Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Tervehdys toverit,
Niin siinä kävi, jotta kaikesta vannomisesta huolimatta en parempaa keksinyt ja nyt on sitten 9kk jälkeen taas Saabi talossa. Entisiä olivat cabbe 900, 9-3 1,8t, 9-3 TTiD ja vanhempi 9-5 2,0t.
Nyt sitten taas Saabin parissa ja auto 2007 9-5 2,3t BioPower autom. enkä yhtään tiedä mitä noista kannattaa/pitää tsekata. Autolla ajettu reilut 174tkm.
Olisko vinkkejä mistä lähteä tsekkaan, jotta olisi luetettavia kilsoja edessä? Vähäsen värisyttää, kun heti illalla tuli keltainen helikopteri mutta onneksi poistui sammuttaessa. Tiedä sitten johtuuko siitä, että kylmänä tuli näytettyä mitä S-asento meinaa varsinkin, kun oli pakko hätäpäissään laittaa ihan 95:sta vaikka on kai ajettu vallan 85:lla.
Vinkkiä mistä saisi suomenkielisen käyttöohjekirjan, kun toinen kotimainen hankalaa?
Niin siinä kävi, jotta kaikesta vannomisesta huolimatta en parempaa keksinyt ja nyt on sitten 9kk jälkeen taas Saabi talossa. Entisiä olivat cabbe 900, 9-3 1,8t, 9-3 TTiD ja vanhempi 9-5 2,0t.
Nyt sitten taas Saabin parissa ja auto 2007 9-5 2,3t BioPower autom. enkä yhtään tiedä mitä noista kannattaa/pitää tsekata. Autolla ajettu reilut 174tkm.
Olisko vinkkejä mistä lähteä tsekkaan, jotta olisi luetettavia kilsoja edessä? Vähäsen värisyttää, kun heti illalla tuli keltainen helikopteri mutta onneksi poistui sammuttaessa. Tiedä sitten johtuuko siitä, että kylmänä tuli näytettyä mitä S-asento meinaa varsinkin, kun oli pakko hätäpäissään laittaa ihan 95:sta vaikka on kai ajettu vallan 85:lla.
Vinkkiä mistä saisi suomenkielisen käyttöohjekirjan, kun toinen kotimainen hankalaa?
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Tuo 9-5 ukk kannattanee lukea ainakin.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Bioppowerissa olisi tärkeää, ettei ole ilmavuotoja.
Kannattaa ainakin katsoa ettei ole se kaasuläpältä lähtevä huohotuksen takaiskuventtiili poikki (kannattaa kokeilla käsin että saa varmuuden).
Alipaine letkut kannattaa vaihtaa jos on lakritsia.
Kuvassa valkoisen mötikän juuresta oli poikki, vaikkei siltä näytä. Ylemmän ympyrän kohdalla oleva letku vaihtokunnossa. Tuo menee rintapellillä johonkin paikkaan ja sieltä jatkuu by pass venttiilille. Molemmat pätkät kannattaa vaihtaa. Tämä kuva 2007 manuaalista, eli pitäisi olla melkein samanlainen sinulla.
Sytkäkasetti 2007:ssa pitäisi olla kestävempi kuin vanhoissa. Tulpiksi kannattaa vaihtaa NGK BCPR7ES-11.
Kannattaa ainakin katsoa ettei ole se kaasuläpältä lähtevä huohotuksen takaiskuventtiili poikki (kannattaa kokeilla käsin että saa varmuuden).
Alipaine letkut kannattaa vaihtaa jos on lakritsia.
Kuvassa valkoisen mötikän juuresta oli poikki, vaikkei siltä näytä. Ylemmän ympyrän kohdalla oleva letku vaihtokunnossa. Tuo menee rintapellillä johonkin paikkaan ja sieltä jatkuu by pass venttiilille. Molemmat pätkät kannattaa vaihtaa. Tämä kuva 2007 manuaalista, eli pitäisi olla melkein samanlainen sinulla.
Sytkäkasetti 2007:ssa pitäisi olla kestävempi kuin vanhoissa. Tulpiksi kannattaa vaihtaa NGK BCPR7ES-11.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Voi siellä näkyä joku Bending -vikakoodi tuon jäljiltä, jonka perusteella saattaa syykin selvitä vikavalolle. Sytytyskatkos ainakin on selkeä, eli vilkuttaa valoa ja ei välttämättä jää päälle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Kiitti vinkeistä!
Vaihtelin nuo tulpat ohjeen mukaisiksi ja hetken aikaa pelittikin ilman keltastahelikopteria. Edelliset oli muuten Denso 20TT tai jotain sinnepäin. Nekin oli vaihdettu vasta pari tonnia sitten.
No, nyt sitten sain käsiscannerilla luettua koodit niin oli P1312 ja P1334. Palstan perusteella lienee monella asettunut DI-kasetin vaihdolla. Tosin tuossa mallissa piti kait jo parempi kasetti ollakin?
Siitä kai sitä vikaa kannatta noilla koodeilla hakea?
