Saab opiskelijabudjetilla?
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Eikö nämä vanhat ysisataset ala olemaan jo sen verran vanhoja, että ruoste ja muutenkin ikä alkaa painamaan?
edit. Ja olisiko 9-3 sitten järkevämpi vaihtoehto tiukemmalla budjetilla?
edit. Ja olisiko 9-3 sitten järkevämpi vaihtoehto tiukemmalla budjetilla?
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Jos tekniikkana on Trionic5 turbokone tai vapaastihengittävät moottorit niin kyllä voisi olla parempi ratkaisu. Uudempaa Trionic7 tekniikkaa en opiskelijabudjetilla voi suositella. Kyllä niitä GM900sia hyväkorisiakin löytyy, minullakin on sellainen ja sillä on lähemmäs 400tkm rullattu.
Enemmän tai vähemmän kaikki tuon ikäiset ja nuoremmatkin ovat yksilöitä..
Enemmän tai vähemmän kaikki tuon ikäiset ja nuoremmatkin ovat yksilöitä..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Miten erotan helpoiten T5-moottorisen 9-3:sen? Voiko rankata vuosimallin mukaan?
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Trionic 5 löytyy 9-3:sista 1998-2000 mallivuosiväliltä. Vuonna 2000 on ollut jo myös trionic 7 koneita. Niissä T5 koneissa pitäisi olla punaiset sytytyskasetit, mutta niiden tilalle on voitu laittaa myös musta(t7 kasetti)..
T5 konehuone:
T7 konehuone:
T5 konehuone:
T7 konehuone:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Selvä homma. Eli NG 9-3:set ovat Trionic 7:lla. Harmi, kun ne istuvat omaan silmään paljon paremmin. Mites toimiva NG 9-3 vaparina? Onko sellaista?
Viimeksi muokannut APS, Su Elo 02, 2015 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Ei.. Turbo, rivi4 koneiset Ng9-3:set ovat Trionic8 ohjauksella ja vuosimallista 2003-2011 ja ihan eri auto kaikin puolin kuin og9-3(1998-2002).
NG9-3:siin voi alka tutustua täältä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=154251
NG9-3:siin voi alka tutustua täältä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=154251
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
NG 9-3:t ovat Trionic 8. OG 9-5 ja osa OG 9-3 Trionic 7, osa OG 9-3 sekä osa NG 900 Trionic 5, osa NG 900 Bosch Motronic. Ihanan yksinkertaista, vai mitä? Näistä voinee sen verran sanoa että Trionic 8 sekä Motronic ja Trionic 5:n ruiskuversiot lienevät luotettavimpia, Trionic 7 tuntuu olevan melko vahvasti yksilökohtainen vaihdellen välillä erittäin luotettava - täysi fiasko. Trionic 5 turboversiot ovat sitten jossain näiden ääripäiden välillä.
Edit: liian hidas.
Edit: liian hidas.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Haha, on kyllä mukavan yksinkertaista
Illan infot yhteen: eli jos haluan suht luotettavan max 10v vanhan Saabin, niin vapari NG93 voisi olla hyvä vaihtoehto. Vaiko?
Illan infot yhteen: eli jos haluan suht luotettavan max 10v vanhan Saabin, niin vapari NG93 voisi olla hyvä vaihtoehto. Vaiko?
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Mikäs vika siinä Trionic8 koneessa oli? Sehän on 2003-2007 väliltä varsin luotettava moottori. Se 1,8i kannattaa unohtaa sen takia koska se on todella laiska.. Se ng9-3 sillä 150 heppasella turbokoneellakin on laiska niin en halua edes ajatella minkälaista se on vielä 25hv ja 70nm vähemmällä..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Jos tosiaan enimmäkseen kaupunkiajoa, niin se ng9-3 1.8i on ihan hyvä vaihtoehto, vähäruokainen ja virkeän oloiseksi välitetty.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Jos mahdollista käydä ruotsista hakemassa niin suosittelen kyllä. Saat samaan rahaan paremmin varustellun yksilön koska ruotsissa on enemmän valinnanvaraa. Saattaa olla helpompi myydä eteenpäin. Toisaalta on siinä enemmän vaivaa ja autojen etukäteen skauttaus haastavampaa. Eli kannattaa varautua katsomaan samalla reissulla 2-3 autoa joista tekee valinnan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Kysyjän haluama max 10v rajaa nuo ng900 ja og9-3 pois. Jää oikeastaan jäljelle miun ja Tobbanan suosittelemat vapari Ng9-3:t jäljelle...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Suosittelisin NG-kolkkia, sillä se on milestäni kaupunkiajossa paljon femmaa näppärämpi, eikä se suinkaan ole pitkällä matkalla mikään rimpula, vaan ihan passeli matka-auto.
