Saab 9-5 2.0t 1998
Saab 9-5 2.0t 1998
Otsikon mukainen auto tuli hommattua. Kotiin ajaessa huomasin auton laiskuuden. Kiihtyvyys olematon.
Sen verran ehdin tutkia, että imuputkessa kiinni oleva bypassin putki heilua. No tänään kiristys ja tiivistys. Sitten sen magneettiventtiilin ohitus. Näillä aluksi...
Sen verran ehdin tutkia, että imuputkessa kiinni oleva bypassin putki heilua. No tänään kiristys ja tiivistys. Sitten sen magneettiventtiilin ohitus. Näillä aluksi...
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Magneettivenan ohitus on huono ajatus. Ja tuo putki heiluu jokaisessa saabissa.
Jos on tosiaan 2.0t (eli 150hp) niin ei ihme että on vähän laiskahko. Softaamalla saanee vähän lisää paukkua koneeseen.
-tuomas
Jos on tosiaan 2.0t (eli 150hp) niin ei ihme että on vähän laiskahko. Softaamalla saanee vähän lisää paukkua koneeseen.
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Ei siinä 150-heppaisessakaan sentään olematonnkiihtyvyys pitäisi olla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Siis se oli todellakin laiska. Rekkaa ohittaessa pakko heittää kolmosta.
Eikö siitä ole haittaa, että putki heiluu? Ylimääräistä vuotoa ennen bypassia?
Miksi magneettiventtiilin ohitus huono homma? Joka paikassa sitä tunnutaan suosittelevan. Turbon herkkyys pitäis parantua?
Ja on 150 laiskasti pellin alla.
Eikö siitä ole haittaa, että putki heiluu? Ylimääräistä vuotoa ennen bypassia?
Miksi magneettiventtiilin ohitus huono homma? Joka paikassa sitä tunnutaan suosittelevan. Turbon herkkyys pitäis parantua?
Ja on 150 laiskasti pellin alla.
Viimeksi muokannut Jussi1979, Pe Elo 07, 2015 07:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Jussi1979 kirjoitti:Siis se oli todellakin laiska. Rekkaa ohittaessa pakko heittää kolmosta.
Eikö siitä ole haittaa, että putki heiluu? Ylimääräistä vuotoa ennen bypassia?
Miksi magneettiventtiilin ohitus huono homma? Joka paikassa sitä tunnutaan suosittelevan. Turbon herkkyys pitäis parantua?
Se putki vaan heiluu joka autossa ja todennäköisesti ei vuoda. Johtuu ihan tavasta jolla se on rakennettu.
Puhutaanko nyt hukkaporttia ohjaavasta magneettivenasta vaiko by-passia ohjaavasta venttiilistä? Ensimmäisen ohitus tosi huono idea, jälkimmäistä voisi kokeilla, mutta en itse ainakaan huomannut mitään dramaattista eroa.
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Bypassia ohjaavasta.tuomas kirjoitti:Jussi1979 kirjoitti:Siis se oli todellakin laiska. Rekkaa ohittaessa pakko heittää kolmosta.
Eikö siitä ole haittaa, että putki heiluu? Ylimääräistä vuotoa ennen bypassia?
Miksi magneettiventtiilin ohitus huono homma? Joka paikassa sitä tunnutaan suosittelevan. Turbon herkkyys pitäis parantua?
Se putki vaan heiluu joka autossa ja todennäköisesti ei vuoda. Johtuu ihan tavasta jolla se on rakennettu.
Puhutaanko nyt hukkaporttia ohjaavasta magneettivenasta vaiko by-passia ohjaavasta venttiilistä? Ensimmäisen ohitus tosi huono idea, jälkimmäistä voisi kokeilla, mutta en itse ainakaan huomannut mitään dramaattista eroa.
-tuomas
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Ei siitä bypassin mankkuvenan ohituksesta harmia pitäisi olla.
Se bypassin putki on tosiaan melko heiluvainen. Sen kiristämisestä ei tosiaan ole haittaa mutta sitä ei välttämättä saa kiristyksellä kokonaan heilumattomaksikaan.
Jos autossa on tehoja häviksissä, mutta ei muita oireita (vikavaloja tms.), niin käynti jollakin ohjelmointitaitoisella tai tech2:n päässä voi avata salaisuuksia. Jos sen sijaan tehonnälkä saa auton tuntumaan laiskalta, auttaa vain tuo ensimmäinen vaihtoehto
Se bypassin putki on tosiaan melko heiluvainen. Sen kiristämisestä ei tosiaan ole haittaa mutta sitä ei välttämättä saa kiristyksellä kokonaan heilumattomaksikaan.
