Kansiremppa tiedossa....
Kansiremppa tiedossa....
Joo elikkä eilen sitten hienosti palvellut 9-3 vm.98 otti ja pamahti. savu vaan nousi ja käyntihäiriöitä... no, töissä kaveri teki nopean diagnoosin: kannen tiivisteet menneet.
no, tiivisteillä ja muilla ei hintaa ilmeisesti ole kuitenkaan kuin joku 150 e, mutta jos halkeamia löytyy, on tilanne toinen....
onko kellään kokemuksia tällaisesta tilanteesta vastaavanlaisen saabin kanssa, ja jos on paljonko maksoi ja mitä tossa yleensä pitäis sitten uusia? ylipäätään en autoista hirveesti ymmärrä, ois nastaa jos joku vähän avais mitä kannattaa tehdä ja kattella ja semmosta... : )
no, tiivisteillä ja muilla ei hintaa ilmeisesti ole kuitenkaan kuin joku 150 e, mutta jos halkeamia löytyy, on tilanne toinen....
onko kellään kokemuksia tällaisesta tilanteesta vastaavanlaisen saabin kanssa, ja jos on paljonko maksoi ja mitä tossa yleensä pitäis sitten uusia? ylipäätään en autoista hirveesti ymmärrä, ois nastaa jos joku vähän avais mitä kannattaa tehdä ja kattella ja semmosta... : )
Re: Kansiremppa tiedossa....
turbo, vapari vai diisseli ?
paljon ajettu, oliko tehoja paljon pelissä sillä hetkellä kun "pamahti", mistä se savu sitten tarkemmminottaen tulikaan ?
harvoin ainakaan lyhytlohkon kansi halkeilee mutta jos kiehahti niin kannattaa käydä koneistamassa kansi ja uusia venavarren kumit.
PCS tuntee ainakin käsitteen yläpään tiivistesarja (kansipahvi, imu ja pakosarjan tiivisteet, venakopan tiivisteet), lisäksi termari ja pakosarjan pinnapultit kannattaa vaihtaa samalla. Venavarren kumit.
Toki uuden paffin voi heittää ilman mitään lisäoperaatioita paikalleen jos haluaa nuukailla tässä hetkessä.
Hakutoiminnolla löytyy tarinoita operaatiosta
paljon ajettu, oliko tehoja paljon pelissä sillä hetkellä kun "pamahti", mistä se savu sitten tarkemmminottaen tulikaan ?
harvoin ainakaan lyhytlohkon kansi halkeilee mutta jos kiehahti niin kannattaa käydä koneistamassa kansi ja uusia venavarren kumit.
PCS tuntee ainakin käsitteen yläpään tiivistesarja (kansipahvi, imu ja pakosarjan tiivisteet, venakopan tiivisteet), lisäksi termari ja pakosarjan pinnapultit kannattaa vaihtaa samalla. Venavarren kumit.
Toki uuden paffin voi heittää ilman mitään lisäoperaatioita paikalleen jos haluaa nuukailla tässä hetkessä.
Hakutoiminnolla löytyy tarinoita operaatiosta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kansiremppa tiedossa....
Terve kävit vissii meidän fixus liikkessä kyselemässä noita tiivistetä kyselemässä meiltä kyllä löytyy kaikki mitä tarvitsee kysyin myös tuolta huollon puolelta niin yks vastaava oli ollut ja siihen oli vaihdettu venttiilit ja muut hilut niin hinta oli ollut 2000€ luokkaa mutta jos on joku tuttu niin hinnastahan putoaa yli puolet. T:Jyri virnes (Herttoniemen fixus)
Re: Kansiremppa tiedossa....
Jooo eli siis 2.0t on kyseessä ja ajettu vähän vajaa 200tkm....
Re: Kansiremppa tiedossa....
Ja jos vähänki työkalut pysyy kädessä ja löytyy hallitilaa niin säästät isot rahat vaihtamalla itse.
Sitä fiilistä ei voita mikään kun onnistuneen rempan jälkeen käännät virta avaimesta
auton käyntiin ja annat mennä...
Sitä fiilistä ei voita mikään kun onnistuneen rempan jälkeen käännät virta avaimesta
auton käyntiin ja annat mennä...

#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: Kansiremppa tiedossa....
