Olen menneinä vuosikymmeninä omistanut vähintäin riittävän määrän erilaisia automerkkejä kuin myös Saab-malleja, mutta juuri tuollainen 99 EMS jäi puuttumaan kokoelmasta.
Nykyisin minulla on enää hyvin vähän mielenkiintoa minkaanlaisiin autoihin tai muihin polttomoottorikäyttöisiin laitteisiin, joten voi hyvinkin olla että olen jo oman osani ja velvollisuuteni siltä osin täyttänyt. Kyseessä oleva mallikin jäänee siis hankkimatta..vaikka mieli tekisi..ja voi olla ettei niitä niin kovin runsaasti enää markkinoilta löytyisikään.
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis ... oeajovideo
Sportti-Saab on edelleen räyhäkkä peli - koeajovideo
Re: Sportti-Saab on edelleen räyhäkkä peli - koeajovideo
Tässä suora linkki videoon jos ei halua mainoksia yms. tauhkaa katsella: http://m.cdn.cloud.thirdpresence.com/22 ... HD1600.mp4
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Sportti-Saab on edelleen räyhäkkä peli - koeajovideo
Nostalgiaa ... Täsmälleen tuollaisella (väriä ja lisävaloja myöten) tuli ajeltua parikymppisenä kollina (isin auto). Muissa 99- Saabeissa taisi olla pelkääjän paikalla hanskalokeron alla teksti "Saab 99", näissä oli "electronic special" - se puuttuva m- kirjain tarkoittaa manuaalivaihteistoa.
Kahdennusvaloista - meillä oli samankokoiset SEV- Marchalit lampunsuojia myöten mutta kun katsastuksessa kerran alkoivat nipottamaan valojen korkeudesta (pyöreän yläreuna on korkeammalla kuin oman ajovalon) niin ne piti karsia autosta pois. Noilla valovehkeillä näkikin vielä jotain ...
Tuollainen jäi meiltä ajosta pois maalattuna, ruostekohdat paikattuna eli olisi pitänyt säilöä kuivaan paikkaan eikä kuusen alle niin olisi saanut helposti museoitua. Tai ehkä ei niin helposti olisikaan sillä tähän oli vaihdettu vm- 76 tai uudemmasta kolariautosta moottori- voimansiirtokokonaisuus kun alkuperäisen lautaspyörästä lähti hammas irti.
Kahdennusvaloista - meillä oli samankokoiset SEV- Marchalit lampunsuojia myöten mutta kun katsastuksessa kerran alkoivat nipottamaan valojen korkeudesta (pyöreän yläreuna on korkeammalla kuin oman ajovalon) niin ne piti karsia autosta pois. Noilla valovehkeillä näkikin vielä jotain ...
Tuollainen jäi meiltä ajosta pois maalattuna, ruostekohdat paikattuna eli olisi pitänyt säilöä kuivaan paikkaan eikä kuusen alle niin olisi saanut helposti museoitua. Tai ehkä ei niin helposti olisikaan sillä tähän oli vaihdettu vm- 76 tai uudemmasta kolariautosta moottori- voimansiirtokokonaisuus kun alkuperäisen lautaspyörästä lähti hammas irti.