Jarrutehostimen painevuoto (ei taida ollakaan, jotain muuta)
Jarrutehostimen painevuoto (ei taida ollakaan, jotain muuta)
Eihän jarrun pumppaamisen tyhjäkäynnillä pitäisi vaikuttaa lambda-arvoon, jos systeemi on ehjä. Mulla nousee lambdalukema tappiin=2500 muutamalla pumppauksella. Vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin ja kulutus noussut viidellä litralla sataselle. Ennen näitä havaintoja vaihdoin etulambdan ja sitten bypassin tyhjäkäynnin rötäämisen vuoksi - ei vaikutusta.
Ahtoputken loppupäähän tulee jarrutehostimelta muoviputki jossa on punainen rinkula.
Jos se liitos vuotaa, niin aiheuttaako tuollaisen lambda-arvon jarrua pumpatessa?
Liikkuu ainakin sentin verran se putki liitoksessa.
Ei viitsisi ekana ostaa tehostinta, kun jo lambdan ja bypassin "turhaan" vaihtoi.
Miten tuo kuvan liitos avataan oikeaoppisesti?
Ahtoputken loppupäähän tulee jarrutehostimelta muoviputki jossa on punainen rinkula.
Jos se liitos vuotaa, niin aiheuttaako tuollaisen lambda-arvon jarrua pumpatessa?
Liikkuu ainakin sentin verran se putki liitoksessa.
Ei viitsisi ekana ostaa tehostinta, kun jo lambdan ja bypassin "turhaan" vaihtoi.
Miten tuo kuvan liitos avataan oikeaoppisesti?
Viimeksi muokannut Lilsu, Ke Heinä 01, 2015 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Jarrutehostimen painevuoto
En osaa sanoa lambda-arvosta, mutta minullakin tuo kyllä liikkuu paikallaan. Ei tunnu haittaavan, siinä on kuitenkin o-rengas. Liitos aukeaa, kun työnnät punaista osaa liitintä kohti samalla kun vedät putkea ulos. Just selvisi omalla kohdalla, että syy käyntihäiriöihin oli tuon liitoksen uloimman osan ja sisemmän mustan holkin välissä, siitä vuoti ilmaa.
--Ere
--Ere
Re: Jarrutehostimen painevuoto
Jarrua pumpatessa tyhjäkäynnillä lambda nousee tappiin, jos se jää sinne eikä hiljalleen sieltä laske niin silloin vuoto.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: Jarrutehostimen painevuoto
PCS:ltä tuli uusi nippa ahtoputken loppuun rikkinäisen tilanne.
Saakohan tuon vaihdettua irrottamatta ahtoputkea? Onko ketään vaihtanut tuota?
Saakohan tuon vaihdettua irrottamatta ahtoputkea? Onko ketään vaihtanut tuota?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Jarrutehostimen painevuoto
Mä irrottaisin ahtoputken joka tapauksessa, ei ole niin iso homma. Ei ole kokemusta tuon vaihdosta, mutta jos tuossa pitää päästä vastapuolelle käsiksi, niin varmasti helpompaa tehdä, kun osa on irti.
--Ere
--Ere
Re: Jarrutehostimen painevuoto
Viimeksi, kun oli ollut ahtoputki irti, niin se silti irtosi motarilla, vaikka mielestäni olin kiristänyt minkä pystyy. Luulin hetken koko moottorin räjähtäneen konepellin pompatessa viisi senttiä ylöspäin.
Kyllä se pitää varmaan putken kautta irrottaa, koska siinä on metalliväkäset lukitteena eivätkä varmaan lähde vastakarvaan irti. 18 euroa maksoi, joten varmaan kannattaa liimailu mun unohtaa, jos kuntoon tulee tällä.
Kyllä se pitää varmaan putken kautta irrottaa, koska siinä on metalliväkäset lukitteena eivätkä varmaan lähde vastakarvaan irti. 18 euroa maksoi, joten varmaan kannattaa liimailu mun unohtaa, jos kuntoon tulee tällä.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Jarrutehostimen painevuoto
Ahtoputki on nyt irroitettuna, mutta ei toi nippa mahdu tulemaan toiselta puolelta ulos. Nyt se on niin murjottu, että on pakko saada se pois. Osaako kukaan neuvoa asiassa. Dremelillä olen vähän jyrsinyt, mutta ei viitsisi ahtoputkea rikkoa.
PÄIVITYS: Rikkihähän se ahtoputki meni, koko uloke lopulta taittui irti, jossa tuo venttiili on sisällä.
Ostettu tilalle uusi, jossa on liimaranetus tuossa nipassa. Koko putken pesu ja liimojen ym. poisto. Tällä kertaa vaihdoin uudesta venttiilistä vain sisältä tiivisteen ja tuon punaisen renkaan.
Tiukempi on kuin vanha venttiili, mutta ei vaikuta tyhjäkäyntiin tai re85-arvoon.
