Tonnari sammui ajossa
- Villesimila
- "Ruisku"
- Viestit: 132
- Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
- Paikkakunta: Helsinki
Tonnari sammui ajossa
Ajeltiin tossa kavereitten kanssa kehää cruise pällää n.70kmh. Yht'äkki cruise meni pois päältä ja auto nykäs pari kertaa ja sit kierrokset laski nolliin. Paikalla ollessa yritin pari kertaa startata lupaili hieman mut ei kummiskaan käynnistynyt, mikä voisi olla vikana?
Autona siis 9000 CDE 2.0t ajettu 217tkm.
Autona siis 9000 CDE 2.0t ajettu 217tkm.
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87
EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
Harraste: Saab 9000i -87
EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
Re: Tonnari sammui ajossa
Bensa loppu?
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tonnari sammui ajossa
Tää tais jo Facen puolella ratketa, pumppuhan sieltä oli mennyt.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
- Villesimila
- "Ruisku"
- Viestit: 132
- Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tonnari sammui ajossa
Hei joo tosiaan vika paikannettu ja korjattu. Vakion tilalle oli vaihettu kiinapumppu. Sielä oli myös kolkin ämpäri. Nyt uus Henkon pumppu jatkojalostusta varten
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87
EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
Harraste: Saab 9000i -87
EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
Re: Tonnari sammui ajossa
mutta mikä sai aikaan kierrosten tippumisen nollaan?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
- Villesimila
- "Ruisku"
- Viestit: 132
- Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tonnari sammui ajossa
Auto ei saanu bensaa/paineita, sentakia sammui heti.mikkoimp kirjoitti:mutta mikä sai aikaan kierrosten tippumisen nollaan?
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87
EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
Harraste: Saab 9000i -87
EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tonnari sammui ajossa
Tässä taisi olla pikku kompa koska epäilen että mikkoimp luki aloitus viestin ja siitähän saa myös kuvan että moottorin käyntinopeusmittarin kierrokset laski nollaan yhtäkkiä samalla kun moottori seisahtui..Tälläisestä viastahan on aikaisemmin keskusteltu myös.
Muutenhan tuo pumppu juttu oli ihan selvä tapaus..
Muutenhan tuo pumppu juttu oli ihan selvä tapaus..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tonnari sammui ajossa
juuri näinjannevillepetteri kirjoitti:Tässä taisi olla pikku kompa koska epäilen että mikkoimp luki aloitus viestin ja siitähän saa myös kuvan että moottorin käyntinopeusmittarin kierrokset laski nollaan yhtäkkiä samalla kun moottori seisahtui..Tälläisestä viastahan on aikaisemmin keskusteltu myös.
Muutenhan tuo pumppu juttu oli ihan selvä tapaus..
tuo kampiakselin asentoanturi vika ja sytkäkasetti vika ovat aika yleisiä ja niissähän kierrokset tippuvat nollaan.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Tonnari sammui ajossa
Autoni 9000 cs 2.0 t vm. -98 alkoi oudosti temppuilemaan tänä kesänä. Kesäkuussa se alkoi pätkiä ja kävi kolmella pytyllä, todettiin puolan hajonneen ja ostin Motonetistä uuden ja matka taas jatkui.
Kunnes noin kaksi viikkoa sitten se kesken ajon sammui, pari kertaa nykäisi ja sitten puolen km:n jälkeen hyytyi, eikä aikomustakaan käynnistyä startatessa. Hinattiin korjaamolle eikä kokeiltu käynnistää ennen releiden heiluttelua ja painamista. Sen jälkeen lähti laakista käyntiin ja pelasi moitteetta eiliseen asti.
Eilen alkoi kesken ajon nykimään, ajoin korjaamolle ja jälleen sama diagnoosi kuin kesällä, puola rikki!
Motonetistä sain takuuseen uuden puolan ja auto toimii taas, mutta kuinka kauan; meni vähän luottamus tähän Saabbiini.
Osaako joku sanoa mistä moinen puolien rikkoontuminen johtuu ja liittyikö sammuminen rikkoontuvaan puolaan vai oliko releissä vain kosketushäiriö?
