Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Juuri vaihdoin jouset ja iskarit. Kaikki osat oli hyvässä kunnossa yläpäässä - myös laakerit, mutta ne vaihdoin uusiin org. skf:iin. Jousen alapäässä olevat prikat (välike EPC:ssä) olivat hapettuneet lähes olemattomiin (muutama riekale jäljellä) ja ne vaihdoin uusiin myös. Tolppiin happopohjamaali ja muutama kerros raskaan kaluston mustaa.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Nopeat kysymykset
Terve, viititkö tosta kuvasta kertoo mikä numero osa on se prikka joka pitää siis hommata ja mistä niitä saa?
http://www.jimellissaabparts.com/images ... /C1408.jpg
http://www.jimellissaabparts.com/images ... /C1408.jpg
Saab 9-3 2001 2.0t
Ford Probe 1991 2.2T
Ford Probe 1991 2.2T
Re: Nopeat kysymykset
Se prikka on kuvassa numero 6.
Jousijalat ruostuvat yläpäistään, ts. kohdasta, johon iskari kiinnitetään mutterilla. Tarpeeksi ohueksi kun ruostuu, iskarin kiinnitys murtuu, jolloin iskari ei ole enää kiinni alapäästään. Ruostuva kohta jää piiloon haitarikumin (kuvassa numero 7) alle, joten sitä ei huomaa, ellei erikseen nosta haitarikumia.Jouzer kirjoitti:
Entä jousijalat, mikä niissä menee pilalle kun niitä toiset joutuu vaihtaa?
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Nopeat kysymykset
Jep, nro 6. Länsiautosta hain ja jotain kympin paikkeilla kappale.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Nopeat kysymykset
Nyt nollautu, avain pitää olla pois virtalukosta ja sulake 28 oli ainakin 9-3:ssa oikea.Rausku1 kirjoitti:Miksköhän ecu ei enää nollaudu sulakkeesta 17?, kokeilin myös 26:sta. Ennen tuo on nollautunut ongelmitta. Pitäs saada p1105 vikakoodi pois, en viitsisi ottaa akun kenkää pois kun radio saattaa kysyä koodia jota mulla ei ole.
Re: Nopeat kysymykset
9-3 laatikon appari puoleinen tasauspyörästön stefa, onko tietoa millä varaosa numerolla ja onko helposti vaihdettavissa? ei oikein EPC avautunut minulle. Auto ng900 mutta on 9-3 koko appari puolen vetari asetelma odottaa
Saab 9-3 1.8t SS man -04
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 19:40
Re: Nopeat kysymykset
Ilmeisesti holkkivika 9-3 saabissa. Tietääkö joku Salossa jonkin korjaamon jolla olisi kokemusta tuosta holkkiremontista edukkaaseen hintaan tai mistä saisi stefan ja tuon holkin, vaihdon pystyn ehkä itsekin tekemään.
Re: Nopeat kysymykset
Jos tukkii ahtoputken nipan ja putken joka menee siitä jarrutehostimelle, niin tuleeko joku herjaus SIDiin? Testaisin vaan, että vaikuttaisiko mitään adaptaation sekoiluun ja tyhjäkäynnin outoiluun.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Nopeat kysymykset
Ei ole saabtunersin kaverit vastailleet mihinkään nyt reiluun viikkoon.Gare kirjoitti:Mistä edukkaasti T7 kolkkiin ilmastoinnin kompuraan magneettikytkin? PCS:n pojat lomilla ja toivotaan että olisi kesää vielä jäljellä ja happikoneelle käyttöä.
Ebay tarjoaa koko kompuroita ja sitten tämmöistä? Kokemuksia?
http://www.ebay.com/itm/Saab-9-3-9-3-AC ... 0978207397
Kiitos, saabtunersilta onkin tuota kyselty jo. Eivät tosin ole pariin päivään vastanneet.Saabium196 kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=41620
Kytkin siis polttaa sulaketta heti kun ilmastointi napsautetaan päälle.
Tuleeko mieleen muita putiikkeja mistä tätä voisi kohtuuhintaan kysellä? Onko tietoa saako PCS:ltä kunhan lomilta palailevat?
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1
Re: Nopeat kysymykset
Kovin on nyt ruvennut kiehtomaan, ja nyt onkin useiden koeajojen päätteeksi onnistuttu rajaamaan valinta kahteen yksilöön.
http://www.nettiauto.com/en/saab/9-3/7356281
Siinä ensimmäinen. Koneena on T5, ja myyjä kertoo ajavansa etanolilla ja onpa tankannut bensaakin ilman ongelmia. Tämähän pitäisi olla käytännössä mahdottomuus, eikö vain? Noh, pyysin myyjää selvittämään edelliseltä omistajalta, että mitä autoon on tehty jotta siitä on saatu tällainen "FlexiFuel".
