FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
On tossa WIS:ssä sopeutusohje myös kun 2002-malli on valittuna.
Ks. https://www.dropbox.com/s/chwjh0302p8s1 ... s.jpg?dl=0
Kohta 5 jää tietenkin MY2002:n kohdalla pois, kun ei ole Sentroniccia.
Ks. https://www.dropbox.com/s/chwjh0302p8s1 ... s.jpg?dl=0
Kohta 5 jää tietenkin MY2002:n kohdalla pois, kun ei ole Sentroniccia.
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
My02:seen ovat täällä meilläpäin tehneet loota päivityksen ohjelmoimalla sen 2 kertaa siis ei ole valittu viimeistä versiota suoraan.
Ja 29 on poistettava suorituksen ajaksi. Tämä siksi ettei ohjelmointi saa yhteyttä eteenpäin.
Ja 29 on poistettava suorituksen ajaksi. Tämä siksi ettei ohjelmointi saa yhteyttä eteenpäin.
Viimeksi muokannut core2, Pe Heinä 17, 2015 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Tekis mieli kirjoittaa jotain tosi rumaa tähän. Mutta jossei karg konsultoiteineen ja ammattitaitoineen tule itse Turkuun tätä korjaamaan, niin mä vien periaatteestakin tän jollekki muulle sopeutusajettavaksi.karg kirjoitti:Tere, jos pyörit täällä päin jossain vaiheessa niin tehään toi sopeutus kokeeks ohjeen mukaan. Menee samaan hintaan eli 0€ riittää mukaanHitto kun oli eilen vähän tuli hännän alla. Toki jos siel päin on jollain tekki, niin varmaan ton sopeutuksen saa nollailtua vaikka olis Kiina-versio.
t:Kari
Se on tietty ihan ok oikoa WIS:n ohjetta, jos siitä kertoo ensin, mutta jos mainostaa itseään Saab-guruna ja pitää kulissit ammattitaitoisena, niin olettaisin myös saavani palvelua step by step kuten WIS ohjeistaa. Apinaki syö banaanin, jos sille sanoo jotta syö banaani. Luulisi Saabin ohjelmointityökalun käyttöohjeen olevan samalla apinatasolla.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Ja kiitos core2 selvennyksestä. Itse vihaan aina noita ohjeita, missä käsketään tehdä jotain ilman perusteluita. Nyt tiedän, miksi se sulake siellä mainitaan 

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Tuli vielä mieleeni jotta tämä tehdään SPS eli huolto-ohjelmointina ja TIS 2000 pitää olla asennettuna autossa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Karg:n kanssa homma soviteltu yv:nä eli rehdisti kaupan purku.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Minun -03 Femmaan tehtiin erään Helsinkiläisen "Saab-gurun" toimesta tuo laatikon päivitys ehkä kolme vuotta sitten. Muistaakseni mitään sopeutuksia ei tehty. Ei ainakaan ajamalla. Hyvin on laatikko sopetunut ja toimii hienosti. Sopeutus ehkä kilometreissä 180tkm, nyt 230tkm. Silloin oli stage1 nyt toista vuotta stage3.
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Kysehän ei ole siitä, että huomaako sopeutuksen perstuntumalla, vaan siitä, että kuuluuko se Saabin protokollan mukaan tehdä vai ei. Ei ne sitä WIS:iä siä Ruottis huvikseen oo raapustanu, vaan kaikella on tarkoituksensa.
Mut eipä tämä mua enää kosketa. Sain rahat takasi ja vien sopeutuksen nollattavaksi johki muualle.
Mut eipä tämä mua enää kosketa. Sain rahat takasi ja vien sopeutuksen nollattavaksi johki muualle.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Toivottavasti femmas loota toimii jatkossa paremmin ilmasen softapäivityksen ansiosta.
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Minä ymmärsin tuon niin, että ei-Sentronicissa käytetään asentoja 3 ja L, kun Sentronicissa käytetään asentoja M2 ja M1.karg kirjoitti:On tossa WIS:ssä sopeutusohje myös kun 2002-malli on valittuna.
Ks. https://www.dropbox.com/s/chwjh0302p8s1 ... s.jpg?dl=0
Kohta 5 jää tietenkin MY2002:n kohdalla pois, kun ei ole Sentroniccia.