Jos autossa on tehoja häviksissä, mutta ei muita oireita (vikavaloja tms.), niin käynti jollakin ohjelmointitaitoisella tai tech2:n päässä voi avata salaisuuksia. Jos sen sijaan tehonnälkä saa auton tuntumaan laiskalta, auttaa vain tuo ensimmäinen vaihtoehto
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Jees kiitos vastauksista.
Ei Turun seudulta satu jollain foorumilaisella olevan lukulaitteita.
Korvausta vastaan tietysti voisi avata minulle saabismin maailmaa
No edellinen oli lastutettu ja välijäähdytetty diesel. 136hp/285nm. Oli kyllä pirteämpi kuin tämä...
Ei Turun seudulta satu jollain foorumilaisella olevan lukulaitteita.
Korvausta vastaan tietysti voisi avata minulle saabismin maailmaa
No edellinen oli lastutettu ja välijäähdytetty diesel. 136hp/285nm. Oli kyllä pirteämpi kuin tämä...
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Saa siitä bypassin putkesta vähän jämäkämmän, kun laittaa siihen toisen o-renkaan kaveriksi.
Tosin en tiiä, että onko siitä putken pienestä heilumisesta mitään haittaa, mutta kyllä niillä kahella o-renkaalla varmasti saa siitä pikkasen tiiviimmän.
Tosin en tiiä, että onko siitä putken pienestä heilumisesta mitään haittaa, mutta kyllä niillä kahella o-renkaalla varmasti saa siitä pikkasen tiiviimmän.
#6907
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Mulla oli ennen Saabeja Primera 2.2 dCi (140 hv) ja muistelisin ainakin, että se oli kanssa vähemmän väsynyt kuin tämä 2.0t Femma. Softattunakin on ihmeen iso ero noihin kahteen edelliseen Saabiin, ei tuossa 2.3t:ssä tarvinnut oikeastaan missään normaalitilanteessa, ohituksessa tms. laittaa kaasua edes pohjaan.Jussi1979 kirjoitti:No edellinen oli lastutettu ja välijäähdytetty diesel. 136hp/285nm. Oli kyllä pirteämpi kuin tämä...
Tällä nykyisellä saa jatkuvasti ajella lappu lattiassa ja siltikin tuntuu turhan laiskalta. Tosin taitaa siellä joku pieni imuvuoto vielä olla löytämättä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Eipä tuohon 2L meno haluihin ole muita vaihtoehtoja kun reilu ahtopaine.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Mitäs muutoksia se reilumpi ahtopaine vaatii sitten osapuolella? Turbon vaihdon Mitsuun ja jotain muuta pientä?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Softamuutos ja ketjun aloittajan ikäiseen autoon myös suuttimien vaihto.
Turbodieselien ja 2.0t Saabin vertailijoille sen verran, että normaaliajossa turbodiesel (varsinkin lastutettu) tuntuu helpiosti pirteämmältä kuin bensaturbo. Sitten kun mennään talla pohjassa punaviivaan asti, niin bensaturbo näyttää kyntensä. Dieseleissä on laakeampi tehokäyrä, eli alakierroksilla voimaa voi olla helposti enemmän ja yläkierroksilla vähemmän kuin bensakoneisessa.
Turbodieselien ja 2.0t Saabin vertailijoille sen verran, että normaaliajossa turbodiesel (varsinkin lastutettu) tuntuu helpiosti pirteämmältä kuin bensaturbo. Sitten kun mennään talla pohjassa punaviivaan asti, niin bensaturbo näyttää kyntensä. Dieseleissä on laakeampi tehokäyrä, eli alakierroksilla voimaa voi olla helposti enemmän ja yläkierroksilla vähemmän kuin bensakoneisessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
EVAP on paskana? Tästä lisätietoja foorumin haulla.
Vedä magneettiventtiilin ylin letku irti ja laita sen päähän nahkeasti sopiva 6mm pultti (13mm kanta).
Vedä magneettiventtiilin ylin letku irti ja laita sen päähän nahkeasti sopiva 6mm pultti (13mm kanta).
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
T-haara lähellä hukkaporttia oli tukittu. Eli ilmeisesti kyseinen evap.9-5Vector2001 kirjoitti:EVAP on paskana? Tästä lisätietoja foorumin haulla.
Vedä magneettiventtiilin ylin letku irti ja laita sen päähän nahkeasti sopiva 6mm pultti (13mm kanta).
Tutkin tänään konehuonetta tarkemmin. Voihan siellä olla alipainevuotoja jossain. Mitään vikakoodeja ei tule. Ehkä tämä on vain tottumattomuutta bensaturboon. Softa on joka tapauksessa tulossa.