2.3i:n ja 2.3 turbon kannen erot?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

2.3i:n ja 2.3 turbon kannen erot?

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Onko nuilla kansilla eroja lähinnä pakotilan osalta?
Että onko turboon ahtimen takia tehty isompi pakotila?
Saabiton saabisti
#1470
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Ainakin 900aero antaa 5 CFM:ää paremman virtauksen pakopuolelle, tiedä sitten onko todellista vai ei...
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Minä taas olen lukenut monessa paikassa että 9000 2,3i/2,3T/900 2,1i kannet ovat kaikki samoja kansia, nokkaakselit eroavat. 2,3i ja 2,3T nokatkin ovat periaatteessa samat, joku väitti että nokkaakseleiden materiaalit eroaisivat hiukan turbokannen hyväksi.

Mene ja tiedä, varmaksi en tuota tietoa väitä :)

Niin, ja tarkoitan siis pitkiä kansia, uudemmat, lyhyet kannet ovat minulle tuntemattomia.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Niin, pakonokat ovat samoja mutta iivarin imunokassa on enemmän puristuksia. Käytännönssä käyttöauton luonnetta halutessa kannattaa käyttää turbossa iivarin imunokkaa. Tietääkseni väännössä ja "ärhäkyydessä" pitäisi olla selvä ero. Vaparin imunokka kyllä rajoittaa tehoja yläpäästä ja turbon nokalla meininki onkin rauhallisempaa alhaalla mutta ahtoja saadaan enemmän.

Näin siis kunnes toisin todistetaan :)
Vastaa Viestiin