9-5 Aero sähkövikoja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

9-5 Aero sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

9-5 Aero -02 automaatti, ajettu 260tkm. Autossa on kummallinen "kiertävä sähkövika". Seuraavat viat tulevat satunnaisesti, yksi vika kerrallaan, sitten taas palautuu normaaliksi... Voisi kuvitella, että näille kaikille on yhteinen tekijä/vikapaikka, mutta missä?!?

- moottorin lämpömittari näyttää nollaa ja ilmastointi (jäähdytys) ei toimi tuolloin
- tankin korkki ei aukea napista
- xenonit jää päälle, kun auto sammutettu ja avain pois virtalukosta
- keskuslukitus, varsinkin talvella jättää osan ovista lukitsematta

Anyway, kulkupuoli ja ajettavuus on kohdallaan! Sähköviat on pikkuvikoja :D
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1660
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: 9-5 Aero sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Täällä ainakin virtalukon pohjan vika vissiinkin tekee tuota valojen päällejättämistä harvakseltaan.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: 9-5 Aero sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Kuuluuko naksahdus, kun tankin luukun avausnappia painaa?
Jos kuuluu, niin voi olla että luukun "lukitustappi" on jäänyt pohjaan eikä luukku aukea. Jos ei naksahda, niin olisiko itse sähkölukko rikki.
Isän autossa ilmaantui tällainen vaiva talvella. Vedin tapin ulos ja sen jälkeen on toiminut normaalisti :)
Keskuslukituksen osittainen toimimattomuus talvisin lienee normaalia femmoissa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Bryga
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 17:12

Re: 9-5 Aero sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja Bryga »

Omassa 2006 9-5 Aerossa oli samanmoinen lämpömittariongelma. Moottorin lämmöt eivät nousseet normaaliksi ja hetken ajon jälkeen mittarin neula putosi nollille, eikä ilmastointi toiminut. Vika poistui, kun vaihdoin moottorin termostaatin, joka olikin jökähtänyt auki asentoon. Termarin ostin Saab-liikkeestä, kun aikaisemmin on ollut huonoja kokemuksia tarviketermareista.
Vastaa Viestiin