Vaihtelin nuo tulpat ohjeen mukaisiksi ja hetken aikaa pelittikin ilman keltastahelikopteria. Edelliset oli muuten Denso 20TT tai jotain sinnepäin. Nekin oli vaihdettu vasta pari tonnia sitten.
No, nyt sitten sain käsiscannerilla luettua koodit niin oli P1312 ja P1334. Palstan perusteella lienee monella asettunut DI-kasetin vaihdolla. Tosin tuossa mallissa piti kait jo parempi kasetti ollakin?
Siitä kai sitä vikaa kannatta noilla koodeilla hakea?
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Nollasitko vikakoodit tulppien vaihdon jälkeen? Että jos ne on ajalta ennen sitä. Jos et, niin nollaa ja katso tuleeko vielä uudestaan. Vai tarkoititko että check engine tuli uudestaan vaihdon jälkeen?
Jos kuitenkin menee kasetin vaihdoksi, niin ole tarkkana ettei tule kiinakopiota.
Jos kuitenkin menee kasetin vaihdoksi, niin ole tarkkana ettei tule kiinakopiota.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Empä kyl nollannut mutta muutama ajo meni meni ilman "helikopteria". Tänään oli sitten kosteeta, kun tuo tuli.
Taidan vielä nollata ja scannata uudelleen.
Mikäli sama homma niin sittenhän homma on selvä.
Taidan vielä nollata ja scannata uudelleen.
Mikäli sama homma niin sittenhän homma on selvä.
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
3J kirjoitti:Nollasitko vikakoodit tulppien vaihdon jälkeen? Että jos ne on ajalta ennen sitä. Jos et, niin nollaa ja katso tuleeko vielä uudestaan. Vai tarkoititko että check engine tuli uudestaan vaihdon jälkeen?
Jos kuitenkin menee kasetin vaihdoksi, niin ole tarkkana ettei tule kiinakopiota.
Mikä noissa kaseteissa olikaan ero tehtaalla autoon asennetuissa vanhemmasta uudempaan 98-07?
Mustiahan ne kaikki on femmoissa ollut, mutta oliko siinä tyyppimerkinnässä jotain TK 3.4 vanhemmissa ja uudemmissa TK3.5/3.6/3.7...
Osaako joku sanoa, että onko tuo TK 3.7 uusinta ja viimeisintä mallia ja koska tullut markkinoille?
Tietäis noin suunnilleen oman kasetin iän ja sen, että onko se ensiasennus kasetti vai jo kertaalleen vaihdettu...
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Kyllä tuo TK3.7 on uusin.
Luultavasti noissa Denson tulpissa väärä resistanssi, jota T7 käyttää nakutuksen tunnistuksessa. Ehkä jopa voinut särkeä sytytyskasetin?
Luultavasti noissa Denson tulpissa väärä resistanssi, jota T7 käyttää nakutuksen tunnistuksessa. Ehkä jopa voinut särkeä sytytyskasetin?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Autossa oli TK3.7 ja jostain syystä se oli mennyt rikki. Nyt tilalla uusi samanlainen ja näyttää pelittävän.
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Eikös TK3.7 ole vielä mallit B ja E :kin. Nuo olen ainakin ollut bongaavinani , en tiedä onko myös C ja D välimallit olemassa...
Viisaammat kertoo.
Viisaammat kertoo.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Valmistusajankohta on kasetin alapinnalla olevassa tarrassa, viikko-ja vuosikoodi neljällä numerolla.
Vanhimmat vuosiluvut 3.7 version kanssa muistelen nähneeni ainakin 2006 joten ahkerimmat on niille jo ehtineet reilusti yli 200t ajella joka on jo ihan hyvä kasetin elinikä.
Vanhimmat vuosiluvut 3.7 version kanssa muistelen nähneeni ainakin 2006 joten ahkerimmat on niille jo ehtineet reilusti yli 200t ajella joka on jo ihan hyvä kasetin elinikä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Tuossa oli 0642. Huollon yställinen kaveri veikkaili, jotta voinut mennä myös rikki heillä moottoripesusta johtuen. Näytti kyl hiukan siltä.
Käsitykseni mukaan nuo pitäisi aina irrottaa kuivata huolella jos reippaasti pesee.
Käsitykseni mukaan nuo pitäisi aina irrottaa kuivata huolella jos reippaasti pesee.
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Eli viikko 42 vuonna 2006 valmistettu. Vähän riippuen siitä milloin laitettu autoon kiinni on ihan OK kestävyys ollut kasetissa jos melkein 9 vuotta sitten valmistettu kassu.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uusvanha Saabisti 9-5 2,3t BioPower tälle palstalle
Tästä DI-Kasetista vielä sen verran jotta jos irroitatte sen niin älkää missään nimessä laittako sitä mihinkään kyljelleen tai selälleen, koska puolien öljyt valuvat ulos, tämän jälkeen kasetin on oltava oikeinpäin noin 4-5 tuntia ennen käynnistystä.
EDIT:Huom! tuo kallistelu koskee vain punaisia kasetteja ei mustia.
EDIT:Huom! tuo kallistelu koskee vain punaisia kasetteja ei mustia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.