Kunnes noin kaksi viikkoa sitten se kesken ajon sammui, pari kertaa nykäisi ja sitten puolen km:n jälkeen hyytyi, eikä aikomustakaan käynnistyä startatessa. Hinattiin korjaamolle eikä kokeiltu käynnistää ennen releiden heiluttelua ja painamista. Sen jälkeen lähti laakista käyntiin ja pelasi moitteetta eiliseen asti.
Eilen alkoi kesken ajon nykimään, ajoin korjaamolle ja jälleen sama diagnoosi kuin kesällä, puola rikki!
Motonetistä sain takuuseen uuden puolan ja auto toimii taas, mutta kuinka kauan; meni vähän luottamus tähän Saabbiini.
Osaako joku sanoa mistä moinen puolien rikkoontuminen johtuu ja liittyikö sammuminen rikkoontuvaan puolaan vai oliko releissä vain kosketushäiriö?
Re: Tonnari sammui ajossa
Tarvikemallin DI-kaseteista on foorumilla aika paljon negatiivisia kokemuksia eli se voi hyvinkin olla toistuvasti syypää ongelmiin. Kannattaa turvautua alkuperäiseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tonnari sammui ajossa
Selvä, kiitos vastauksesta! Tuo maksoi Motonetissä n. 220 euroa, alkuperäinen saatta olla tuplasti kalliinpi?
Mutta ilman muuta jos vielä hajoaa kannattaa alkuperäinen hankkia. Varsinkin koska Motonetin takuu ei korvaa ilmeisesti enää uudelleen, vaikka puola hajoaisikin taas kahden kuukauden jälkeen.
Mutta ilman muuta jos vielä hajoaa kannattaa alkuperäinen hankkia. Varsinkin koska Motonetin takuu ei korvaa ilmeisesti enää uudelleen, vaikka puola hajoaisikin taas kahden kuukauden jälkeen.
Re: Tonnari sammui ajossa
Joo, alkuperäinen on kalliimpi, mutta siinä määrin varmatoimisempi että haukkuu kyllä hintaeron takaisin. Lisäksi sillä on pidempi takuu.
Toki autossa voi olla jotain muutakin vikaa, mutta tuo on varsin potentiaalinen aiheuttaja.
Toki autossa voi olla jotain muutakin vikaa, mutta tuo on varsin potentiaalinen aiheuttaja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tonnari sammui ajossa
Alkuperäinen SEM:n kasetti esim. Mekonomenilta n. 300e klubialen kera ja 3v takuulla.Sahuri kirjoitti:Selvä, kiitos vastauksesta! Tuo maksoi Motonetissä n. 220 euroa, alkuperäinen saatta olla tuplasti kalliinpi?
Mutta ilman muuta jos vielä hajoaa kannattaa alkuperäinen hankkia. Varsinkin koska Motonetin takuu ei korvaa ilmeisesti enää uudelleen, vaikka puola hajoaisikin taas kahden kuukauden jälkeen.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tonnari sammui ajossa
Laitan muistiin Mekonomen; heidän sivuillaan en kylläkään löytänyt mainintaa takuusta tai klubialennuksesta. Olisi ollut ehkä vasta tilauksen teon jälkeen näkyvillä.
Tänään kun ajoin eilen vaihdettu DI-kasetti paikoillaan, niin auton tehossa oli selvä ero verrattuna edellisen hajonneen kasetin aikaan. Ilmeisesti se oli viallinen jo uutena.
Nyt auto lähtee tasaisella valoista ilman kaasua, niinkuin teki alkuperäisen kasetinkin kanssa. Rikkoontuneen kasetin kanssa sai polkea kaasua reilusti, silti tuppasi usein sammua valoissa. Kiihdytyksissä veto alkaa heti kun varvas painuu, aiemmin oli pitkähkö viive ennenkuin alkoi kunnolla ahtamaan.
Tänään kun ajoin eilen vaihdettu DI-kasetti paikoillaan, niin auton tehossa oli selvä ero verrattuna edellisen hajonneen kasetin aikaan. Ilmeisesti se oli viallinen jo uutena.
Nyt auto lähtee tasaisella valoista ilman kaasua, niinkuin teki alkuperäisen kasetinkin kanssa. Rikkoontuneen kasetin kanssa sai polkea kaasua reilusti, silti tuppasi usein sammua valoissa. Kiihdytyksissä veto alkaa heti kun varvas painuu, aiemmin oli pitkähkö viive ennenkuin alkoi kunnolla ahtamaan.