DI-kasetti hajosi (liityin kerhoon)
DI-kasetti hajosi (liityin kerhoon)
Tuli tuossa eilen liityttyä DI-kasettikerhoon, kun vanha sanoi sopimuksen irti 136tkm kohdalla.
Oireina oli nykiminen ja se ettei kone kestänyt lainkaan kaasua. Ongelmaa oli kerran jo kesällä mutta matkanteko jatkui. Sitten eilen alkoi yhtäkkiä röpöttämään ja kierroksia ei saanut yli tuhannen. Siihen sammui mutta muutaman minuutin päästä matka jatkui jälleen. Noin 10km ajon jälkeen teki saman muttei enää käynnistynyt.
Soittamaan työkaluja ja kuljetusta paikalle -> uusi DI-kasetti (OVH 198e) Laakkoselta ja muutaman minuutin vaihto-operaatio niin taas toimii. Vika diagnoosin antoi puhelimessa hovikorjaamo Torek-auto, jossa autoa tullaan jatkossakin käyttämään.
Firon
Oireina oli nykiminen ja se ettei kone kestänyt lainkaan kaasua. Ongelmaa oli kerran jo kesällä mutta matkanteko jatkui. Sitten eilen alkoi yhtäkkiä röpöttämään ja kierroksia ei saanut yli tuhannen. Siihen sammui mutta muutaman minuutin päästä matka jatkui jälleen. Noin 10km ajon jälkeen teki saman muttei enää käynnistynyt.
Soittamaan työkaluja ja kuljetusta paikalle -> uusi DI-kasetti (OVH 198e) Laakkoselta ja muutaman minuutin vaihto-operaatio niin taas toimii. Vika diagnoosin antoi puhelimessa hovikorjaamo Torek-auto, jossa autoa tullaan jatkossakin käyttämään.
Firon
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Tervetuloa kerhoon...itseltäkin hajonnut yksi DI kasetti.
Ja viikko siitä kun olin ostanut uuden kasetin niin eikös auto rupea rykimään samalla tavalla..ajattelin että ei jumankekka taasko se kärvähti.
No tällä kertaa olikin kysymys IMM:stä.
Mikäköhän seuraavaksi..?
Ja viikko siitä kun olin ostanut uuden kasetin niin eikös auto rupea rykimään samalla tavalla..ajattelin että ei jumankekka taasko se kärvähti.
Mikäköhän seuraavaksi..?

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
Joo, mulla on nyt kaksi autoa punaisella kasetilla. Taitaa olla vähän sama kuin manaisi itteleen hankaluuksia. Toivottavasti ei leviä lauantaiaamuna Salo- Hki-Vantaa välille kun pitää lomille lähteä...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Minun onnekseni9000CD23T kirjoitti: Ja viikko siitä kun olin ostanut uuden kasetin niin eikös auto rupea rykimään samalla tavalla..ajattelin että ei jumankekka taasko se kärvähti.

Tällä hetkellä 9000cd23T:ltä SAAMALLANI DI-kasetilla olen ajanut noin 4000 km. Eli vielä kerran kiitokseni!
Harri
Ainakin toistaiseksi olen tuon kerhon ulkopuolella "koputtaa puuta"Jope kirjoitti:
Eiköhän suurin osa DI-tontun omistajista tuohon klubiin kuulu.
70tkm oon ajanut itse tuolla ilman pahempia konepuolen ongelmia. Tiedä sitten mitä ed. omistaja on joutunut tekeen. Muuta pientä "kivaa" on sitten aina silloin tällöin ollutkin...
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
-
- "Hirsch"
Nyt liitytty itsekkin tähänkin saabklubin DI-porukkaan. Aikaisemmin kirjoittelin tässä käynnistymis ongelmista, jotka muuttuivat lopulta sammumis ongelmiksi(auton, ei minun
). Mutta nyt on kasetti vaihdettu ja tuntuu toistaiseksi pelaavan. Vein auton alunperin huoltoon jarruongelmien vuoksi ja auto ei jarrujen korjaamisen jälkeen suostunut poistumaan korjaamolta.
Viisas auto! Esti minua jarruttamalla lähtemästä pitkille reissuille kasetti vikaisella autolla. Olisi voinut muuten käydä kuten Firgesille tässä vähän aikaisemmin ja auto hyytynyt jossain todella ikävässä paikassa.
DI-kasetti oikutteli muuten kuukauden ja lähes 1500km ajan ennen kuin aika siitä jätti lopullisesti.

Viisas auto! Esti minua jarruttamalla lähtemästä pitkille reissuille kasetti vikaisella autolla. Olisi voinut muuten käydä kuten Firgesille tässä vähän aikaisemmin ja auto hyytynyt jossain todella ikävässä paikassa.
DI-kasetti oikutteli muuten kuukauden ja lähes 1500km ajan ennen kuin aika siitä jätti lopullisesti.

9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Tässä mun eka hajonnut, eipä tuota voi korjata.Kurko kirjoitti:Onks joku tutkinut mikä siitä DI kasetista hajoaa, vai onko valettu muovia täyteen..
http://koti.phnet.fi/ht989ti/saab/di01.jpg
http://koti.phnet.fi/ht989ti/saab/di02.jpg