Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
mottori hajos 9-5:sta ja pihalla olis 900:nen vuodelta 94.
Onko moottorin vaihto aivan mahdoton idea. Ja mitä pitäisi ottaa huomioo vai pitäisikö sähkötkin vaihtaa???
Onko moottorin vaihto aivan mahdoton idea. Ja mitä pitäisi ottaa huomioo vai pitäisikö sähkötkin vaihtaa???
Ex:siä ei ole, hyvistä kun en luovu.
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
9-5 on 2.3turbo vuoden 98
Ex:siä ei ole, hyvistä kun en luovu.
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
satku on T5 ja femma T7. Taitaa ainoa käyttökelpoinen tohon projektiin olla satkun koneen alakerta. Joka sekin tuntuu hiukan hullulta vaihtaa 2.3->2.0.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
Olisi 2,3 parempi vaihtoehto. Kyllähän foorumilaisten toimesta T5 -koneita on useammankin rikkoutuneen T7:n tilalle pultattu. Variaatioita on useita. Esim. minä laitoin yhteen femman koneeseen T5:n männät ja kiertokanget. Joku on laittanut lohkonkin T5:stä. Jakopään koppa pitää vissiin olla T7. Samoin apulaitteet. Miten totaalisen romuna se originaali kone on?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
Öljypohja Ja jakopää T7:sta samoin kansi että saa imusarjan ja ahtoputken telineen sopimaan. Kasaus T5 kannentiivisteellä.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
en ole vielä ehtinyt kantta avaamaan, mutta sen tiedän että käynnissä tunkee öljyä täyttö korkista pihalle, männän päällä öljyä, ja puristuksia yhdessä pytyssä 3 kun muissa 12.
Ex:siä ei ole, hyvistä kun en luovu.
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
Ja koko auto tärisee
Ex:siä ei ole, hyvistä kun en luovu.
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
Milläs hylsyllä toi 9-5:sen kansi aukaistaan??
Ex:siä ei ole, hyvistä kun en luovu.
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
Ulkotorxilla. Koko lienee E16.
Käyttis: 9-3 1.9 TiD MY07
Ex: 9-3 1.9 TTiD MY09
Ex: 9-5 2.3TA MY99 Biopower
Ex: 9-3 1.9 TTiD MY09
Ex: 9-5 2.3TA MY99 Biopower
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
reikä männässä eikös juuta
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
Joo kyllä se E16 sinne pultin kantaan sopi. Mutta ei ollut männässä reikää.Tiivisteessä palotilasta oli halkeama vesikanavaan.Kannen tiiviste meni kahteen osaan, millainen sen pitäisi olla?. Tämä oli kuin kaksi peltiä/tiivistettä päällekäin. Aiemmin taskulampun kanssa tulpan reijästä havaitut öljytkin olivat kadonneet, luultavasti valuneet männän oikealle puolelle. Voisiko oireet johtua vain männän renkaiden hajoamisesta? Ketjun kiristin oli ulkona noin 20mm. Pitää huomenna tutkia lisää mutta kuvia tuli tänään otettua, mitenhän ne tänne lisätään?
Ex:siä ei ole, hyvistä kun en luovu.
Re: Mietin moottorin vaihtoa 2.0T ng900:sesta??
Pistä uudella kannentiivisteellä nippuun jos kansi on suora. Toki kansityöt kannattaa tehdä, eli kunnostaa venttiilit ja tarvittaessa seetit kannesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01