Tällä hetkellä re85 on 287 ja välillä paljon enemmän ja välillä vähemmän. Autoon tankattu vain 98 bensaa. Stage3 flexifuel-softa, jonka luotan toimivan.
Kingkobrassa hantin puolella on yksi nippa. Letku on siinä vähän epäilyttävännäköisesti kiinni.
Jos tuo liitos falskaa, niin mihin arvoihin vaikuttaa? (Missä letkun toinen pää?)
Etulambda ja bypassi vaihdettu, ei vaikutusta.
Mitkä kaikki seikat saavat etanoliprossan näyttämään moninkertaista todellisuuteen nähden?
PÄIVITYS: Rikkihähän se ahtoputki meni, koko uloke lopulta taittui irti, jossa tuo venttiili on sisällä.
Ostettu tilalle uusi, jossa on liimaranetus tuossa nipassa. Koko putken pesu ja liimojen ym. poisto. Tällä kertaa vaihdoin uudesta venttiilistä vain sisältä tiivisteen ja tuon punaisen renkaan.
Tiukempi on kuin vanha venttiili, mutta ei vaikuta tyhjäkäyntiin tai re85-arvoon.
Tällä hetkellä re85 on 287 ja välillä paljon enemmän ja välillä vähemmän. Autoon tankattu vain 98 bensaa. Stage3 flexifuel-softa, jonka luotan toimivan.
Kingkobrassa hantin puolella on yksi nippa. Letku on siinä vähän epäilyttävännäköisesti kiinni.
Jos tuo liitos falskaa, niin mihin arvoihin vaikuttaa? (Missä letkun toinen pää?)
Etulambda ja bypassi vaihdettu, ei vaikutusta.
Mitkä kaikki seikat saavat etanoliprossan näyttämään moninkertaista todellisuuteen nähden?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Jarrutehostimen painevuoto (ei taida ollakaan, jotain mu
Uutta hauskaa iski. Kakkosella tuntuva kiihdytys ja kesken kaiken jarrujen ja ABS-varoitusvalo ja plimplom Sidistä. Ehkä tuntuivatkin takkuisilta tänään aiemmin. No huoltikselle kurvasin ja tankkasin 40 eurolla. Jarrunestesäiliö täynnä eikä mitään vuotanut mistään. Starttasin ja vielä varoitukset syttyivät, kunnes sata metriä ajettuani sammuivat. Etanoliadaptaatio pysähtyi muutaman kilsan jälkeen 608 lukemaan. 98:a tankkasin tosin. Tämä koko vyyhti liittyy varmaan yhteen. Jarrut, tyhjäkäynti, adaptaatio ym.
Kuulostaako tutulta kestään?
Kuulostaako tutulta kestään?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Jarrutehostimen painevuoto (ei taida ollakaan, jotain mu
En tiedä liittyykö sinun muihin ongelmiin tai etanoliin, mutta itsellä levisi ABS-boxi pari viikkoa sitten.Lilsu kirjoitti:Uutta hauskaa iski. Kakkosella tuntuva kiihdytys ja kesken kaiken jarrujen ja ABS-varoitusvalo ja plimplom Sidistä. Ehkä tuntuivatkin takkuisilta tänään aiemmin. No huoltikselle kurvasin ja tankkasin 40 eurolla. Jarrunestesäiliö täynnä eikä mitään vuotanut mistään. Starttasin ja vielä varoitukset syttyivät, kunnes sata metriä ajettuani sammuivat. Etanoliadaptaatio pysähtyi muutaman kilsan jälkeen 608 lukemaan. 98:a tankkasin tosin. Tämä koko vyyhti liittyy varmaan yhteen. Jarrut, tyhjäkäynti, adaptaatio ym.
Kuulostaako tutulta kestään?
ABS ja jarrun varoitusvalot paloivat alussa satunnaisesti, välillä hävisivät päiväksi. Lopulta paloi jatkuvasti ja tuon lisäksi tyhjäkäynti oli todella epätasainen. Auto myös sammui pari kertaa risteykseen tuon tyhjäkäynnin takia. En olisi uskonut, mutta käyntiongelmatkin hävisivät kun korjautin tuon ABS-boxin.
Suosittelen korjauttamaan tuon boxin, jos valot vielä ilmaantuvat usein ja liitokset muuten kunnossa.
Re: Jarrutehostimen painevuoto (ei taida ollakaan, jotain mu
Aamulla ei meinannut startata, kun re85 oli edelleen 605. Varmaan ruuttasi bensaa huolella koneeseen. Akun piuha taas hetkeksi irti ja sitten lähti käyntiin. Jonkin verran ajelua, niin re85 asettui 206 arvoon. Mitähän pitäisi testata seuraavaksi. Re85 itseen.
Motarin jälkeen re85 taas 276.
Pyhä-Saab, muuttaa bensan viinaksi.
Motarin jälkeen re85 taas 276.