Muutenhan auto on varsin kiva, koeajossa ei mitään kummempaa ilmennyt. Toiseen vaihtoehtoon verrattuna löytyy myös nahkapenkit. SID ja ACC näytöt valitettavasti kadottaneet muutamia pikseleitä. Foorumin ja googlettelun perusteella helpohko homma kuitenkin pistää kuntoon.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7201159
Toisena vaihtoehtona onkin sitten T7. Ei löydy nahkapenkkejä . Tällä ajettu vain bensalla, optimointi tehty muttei etanolille eikä OpenSIDiä. Eli joutaisi uudelleen softattavaksi kuitenkin. Mitään vikaa jälleen ei löytynyt, oli ensimmäistä vaihtoehtoa parempi huoltohistoria (käytännössä kaikki kuitit tallella), vaikkei se ensimmäisessäkään huono ollut. Turbo ja kytkin on myös uusittu. Mukaan saa sen ilmanmassamittarin ja uuden sytkäkasetin, eli siinä mielessä T7 huolia ei pitäisi olla, ja vaikka tulisi niin on osat valmiina näin. Enpä muistanut katsoa/kysyä että oliko huohotinpäivitys tehty .
Noh, miksi siis kirjoittelen tässä tätä. Päätös on vaikea - hyvin vaikea - näiden kahden välillä. Ensimmäiseen olen tässä kallistumaan päin, mutta häiritsee aika paljon tuo että on ajettu polttoaineilla noin sekaisin. Hinnalla nyt niin paljoa ei ole merkitystä, kunhan saa toimivan pelin. Molempiin varmasti tekisin öljypohjan avaamisen, toiseen vasta sen etanolisoftaamisen jälkeen tietenkin.
Pystyykö joku nyt siis antamaan vähän objektiivista näkökulmaa pelkkien ilmoitusten perusteella?
http://www.nettiauto.com/en/saab/9-3/7356281
Siinä ensimmäinen. Koneena on T5, ja myyjä kertoo ajavansa etanolilla ja onpa tankannut bensaakin ilman ongelmia. Tämähän pitäisi olla käytännössä mahdottomuus, eikö vain? Noh, pyysin myyjää selvittämään edelliseltä omistajalta, että mitä autoon on tehty jotta siitä on saatu tällainen "FlexiFuel".
Muutenhan auto on varsin kiva, koeajossa ei mitään kummempaa ilmennyt. Toiseen vaihtoehtoon verrattuna löytyy myös nahkapenkit. SID ja ACC näytöt valitettavasti kadottaneet muutamia pikseleitä. Foorumin ja googlettelun perusteella helpohko homma kuitenkin pistää kuntoon.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7201159
Toisena vaihtoehtona onkin sitten T7. Ei löydy nahkapenkkejä . Tällä ajettu vain bensalla, optimointi tehty muttei etanolille eikä OpenSIDiä. Eli joutaisi uudelleen softattavaksi kuitenkin. Mitään vikaa jälleen ei löytynyt, oli ensimmäistä vaihtoehtoa parempi huoltohistoria (käytännössä kaikki kuitit tallella), vaikkei se ensimmäisessäkään huono ollut. Turbo ja kytkin on myös uusittu. Mukaan saa sen ilmanmassamittarin ja uuden sytkäkasetin, eli siinä mielessä T7 huolia ei pitäisi olla, ja vaikka tulisi niin on osat valmiina näin. Enpä muistanut katsoa/kysyä että oliko huohotinpäivitys tehty .
Noh, miksi siis kirjoittelen tässä tätä. Päätös on vaikea - hyvin vaikea - näiden kahden välillä. Ensimmäiseen olen tässä kallistumaan päin, mutta häiritsee aika paljon tuo että on ajettu polttoaineilla noin sekaisin. Hinnalla nyt niin paljoa ei ole merkitystä, kunhan saa toimivan pelin. Molempiin varmasti tekisin öljypohjan avaamisen, toiseen vasta sen etanolisoftaamisen jälkeen tietenkin.
Pystyykö joku nyt siis antamaan vähän objektiivista näkökulmaa pelkkien ilmoitusten perusteella?
9-3 MY99
Re: Nopeat kysymykset
Itse kääntyisin T5 kestävämmän koneen ja turbon puolesta, toki siinä puutteena flexin mahdollisuus (tarvii vaihto-ECU:t).
Ja vaikka T7-autoon on vaihdettu ahdin 2008 niin onhan tuolla nykyisellä ajettu jo 7v + xxx tkm. GT17 ei ole kuitenkaan kestävän turbon maineessa (varsinkaan virikäytössä) eli voi hyvin olla kohta taas vaihtokunnossa.