Omat taidot autojen kanssa rajoittuu lähinnä perus huollon tekoon (öljynvaihto, Suodattimienvaihdot sekä raidetangon päät on itte vaihettu....sekä renkaat tietenkin : P), siihen se sitten kuitenkin alkaa jäämään se meikäläisen osaaminen....
sain auton lahjaksi viime maaliskuussa juuri kun sain kortin, ja nyt on tullut ajettua sillä hieman yli 40 000km. autosta on siis tullut itselle melkoisen tärkeä, enkä siitä haluaisi luopua..... on se kuitenkin eka auto ja paljon on yhdessä nähty : P täytynee nyt sitten katsoa jos saisi auton jonnekkin lämpimään, kaverin talliin tai jonnekkin, ja alkaa tutkimaan. Ensiviikon aikana tehdään vika-analyysi tutun autoasentajan kanssa ja kattellaan mistä sitä lähtis liikkeelle.... seuraavasta palkasta sitten väliaikanen halpa rassi jolla pääsee töihin ja takasin ja sitten opiskelemaan saabin sielunelämää.... voi olla että menee hetki tässä mutta kyllä nyt pitää ees kattoa ja kokeilla ja tutkia. ei riitä rahat hoitaa koko hommaa korjaamolla, mutta niin....
kyllä se on harmi että nyt juuri kevään korvilla tällanen sattui. Juuri ennenkuin lähdin töistä ennen tätä viimeisintä matkaa kehaisin kaverille että osta säki saabi ku kestää ja pelaa nii hemmetin hienosti.... ja sitten.... mutta, ei se ihme oo. pitää nyt sitten pistää rahaa ja aikaa tähän vähän enemmänkin ja laittaa se hyvään kondikseen ennen kesää niin saa sitten kesällä mentyä : )
sain auton lahjaksi viime maaliskuussa juuri kun sain kortin, ja nyt on tullut ajettua sillä hieman yli 40 000km. autosta on siis tullut itselle melkoisen tärkeä, enkä siitä haluaisi luopua..... on se kuitenkin eka auto ja paljon on yhdessä nähty : P täytynee nyt sitten katsoa jos saisi auton jonnekkin lämpimään, kaverin talliin tai jonnekkin, ja alkaa tutkimaan. Ensiviikon aikana tehdään vika-analyysi tutun autoasentajan kanssa ja kattellaan mistä sitä lähtis liikkeelle.... seuraavasta palkasta sitten väliaikanen halpa rassi jolla pääsee töihin ja takasin ja sitten opiskelemaan saabin sielunelämää.... voi olla että menee hetki tässä mutta kyllä nyt pitää ees kattoa ja kokeilla ja tutkia. ei riitä rahat hoitaa koko hommaa korjaamolla, mutta niin....
kyllä se on harmi että nyt juuri kevään korvilla tällanen sattui. Juuri ennenkuin lähdin töistä ennen tätä viimeisintä matkaa kehaisin kaverille että osta säki saabi ku kestää ja pelaa nii hemmetin hienosti.... ja sitten.... mutta, ei se ihme oo. pitää nyt sitten pistää rahaa ja aikaa tähän vähän enemmänkin ja laittaa se hyvään kondikseen ennen kesää niin saa sitten kesällä mentyä : )
Re: Kansiremppa tiedossa....
aivan 100% oikea asenne, eikun rohkeasti hommiin vain!
elämä on jatkuvaa oppimista.


Re: Kansiremppa tiedossa....
Mutta hei tota miten toi avaaminen ja muu lähtee liikkeelle? koitin ettiä foorumilta jotain stooria avaamisesta mutta en oikeen löytänyt ja pitäis katella vähän etukäteen ehkä tätä hommaa....
Re: Kansiremppa tiedossa....
Mietin muuten että mites noi paskat jäähdytin nesteet? voisko vika olla yksinkertasempi? sillä laitoin autoon päivää ennen tätä äksidenttiä shelliltäostamaani nestettä, joka oli blandattu valmiiksi.... kun savu alko nousemaan ja pysäytin, auton alle tippui roima annos jäähdytinnestettä.... öljyn sekaan ei ollut mitään päätynyt, sen totesi useampi henkilö...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Kansiremppa tiedossa....
