Letku irti mankkuvenasta siis ja se pää tulpataan? Jääkö magneettiventtiiliin jäävä reikä avoimeksi?9-5Vector2001 kirjoitti:EVAP on paskana? Tästä lisätietoja foorumin haulla.
Vedä magneettiventtiilin ylin letku irti ja laita sen päähän nahkeasti sopiva 6mm pultti (13mm kanta).
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Kyllä. Ylin letku irti, pultti letkuun, se ylin "tumppi" voi jäädä sellaiseksi, ainakin testaamisen ajaksi.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Saabatilla on siis softattu 2.0t? Onko open sid käytössä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
On opensid. Mutta harmi kyllä sid1 autossa, joten näkyy vaan osa muuttujista. Kuis?
Edut: Ja juu softattu 2.0t on.
Edut: Ja juu softattu 2.0t on.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Että jos sinunkin autosi tuntuu tehottomalta ja epäilet jossain olevan vikaa, niin mitä näyttävät täyskaasuvedolla pinl, mair ja mreq? Siis jos saat ne näkyviin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
mReq näyttää sen 1050 minkä kai kuuluu, mAir jää 850-900 paikkeille. Mitä Pinl pitäis olla?
Sen oikeaa eturengasta lähellä olevan takaiskun vaihdoin, sitä ennen jäi mAir johonkin 500-600 välille. En nyt sitten tiedä minne nuo loput karkailee oikein, vinkkejä otetaan vastaan!
Sen oikeaa eturengasta lähellä olevan takaiskun vaihdoin, sitä ennen jäi mAir johonkin 500-600 välille. En nyt sitten tiedä minne nuo loput karkailee oikein, vinkkejä otetaan vastaan!
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Eipäs ollut tuo kyseinen letku tukittu. Ainoastaan jostain syystä T-haara laitettu väliin ja haara siitä tukittu. No jos testais tuon jutun ku kerkee taas pellin alle. Bypassin ohituksen tein.9-5Vector2001 kirjoitti:Kyllä. Ylin letku irti, pultti letkuun, se ylin "tumppi" voi jäädä sellaiseksi, ainakin testaamisen ajaksi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Käsitykseni mukaan sulla on stage 1, niin eikös tuo Pinl pitäisi lappu lattiassa olla jotai 2000 luokkaa. Eli ahtoja barin verran.Saabatti kirjoitti:mReq näyttää sen 1050 minkä kai kuuluu, mAir jää 850-900 paikkeille. Mitä Pinl pitäis olla?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Tulppaukset ja ohitukset tehty. Ei vaikutusta kulkuun.Jussi1979 kirjoitti:Eipäs ollut tuo kyseinen letku tukittu. Ainoastaan jostain syystä T-haara laitettu väliin ja haara siitä tukittu. No jos testais tuon jutun ku kerkee taas pellin alle. Bypassin ohituksen tein.9-5Vector2001 kirjoitti:Kyllä. Ylin letku irti, pultti letkuun, se ylin "tumppi" voi jäädä sellaiseksi, ainakin testaamisen ajaksi.
Perusjutut täytyy katsoa. Eli ilmansuodatin ja tulpat.
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Kyllä se vain on niin, että 150 hv yli 1600 kg painavassa autossa tuntuu laiskalta. Ostin vastaavan kotteron aikoinaan 185 hv 900:n jälkeen. Koeajon jälkeen valitin laiskuutta, jolloin sain siihen ns. erikoistarjouksena halvalla Saabin oman 190 hv päivityksen. Siihenkään en ollut tyytyväinen, joten se päivittyi Maptunilla ehkä noin 220 hv tehoihin.
Seuraavaksi tuli hankittua Aero, missä vakiona 230 hv. Sen päivitin etanolille. Sen jälkeen hankkimani 250 hv vakiona oleva Aero Wagon olikin jo muutettu etanolilla (ja tietysti myös bensiinillä) toimivaksi. Perstuntumalla tehoja tuntuisi olevan enemmän kuin 250 hv.
Seuraavaksi tuli hankittua Aero, missä vakiona 230 hv. Sen päivitin etanolille. Sen jälkeen hankkimani 250 hv vakiona oleva Aero Wagon olikin jo muutettu etanolilla (ja tietysti myös bensiinillä) toimivaksi. Perstuntumalla tehoja tuntuisi olevan enemmän kuin 250 hv.
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Jussi1979 kirjoitti:Tulppaukset ja ohitukset tehty. Ei vaikutusta kulkuun.Jussi1979 kirjoitti:Eipäs ollut tuo kyseinen letku tukittu. Ainoastaan jostain syystä T-haara laitettu väliin ja haara siitä tukittu. No jos testais tuon jutun ku kerkee taas pellin alle. Bypassin ohituksen tein.9-5Vector2001 kirjoitti:Kyllä. Ylin letku irti, pultti letkuun, se ylin "tumppi" voi jäädä sellaiseksi, ainakin testaamisen ajaksi.
Perusjutut täytyy katsoa. Eli ilmansuodatin ja tulpat.
Päivitys tilanteeseen. Eilen ajelin kaupungilla ja menohalut olivat hieman parantuneet (persdyno) ja esim. 4-vaihteella 70km/h---> kiihtyvyys parani.
Ja näillä näkymin olisi sellainen 190hp softa tulossa. Pääasiassa maantieajoa ja uskon ja toivon tuon auttavan siellä.
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Tuttavapiirissä kun on päivitetty vanhaa ecu softaa uudempaan, niin sitten tullut vasta niitä vikakoodeja. Ilmeisesti vanhemmat softat ei ole niin herkkiä vai oliko biopower softa herkempi. Esim. sytkäkasetti ollut rikki, mutta vanhempi softa ei ole tähän reakoinut.
Varmaan softan vaihto kertoo lisää, jos oli jo tilattuna.
Varmaan softan vaihto kertoo lisää, jos oli jo tilattuna.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Ja päivitys tilanteeseen.
Hukkaportin tanko oli irti ja läppä luiskahtanut nurinpäin. Eli auki koko ajan. Ihmekkös, että oli laiskan tuntuinen.
Koeajo sujui hymyssä suin. Kiihtyvyys on aika huimaa kun on ahdot.
Pieni pätkäisy siinä 3000-4000rpm paikkeilla. Pätkäisyn jälkeen auto lähteekin sitten lentoon.
Seuraavaksi sitten ilmaputsari ja tulpat.
Mikähän mahtaa olla tulppa-avaimen koko tässä? NGK BCPR7ES-11 tulis tulpiksi.
Hukkaportin tanko oli irti ja läppä luiskahtanut nurinpäin. Eli auki koko ajan. Ihmekkös, että oli laiskan tuntuinen.
Koeajo sujui hymyssä suin. Kiihtyvyys on aika huimaa kun on ahdot.
Pieni pätkäisy siinä 3000-4000rpm paikkeilla. Pätkäisyn jälkeen auto lähteekin sitten lentoon.
Seuraavaksi sitten ilmaputsari ja tulpat.
Mikähän mahtaa olla tulppa-avaimen koko tässä? NGK BCPR7ES-11 tulis tulpiksi.
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
Pieni pätkäisy ?
Oletko jo vaihtanu alipaineletkut uusiin ?
Oletko jo vaihtanu alipaineletkut uusiin ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Saab 9-5 2.0t 1998
NGK:n tulpan tyyppikoodissa C-kirjain tarkoittaa avainväliä 5/8", joka on 16 mm.
http://www.stealth316.com/misc/ngk-partnumberkey.pdf
http://www.stealth316.com/misc/ngk-partnumberkey.pdf