Ruiskuversio voi tuntua turboihin tottuneelta tehottomalta, mutta kaikki on niin suhteellista. Jos kuitenkin se kulkupuoli kiinnostaa jonkin verran, niin se 1.8t on hyvä valinta. Foorumin kautta löytyy apua, jolla siihen saadaan haluttaessa lisätehoa. Ja jos auto on 2007 tai uudempi, niin myös edullisemman RE85-polttoaineen käyttö onnistuu softapäivityksen jälkeen.
Ruiskuversio voi tuntua turboihin tottuneelta tehottomalta, mutta kaikki on niin suhteellista. Jos kuitenkin se kulkupuoli kiinnostaa jonkin verran, niin se 1.8t on hyvä valinta. Foorumin kautta löytyy apua, jolla siihen saadaan haluttaessa lisätehoa. Ja jos auto on 2007 tai uudempi, niin myös edullisemman RE85-polttoaineen käyttö onnistuu softapäivityksen jälkeen.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
On tainnu opiskelijabudjetit vähän kasvaa omista opiskeluajoista
Ei nyt sotketa alkuperäisen kysyjän ajatuksia keskustelemalla NG900:sta tai OG9-3:sta, kun kerran haussa on max 10v vanha Saab. Tuolloin vaihtoehdot tuolla kerrotulla budjetilla ovat tosiaan NG9-3 tai OG9-5.
Vastaus kysymykseen, miksi markkinoilla 9-3 voi olla kalliimpi kuin 9-5 lienee se, että 9-3 on modernimpi auto, niillä on ajettu keskimäärin ehkä vähän enemmän, ja NG9-3:lla on myös suhteellisen luotettava maine vrt. OG9-5.
Jos tuolla budjetilla haluaa luotettavan, vähän korjausta vaativan Saabin, eikä tehoilla tai auton sisätiloilla ole juuri merkitystä, niin NG9-3 on kyllä fiksuin veto. Turbolla tai ilman. Auton laiskuus on näillä malleilla täysin subjektiivinen asia; toiselle riittää se (oikeasti kaksilitrainen) 1.8i, toiselle 2.8T:ssä ei tehot riitä millään. Noissa NG9-3:n turbokoneissakaan ei ole kovin pahoja tyyppivikoja ollut, joten en sellaista karttaisi, oli budjetti sitten opiskelijan tai pankinjohtajan.
Ei nyt sotketa alkuperäisen kysyjän ajatuksia keskustelemalla NG900:sta tai OG9-3:sta, kun kerran haussa on max 10v vanha Saab. Tuolloin vaihtoehdot tuolla kerrotulla budjetilla ovat tosiaan NG9-3 tai OG9-5.
Vastaus kysymykseen, miksi markkinoilla 9-3 voi olla kalliimpi kuin 9-5 lienee se, että 9-3 on modernimpi auto, niillä on ajettu keskimäärin ehkä vähän enemmän, ja NG9-3:lla on myös suhteellisen luotettava maine vrt. OG9-5.
Jos tuolla budjetilla haluaa luotettavan, vähän korjausta vaativan Saabin, eikä tehoilla tai auton sisätiloilla ole juuri merkitystä, niin NG9-3 on kyllä fiksuin veto. Turbolla tai ilman. Auton laiskuus on näillä malleilla täysin subjektiivinen asia; toiselle riittää se (oikeasti kaksilitrainen) 1.8i, toiselle 2.8T:ssä ei tehot riitä millään. Noissa NG9-3:n turbokoneissakaan ei ole kovin pahoja tyyppivikoja ollut, joten en sellaista karttaisi, oli budjetti sitten opiskelijan tai pankinjohtajan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab opiskelijabudjetilla?
Oikeasti 1,8-litrainen (1796cm3) aito opelin pata.AZP kirjoitti:toiselle riittää se (oikeasti kaksilitrainen) 1.8i
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83