Pyhä-Saab, muuttaa bensan viinaksi.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Jarrutehostimen painevuoto (ei taida ollakaan, jotain mu
Kobran ja immun välistä putki irti ja kobraan venytin katkaistun fillarin sisäkumin, josta toinen pää tiukasti solmussa. Kobran huohotus myös tukkoon.Fairyvettä suihkin liitoksiin ja pumppasin putkeen painetta. Tuollainen viritys.
Ei paljoa pysynyt ilma putkessa. Tuli kuplien kera pihalle uuden ahtoputken korjatusta nipasta.
Re85-arvot tankkausten jälkeen asettuneet n.250 lukemiin. Todennäköisesti imee ilmaa tuosta nipasta ja lambda korjaa virheen. Korjatkaa, jos olen aivan hakoteillä.
Eikö kukaan tosiaan ole vaihtanut tuota koko nippaa, onnistuneesti?
Ei paljoa pysynyt ilma putkessa. Tuli kuplien kera pihalle uuden ahtoputken korjatusta nipasta.
Re85-arvot tankkausten jälkeen asettuneet n.250 lukemiin. Todennäköisesti imee ilmaa tuosta nipasta ja lambda korjaa virheen. Korjatkaa, jos olen aivan hakoteillä.
Eikö kukaan tosiaan ole vaihtanut tuota koko nippaa, onnistuneesti?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Jarrutehostimen painevuoto (ei taida ollakaan, jotain mu
Vaihdoithan tuosta nipasta sen O-renkaan (pitäisi löytyä sieltä sisältä), kulahtaa ajan saatossa.
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
Re: Jarrutehostimen painevuoto (ei taida ollakaan, jotain mu
Päivitelläänpä hieman aihetta.
Vaihdoin sen nipan tiivisteen ja punaisen renkaan. Falskasi silti saippuatestillä, joten laitoin tulppauksen kuvan tyyliin.
Bensan tuotto mitattu -> litra tai yli puoleen minuuttiin eli hyvä. Bensanpaine pilkulleen 3 baria mitattuna. Jarrutehostin pitää sekä yli- että alipaineen eli kunnossa on.
Kobrasta painetta järjestelmään huohotus ja se mankun yksi letku tukittuna. Ahtoputkesta vuotaa hieman läppäkotelolla. Uusi tiiviste laitettu. Saippuavedellä ja paineella ei muualta tullut kuplia. Läppäkotelolta huohotukseen menevän pikkuletkun takaisku oli kuollut. Vaihdettu uuteen ja vaikutti aavistuksen ahtojen heräämiseen. Pääongelmana on re85-luvun oleminen 200-250 tasossa. Sulake 28 hetkeksi irti ja toiveikkaana koeajolle. Kunnon seka-ajolenkin jäljeen arvo 248 eli mikään ei muuttunut takaiskun vaihdolla, kurjuus. Kingkobralta huohotukseen menevän letkun ekasta venttiilistä menee ilma puhaltamalla molempiin suuntiin. Seuraavaksi se vaihtoon.
Suurkiitos vielä TommyW mittauksista ja opastuksesta. Jotain on saatu suljettua sentään pois vikalistalta.
Nyt on osa vioista suljettu pois, joten mitä jää vielä korkean re85 aiheuttajaksi?
Voiko ohivirtaus männänrenkaista tai venttiilin falskaus aiheuttaa tätä ongelmaa.
Entä kansipahvin viat?
Vaihdoin sen nipan tiivisteen ja punaisen renkaan. Falskasi silti saippuatestillä, joten laitoin tulppauksen kuvan tyyliin.
Bensan tuotto mitattu -> litra tai yli puoleen minuuttiin eli hyvä. Bensanpaine pilkulleen 3 baria mitattuna. Jarrutehostin pitää sekä yli- että alipaineen eli kunnossa on.
Kobrasta painetta järjestelmään huohotus ja se mankun yksi letku tukittuna. Ahtoputkesta vuotaa hieman läppäkotelolla. Uusi tiiviste laitettu. Saippuavedellä ja paineella ei muualta tullut kuplia. Läppäkotelolta huohotukseen menevän pikkuletkun takaisku oli kuollut. Vaihdettu uuteen ja vaikutti aavistuksen ahtojen heräämiseen. Pääongelmana on re85-luvun oleminen 200-250 tasossa. Sulake 28 hetkeksi irti ja toiveikkaana koeajolle. Kunnon seka-ajolenkin jäljeen arvo 248 eli mikään ei muuttunut takaiskun vaihdolla, kurjuus. Kingkobralta huohotukseen menevän letkun ekasta venttiilistä menee ilma puhaltamalla molempiin suuntiin. Seuraavaksi se vaihtoon.
Suurkiitos vielä TommyW mittauksista ja opastuksesta. Jotain on saatu suljettua sentään pois vikalistalta.
Nyt on osa vioista suljettu pois, joten mitä jää vielä korkean re85 aiheuttajaksi?
Voiko ohivirtaus männänrenkaista tai venttiilin falskaus aiheuttaa tätä ongelmaa.
Entä kansipahvin viat?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex