen mahdollisuuteen tehdä autoja jatkossa -merkkisinä, ja viimeisimmät uutisethan ovat olleet melko pessimistisiä tähän liittyen. Olisikohan jo aika aloittaa nelosnumeroinen ketju, jossa ei enää otsikossa mainita in tulevaisuutta?ttela kirjoitti:Fokus för de nyanställda ingenjörerna kommer att ligga på produktutveckling av nya elbilar och range extender (hybridbil) samt färdigställandet av den nya arkitekturen för bilmodeller.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Esimerkiksi: Uusi NEVS SAAB
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
SaabCars.com kehuu nyt myös uuden (sähköisen) reissun alkaneen ja lupaa sen varrelta löytyvän "an exceptional driving experience to our global customers".
AZP voi samalla laskea montako kertaa sivulla lukee
AZP voi samalla laskea montako kertaa sivulla lukee
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
28 kesäkuuta otetaan ensimmäinen lapionpisto Nevs'in uudelle tehtaalle Kiinassa.nattionale electric vechile kirjoitti: den 24 juni 2015
Den 28 juni tas första spadtaget för Nevs fabrik i Kina
För att högtidlighålla byggstarten av Nevs nya fabrik i Kina med fokus på elfordon, och att ett forsknings- och utvecklingscenter kommer att inrättas, håller Nevs en invigningsceremoni i Tianjin söndagen den 28 juni tillsammans med sina kinesiska partner.
Fabriken i Tianjin kommer att vara Nevs andra globala fabrik utöver fabriken i Trollhättan, och kommer att ha ett fokus på el-fordon i första hand för den kinesiska marknaden. Nevs forskning, utveckling och produktion kommer att ledas från huvudkontoret i Trollhättan.
Nevs juhlistaa uuden tehtaan avauksen Kiinassa jossa keskitytään sähköautoihin sekä tutkimus ja
kehityskeskus sisällytetään tehtaan yhteyteen.
Avajaisseremonia pidetään Tianjin'issa sunnuntaina 28 kesäkuuta yhdessä Kiinalaisen partnerin kanssa.
Tianjin'in tehdas tulee olemaan Nevs'in toinen maailmanlaajuinen tehdas Trollhättanin tehtaan lisäksi
ja se tulee keskittymään sähköautoihin Kiinan markkinoille. Nevs'in tutkimus ja kehitys työ johdetaan pääkonttorilta Trollhättanista käsin.
http://saabcars.com/sv/news/4D054009A356F486
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Hyvälle vaikuttaa. Toivon, että Trollissa tekisivät näitä mm. Euroopan markkinoille sopivia malleja tekniikoiltaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jees kyllähän Trollin Nevs'illäkin tullaan jotain valmistamaan, mutta onko Saabin logo nokkapellissä
sitä ei tiedä kukaan. (Oriolta kuultuna, se, että niinkauan kun ei nevsiltä heru tietoja omistussuhteista ei saab logosta edes neuvotella.) No Oriohan ei olekaan Saab yhtiö.
sitä ei tiedä kukaan. (Oriolta kuultuna, se, että niinkauan kun ei nevsiltä heru tietoja omistussuhteista ei saab logosta edes neuvotella.) No Oriohan ei olekaan Saab yhtiö.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nyt on rattaat pantu sitten pyörimään vihdoinkin! Innolla odottaen mitä luvassa, tuo nimikiista hieman harmittaa mutta NEVS vaikuttaa aika itsevarmalta sen suhteen..
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Sehän tässä vähän huvittavaa onkin kun Nevs kertoo totisella naamalla jotta neuvotellaan ja taas Saab kertoo, että eipäs neuvotella.
Mutta eiköhän tähänkin asiaan kohtapuoliin ala selkoa tulemaan, kunhan vain Nevsiläiset ekaks kertovat puljun omaistajien nimet ja muut.
Mutta eiköhän tähänkin asiaan kohtapuoliin ala selkoa tulemaan, kunhan vain Nevsiläiset ekaks kertovat puljun omaistajien nimet ja muut.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.