Onko nuilla kansilla eroja lähinnä pakotilan osalta?
Että onko turboon ahtimen takia tehty isompi pakotila?
2.3i:n ja 2.3 turbon kannen erot?
2.3i:n ja 2.3 turbon kannen erot?
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Minä taas olen lukenut monessa paikassa että 9000 2,3i/2,3T/900 2,1i kannet ovat kaikki samoja kansia, nokkaakselit eroavat. 2,3i ja 2,3T nokatkin ovat periaatteessa samat, joku väitti että nokkaakseleiden materiaalit eroaisivat hiukan turbokannen hyväksi.
Mene ja tiedä, varmaksi en tuota tietoa väitä
Niin, ja tarkoitan siis pitkiä kansia, uudemmat, lyhyet kannet ovat minulle tuntemattomia.
Mene ja tiedä, varmaksi en tuota tietoa väitä

Niin, ja tarkoitan siis pitkiä kansia, uudemmat, lyhyet kannet ovat minulle tuntemattomia.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Niin, pakonokat ovat samoja mutta iivarin imunokassa on enemmän puristuksia. Käytännönssä käyttöauton luonnetta halutessa kannattaa käyttää turbossa iivarin imunokkaa. Tietääkseni väännössä ja "ärhäkyydessä" pitäisi olla selvä ero. Vaparin imunokka kyllä rajoittaa tehoja yläpäästä ja turbon nokalla meininki onkin rauhallisempaa alhaalla mutta ahtoja saadaan enemmän.
Näin siis kunnes toisin todistetaan :)
Näin siis kunnes toisin todistetaan :)