Olisko joku vesiletku tai vesipumppu porsinu?abismal kirjoitti:Mietin muuten että mites noi paskat jäähdytin nesteet? voisko vika olla yksinkertasempi? sillä laitoin autoon päivää ennen tätä äksidenttiä shelliltäostamaani nestettä, joka oli blandattu valmiiksi.... kun savu alko nousemaan ja pysäytin, auton alle tippui roima annos jäähdytinnestettä.... öljyn sekaan ei ollut mitään päätynyt, sen totesi useampi henkilö...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Kansiremppa tiedossa....
Ok ! Takuulla sisäilman lämmityskennolle menevä letku, katso kannen päästä (kuskin puoleinen) tuuman vahvuista letkua joka tekee 90 asteen kurvin tulipeltiä kohti.
Se ratkeaa 10+ vuoden ikäisenä pikkasen konetta kierrättämällä siitä 90 asteen mutkasta, ja aika usein alapuolelta.
Voi olla että oli pikkasen jo halki ja tihkui jos nestettä katosi.
Se ratkeaa 10+ vuoden ikäisenä pikkasen konetta kierrättämällä siitä 90 asteen mutkasta, ja aika usein alapuolelta.
Voi olla että oli pikkasen jo halki ja tihkui jos nestettä katosi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kansiremppa tiedossa....
Tänään otettiin auto lämpimään ja erään saabin vanhan asentajan kanssa tutkittiin.... kyllähän se näin on että kansipahvi on mennyt....
no juteltiin siinä sitten että mitä kannattaisi tehdä, ja kuulemma tossa autossa ei se kansi ainakaan usein hajalle mene tollaisessa tilanteessa, ja oikeastaan tiivisteiden vaihdolla pääsee melko pitkälle.... varmaa tietoahan saa vain kannen avaamalla, ja sen avaaminen alkaa ilmeisesti keskiviikkona....
täytyy vaan kattella mitä sieltä löytyy ja lähteä hutkimaan ja säätämään : )
no juteltiin siinä sitten että mitä kannattaisi tehdä, ja kuulemma tossa autossa ei se kansi ainakaan usein hajalle mene tollaisessa tilanteessa, ja oikeastaan tiivisteiden vaihdolla pääsee melko pitkälle.... varmaa tietoahan saa vain kannen avaamalla, ja sen avaaminen alkaa ilmeisesti keskiviikkona....
täytyy vaan kattella mitä sieltä löytyy ja lähteä hutkimaan ja säätämään : )
Re: Kansiremppa tiedossa....
lauantaina avattiin kansi ja vaihettiin tiivisteet ja laitettiin kiinni... kyllähän se taas hyrrää ja kehrää kuin kissa : p
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Kansiremppa tiedossa....
Tässä kohtaa teit ratkaisevan virheen. Näitä Saabeja ei kannata kehua ainakaan niiden kuullen. Oman kokemuksen mukaan niille nousee helposti kehut päähän. Aina kun olen mennyt omia Saabejani kehumaan, niin se on tiennyt rahan menoa.abismal kirjoitti:kyllä se on harmi että nyt juuri kevään korvilla tällanen sattui. Juuri ennenkuin lähdin töistä ennen tätä viimeisintä matkaa kehaisin kaverille että osta säki saabi ku kestää ja pelaa nii hemmetin hienosti.... ja sitten.... mutta, ei se ihme oo. pitää nyt sitten pistää rahaa ja aikaa tähän vähän enemmänkin ja laittaa se hyvään kondikseen ennen kesää niin saa sitten kesällä mentyä : )

9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Kansiremppa tiedossa....
kyllä mä kehuin kun ajoin lapista tampereelle rikkinäisellä kansipahvilla "kyllä sä jaksat sinne asti" ymsHitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Tässä kohtaa teit ratkaisevan virheen. Näitä Saabeja ei kannata kehua ainakaan niiden kuullen. Oman kokemuksen mukaan niille nousee helposti kehut päähän. Aina kun olen mennyt omia Saabejani kehumaan, niin se on tiennyt rahan menoa.abismal kirjoitti:kyllä se on harmi että nyt juuri kevään korvilla tällanen sattui. Juuri ennenkuin lähdin töistä ennen tätä viimeisintä matkaa kehaisin kaverille että osta säki saabi ku kestää ja pelaa nii hemmetin hienosti.... ja sitten.... mutta, ei se ihme oo. pitää nyt sitten pistää rahaa ja aikaa tähän vähän enemmänkin ja laittaa se hyvään kondikseen ennen kesää niin saa sitten kesällä mentyä : )

Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)