Tosin jos 3te on laittaa og9-3:seen niin suosittelen laittamaan foorumille ostoilmoituksen. Hyviä ja rempattuja yksilöitä pitäisi saada tuossa hintaluokassa ja softaus on satasen tai parin luokkaa harrastajan hoteissa. Noilla kilsoilla alkaa kuitenkin jo alustaremppaa, bensapumppua sun muuta tulemaan eteen...
Ja vaikka T7-autoon on vaihdettu ahdin 2008 niin onhan tuolla nykyisellä ajettu jo 7v + xxx tkm. GT17 ei ole kuitenkaan kestävän turbon maineessa (varsinkaan virikäytössä) eli voi hyvin olla kohta taas vaihtokunnossa.
Tosin jos 3te on laittaa og9-3:seen niin suosittelen laittamaan foorumille ostoilmoituksen. Hyviä ja rempattuja yksilöitä pitäisi saada tuossa hintaluokassa ja softaus on satasen tai parin luokkaa harrastajan hoteissa. Noilla kilsoilla alkaa kuitenkin jo alustaremppaa, bensapumppua sun muuta tulemaan eteen...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Nopeat kysymykset
Itse huomioisin myös sen, että toinen yksilö on yli 3,5 vuotta vanhempi kuin toinen. Tuossa iässä toki ylläpidon merkitys tekee autoista jo yksilöitä.
Uudempi auto on muuten melko varmasti Suomessa tehty, ja vanhempi on Trollhättanin tuotantoa, jos sillä nyt on mitään väliä.
Edit: tarkistin valmistenunerolla, ja kyllä se uudempi on U:kissa koottu.
Uudempi auto on muuten melko varmasti Suomessa tehty, ja vanhempi on Trollhättanin tuotantoa, jos sillä nyt on mitään väliä.
Edit: tarkistin valmistenunerolla, ja kyllä se uudempi on U:kissa koottu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Kiitos näistä mietteistä.
Tuo T5 olisi ehkä vähäsen houkuttelevampi vaihtoehto, jos olisi siis selkeys nimenomaan tuosta softaamisesta. Nyt kun tiedossa on siis vain se, että autolla on pääsääntöisesti ajettu etanolilla, mutta olosuhteiden vuoksi autoon on myös tankattu bensiiniä, mistä ei ole ongelmia seurannut. Näin siis myyjän mukaan. Ja tämä samalla ECU:lla. Ei hyvä homma?
Pampun neuvosta laitoinkin nyt ilmoituksen tälle palstalle, jos nyt sitten tulisikin yksilö joka peittoaa nämä muut vaihtoehdot mennen tullen .
Edit: T5:tä saatu nyt lisäinfoa, ja siinä siis on E85 softa sisällä. Myyjä kuitenkin aina aika ajoin jatkanut siis viinaa bensalla. Kuinka fataalia tällainen toiminta on? Ja jos itse tuolla pidemmän reissun joskus päättäisin tehdä, niin täytyisi siis käytännössä toinen ecuboxi hankkia, jossa olisi bensasofta. Millaisissa hinnoissa nuo T5 boxit ovat?
Tuo T5 olisi ehkä vähäsen houkuttelevampi vaihtoehto, jos olisi siis selkeys nimenomaan tuosta softaamisesta. Nyt kun tiedossa on siis vain se, että autolla on pääsääntöisesti ajettu etanolilla, mutta olosuhteiden vuoksi autoon on myös tankattu bensiiniä, mistä ei ole ongelmia seurannut. Näin siis myyjän mukaan. Ja tämä samalla ECU:lla. Ei hyvä homma?
Pampun neuvosta laitoinkin nyt ilmoituksen tälle palstalle, jos nyt sitten tulisikin yksilö joka peittoaa nämä muut vaihtoehdot mennen tullen .
Edit: T5:tä saatu nyt lisäinfoa, ja siinä siis on E85 softa sisällä. Myyjä kuitenkin aina aika ajoin jatkanut siis viinaa bensalla. Kuinka fataalia tällainen toiminta on? Ja jos itse tuolla pidemmän reissun joskus päättäisin tehdä, niin täytyisi siis käytännössä toinen ecuboxi hankkia, jossa olisi bensasofta. Millaisissa hinnoissa nuo T5 boxit ovat?
9-3 MY99
Re: Nopeat kysymykset
Tuskin on lantrauksella saatu sellaista vauriota aikaiseksi, että se piiloon olisi jäänyt. Noin satasella noita ecuja on kaupattu.
Re: Nopeat kysymykset
Eikös muuten noissa uudemmissa ollut jo Mitsun turbo? Jotenkin olin siinä käsityksessä että GT17 olisi nimenomaan alkupään autoissa.. Voi olla että olen kuitenkin ymmärtänyt asiat taas ihan väärin
9-3 MY99