Saabi viety huoltoon ja olisi tarkoitus saada siitä työjuhta.
Siihen on tehty jo seuraavat toimenpiteet:
- Kytkin vaihdettu
- Vaihdettu jarrujen levyt ja palat
- Peltejä vaihdeltu ja maalattu
- Ilmansuodattimet vaihdettu(jostain Volvosta laitettu sisäilmansuodatin kun sitä ei alunperin edes tuossa ollut)
- Öljyt vaihdettu
- Syyläri vaihdettu
- Bensapumppu vaihdettu kun vanhan kalvo repesi
- Sytytystulpat vaihdettu
- Sytytyksen ohjausyksikkö vaihdettu
- Virranjakajan johdot vaihdettu
- Sytytyspuola vaihdettu
- Takajouset vaihdettu kuormajousiin kun perä alkoi roikkua
Tarkoituksena olisi vielä:
- Vaihtaa kaasuttimen kalvo(saman ikäinen kun polttoainepumpun kalvo, joka repesi)
- Vaihtaa polttoainesuodatin
- Vaihtaa virranjakajan kansi ja pyörijä
- Vaihtaa haperot kumiletkut(jotkut murenevat käsiin)
- Vaihtaa kaasuiskarit taakse. Originaalit tuntuvat liian hentoisilta kun ajaa töyssyyn.
Onko tuohon jotain lisättävää kun auto kerran on huollossa ja kiinnostaisi laittaa sellaiseen kuntoon että sillä ajelisi vielä vuosia?
Onko iskareista jotain huomioitavaa? Monroen ja Konin iskareita kuulemma ainakin löytyi. Sachsin iskareita on tällä foorumilla ainakin suositeltu normikäyttöön. Pitäisikö uusia iskarit eteenkin samalla? Mietin jos ajomukavuus kärsii jos vain uusii taakse.
Vielä kaasarin neulasta, kannattaako sitä uusia kun on "vain" 139 000 km takana?
900C, '89, 139 000 km huoltotoimenpiteet
Re: 900C, '89, 139 000 km huoltotoimenpiteet
Onhan tuossa kattava lista
Ootko vetaritunnelit putsannut sekä taka iskarien yläpäät? Noilla kilsoilla saattas olla vielä hitsaamattomat.

Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: 900C, '89, 139 000 km huoltotoimenpiteet
Vetaritunnelit ja iskarien yläpäät ovat hyvässä kunnossa. Vielä jos tuohon vaihtaa jämäkämmät iskarit niin selviää jos siellä jotain olisi.