Henko 275 lph
Re: Henko 275 lph
Hyvä tietää niin voi itsekin varautua 100tkm jälkeen tähän. Onko ajosi ollut matka- vai taajamapainotteista?
T7 vm. 2001 9-3
Re: Henko 275 lph
Ei kai sillä pitäisi olla merkitystä kun pumppu pyörii vakioteholla koko ajan ajonopeudesta riippumatta?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Henko 275 lph
Täällä kävi niin että Henko antautui juuri edellisenä iltana, lauantaina citymarketin pihaan. Ikää henkolle ehti tulla vajaa 8 kuukautta (laskusta tarkastettu ostopvm), eli toukokuun alkuviikoilla asennus tapahtui. Kilometrejä kertyi n. 15-17tkm.
Ei minkäänlaisia ennakkovaroituksia, amulit siististi hallussa.. ei missejä.. ei CE:tä.. Kerrasta pimeeksi. Työpaikan pihasta normaalisti käymään ja n. 6km matkan päähän kauppaan ja siihen jäi.
Tuskin kannattanee vetää mitään johtopäätöksiä yksittäisen tapauksen perusteella. Oon mestari löytään ne aina
Ei minkäänlaisia ennakkovaroituksia, amulit siististi hallussa.. ei missejä.. ei CE:tä.. Kerrasta pimeeksi. Työpaikan pihasta normaalisti käymään ja n. 6km matkan päähän kauppaan ja siihen jäi.
Tuskin kannattanee vetää mitään johtopäätöksiä yksittäisen tapauksen perusteella. Oon mestari löytään ne aina
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Henko 275 lph
On sillä se merkitys, että jos kaveri ajaa lähinnä kaupunkiajoa keskinopeudella 30kmh tai sitten maantieajoa keskinopeudella 60kmh, niin ensimmäisessä tapauksessa käyttötunteja tulee tuplasti enemmän sillä 100tkm ajolla, jotka juuri vaikuttaa pumpun ikään.jmaatta kirjoitti:Ei kai sillä pitäisi olla merkitystä kun pumppu pyörii vakioteholla koko ajan ajonopeudesta riippumatta?
T7 vm. 2001 9-3
Re: Henko 275 lph
Totta, onhan sillä tosiaan käyttöikään merkitystä.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Henko 275 lph
Enimmäkseen matka-ajoa ja E85 tankissa.Koskimaa kirjoitti:Hyvä tietää niin voi itsekin varautua 100tkm jälkeen tähän. Onko ajosi ollut matka- vai taajamapainotteista?
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Henko 275 lph
Tänään hajosi Henko kotipihaan ilman ennakko-oireita. Siirsin auton katoksesta ovelle ja sen jälkeen ei enää käynnistynyt. Ikää pumpulla noin vuosi ja kilsoja vajaa 20tkm. Ajettu pääasiassa viinalla.
Edellinen pumppu oli DW200 ja se kesti kilsoja suunnilleen saman verran. Seuraavaksi pitänee harkita Walbron E85 yhteensopivaa turbiinipumppua, jonka luulisi kestävän hieman pidempään.
Edellinen pumppu oli DW200 ja se kesti kilsoja suunnilleen saman verran. Seuraavaksi pitänee harkita Walbron E85 yhteensopivaa turbiinipumppua, jonka luulisi kestävän hieman pidempään.
Volvo V60 D4 -14
Re: Henko 275 lph
Aika yksilöitä nämä tuntuu olevan. Itsellä ollut reilu 1,5v ja 64tkm, edelleen mennään.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Henko 275 lph
Yli 3vuotta ja vajaa 80tkm Henkolla etanolia pumpattu
Re: Henko 275 lph
Mites teillä joilla Henko on antautunut, onko ollut jotain ennakko-oireita havaittavissa? Kuuntelin tuossa viimeksi autolla ajaessani, että pumppu pitää jonkinasteista vinkunaa. Pelkällä bensalla ajettu.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Henko 275 lph
Olisko kellään muulla tarvetta tuolle Henkon pumpulle? Itellä hajosi ja tarttis uuden. Kimppatilausta?
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: To Syys 30, 2004 19:49
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Henko 275 lph
Hep,
jotain varalle pitäisi olla AEM:n korvaava (yksi kokemus siitä 24Mm>poks, omalla 5Mm, odotellaan...)
jotain varalle pitäisi olla AEM:n korvaava (yksi kokemus siitä 24Mm>poks, omalla 5Mm, odotellaan...)
Viimeksi muokannut KVikstedt, To Elo 13, 2015 18:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#5943, Hyvinkää
SAAB kokemuksia 28 vuotta, 351 Mm
nyt yritetään mennä Audi:lla
SAAB kokemuksia 28 vuotta, 351 Mm
nyt yritetään mennä Audi:lla
Re: Henko 275 lph
Henko simahti 3 vuoden jälkeen. Tilalle hommasin AEM E85 pumpun, pitäisi oikeasti kestää etanoli käytössäkin valmistajan mukaan. Aika näyttää miten käy
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: Henko 275 lph
Otin kevällä toimivan DW200:n pois varmuudenvuoksi tankista. Sillä oli ajettu ehkä kome vuotta ja 50tkm, lähes koko aika ajettu etanolilla. Henko tankkin. Henko kuoli lennosta 7000km ja kolme kuukautta käyneenä. Lähes koko aika etanolilla mentynä. Bilteman "isompi"-pumppu oli peräluukussa kaiken varalta valmiina. Nyt mietitään minkä seuraavaksi laittaisi varaämpäriin odottamaan Bilteman antautumista.
Re: Henko 275 lph
Itsellä DW200 kesti vuoden, Henko vajaan vuoden. Nyt ollut vajaan vuoden tankissa Walbro GST450 eikä ongelmia toistaiseksi, pelkästään etanolilla ajettu. Tämä on ainoa virallisesti E85 hyväksytty Walbron pumppu. Vähän tosin joutuu enemmän modaamaan ämpäriä, mutta kyllä sen asennettua saa.
http://www.ebay.co.uk/itm/WALBRO-GST450 ... 257c09ed71
http://www.ebay.co.uk/itm/WALBRO-GST450 ... 257c09ed71
Volvo V60 D4 -14