Onnea ilmaisen neuvon ansiosta.

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Olen Riston kanssa samaa mieltä. Selkeesti ne asennot 3 ja L siinä on kerrottu ilman epämääräistä tulkintaa eli noilla rattivaihteettomillakaan ei skipata mitään kohtaa.
Ja karg, ei se ollut ilmainen lootapäivitys. Päivitykselle tuli hinnaksi matka Hämeenlinnaan ja takaisin, ja oikeaoppisen päivityksen loppuunsaattamiseksi pitää vielä käydä jonkun muun luona, josta tulee sekä Techin käyttökorvaus että matkat.
Mut ei tämän laajuinen valitusprosessi alunperin ollut mielessä. Mulla vaan loppu kasetti siinä vaiheessa, kun ensin tehdään ja sitten kun aloin epäilemään tekemisiä, niin löytyikin ohjeet myös oikeaoppiselle tekemiselle, jotka vieläpä itse tekijä postasi. Ja nyt kun sen ohjeen avasin, niin vielä kermana kakun päälle selkeää suomea on tulkittu väärin eli olisi sekin tehty väärin.
Jos tekee jotain korvausta vastaan, niin pitää myös hyväksyä se, että joskus joku menee mönkään ja asiakas reklamoi.
Ja karg, ei se ollut ilmainen lootapäivitys. Päivitykselle tuli hinnaksi matka Hämeenlinnaan ja takaisin, ja oikeaoppisen päivityksen loppuunsaattamiseksi pitää vielä käydä jonkun muun luona, josta tulee sekä Techin käyttökorvaus että matkat.
Mut ei tämän laajuinen valitusprosessi alunperin ollut mielessä. Mulla vaan loppu kasetti siinä vaiheessa, kun ensin tehdään ja sitten kun aloin epäilemään tekemisiä, niin löytyikin ohjeet myös oikeaoppiselle tekemiselle, jotka vieläpä itse tekijä postasi. Ja nyt kun sen ohjeen avasin, niin vielä kermana kakun päälle selkeää suomea on tulkittu väärin eli olisi sekin tehty väärin.
Jos tekee jotain korvausta vastaan, niin pitää myös hyväksyä se, että joskus joku menee mönkään ja asiakas reklamoi.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Näin se on.Risto kirjoitti:Minä ymmärsin tuon niin, että ei-Sentronicissa käytetään asentoja 3 ja L, kun Sentronicissa käytetään asentoja M2 ja M1.
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Tarkemmin kun tavaa WIS:iä, niin pelkän TCM:n SPS-ohjelmoinnin yhteydessä ei käsketä edes tekemään sopeutusta. Sopeutus vaaditaan vain ohjausyksikön vaihdon yhteydessä. Ilmankos noi lootat on ennenkin sopeutunu ihan kivasti ilman sitä sopeutuskaavion läpikäyntiä. Paljon melua tyhjästä..
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
^ Ei nyt ihan tyhjästä sentään.
WIS kirjoitti:Kun automaattivaihteisto, TCM tai ohjelmisto on vaihdettu tai päivitetty, pitää vanhat sopeutustiedot poistaa ja uusi sopeutus tehdä alla olevan kuvauksen mukaisesti.
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
WIS:n TCM:n huolto-ohjelmointiohje (SPS) ei käske tekemään sopeutusta. Eikä käske GlobalTIS myöskään tekemään sitä. Tosta voi sitten väitellä toki, että onko Saabin tekemä TCM:n yksityiskohtainen SPS-ohjelmointiohje kattava vai puutteellinen, kun siinä ei lue sopeutustarpeesta mitään.