Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Harmi juttu - luulisi, että tiiviste olisi kestänyt yhden laatikon irrotuksen ja kiinnityksen noilla kilometreillä (vaikka sylinterin vaihtoa suositellaankin aina, kun laatikko on irti)
Itse tehden kytkinremppa "maksaa" työn osalta onneksi vain aikaa...
...nyt kolmannella avauskerralla kannattaisi ehkä huomioida samalla vaivalla myös kampiakselin takastefa, ellei ole aiemmin vaihdettu.
Itse tehden kytkinremppa "maksaa" työn osalta onneksi vain aikaa...
...nyt kolmannella avauskerralla kannattaisi ehkä huomioida samalla vaivalla myös kampiakselin takastefa, ellei ole aiemmin vaihdettu.
Saabiton Saabisti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
TommyW kirjoitti:Harmi juttu - luulisi, että tiiviste olisi kestänyt yhden laatikon irrotuksen ja kiinnityksen noilla kilometreillä (vaikka sylinterin vaihtoa suositellaankin aina, kun laatikko on irti)
Itse tehden kytkinremppa "maksaa" työn osalta onneksi vain aikaa...
...nyt kolmannella avauskerralla kannattaisi ehkä huomioida samalla vaivalla myös kampiakselin takastefa, ellei ole aiemmin vaihdettu.
Eihän se laatikon irrotus kertojen määrä vaikuta mitään stefan kestävyyteen. Sehän pysyy siellä paikallaan eikä siihen tarvii koskea edes millään tapaa. Kampuran stefa on vaihettu viime kesänä.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Olet ihan oikeassa - sormet kirjoittivat nopeammin kuin aivot ajattelivat.simizek kirjoitti:Eihän se laatikon irrotus kertojen määrä vaikuta mitään stefan kestävyyteen. Sehän pysyy siellä paikallaan eikä siihen tarvii koskea edes millään tapaa. Kampuran stefa on vaihettu viime kesänä.
Saabiton Saabisti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Jahas leuka rintaan ja kohti uusi pettymyksiä. Eli remontin tekoon taas.
bw. onkohan massakytkimissä ihan mahotonta eroa väännön keston suhteen. Paineasetelmahan sen suurimmalta osalta määrää.
Olis tuo Opel Antara V6 3.2L jousitettu levy joutilaana , jolla ajettu vain 10tkm ja siinä noin äkkiseltään näyttäs olevan ihan samanlainen pintakuvio kitkapinnassa kuin tuossa 2.8L V6 turbon kytkimessäkin.
bw. onkohan massakytkimissä ihan mahotonta eroa väännön keston suhteen. Paineasetelmahan sen suurimmalta osalta määrää.
Olis tuo Opel Antara V6 3.2L jousitettu levy joutilaana , jolla ajettu vain 10tkm ja siinä noin äkkiseltään näyttäs olevan ihan samanlainen pintakuvio kitkapinnassa kuin tuossa 2.8L V6 turbon kytkimessäkin.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Eihän tämä tänne enää kuulu, mutta laatikko näyttäs olevan sökönä. Ilm. perästä irronnu hampaasta palanen ja tullu kytkinkopasta läpite, seurauksena öljyt pitkin kytkinkoppaa ja autonpohjaa (tankkiin asti öljyssä pohja)
En osaa sitten sanoa vaikuttiko kova vauhtipyörä ja kova kytkin mitään laatikon hajoomiseen. Kova ajo varmasti on vaikuttanut asiaan.
En osaa sitten sanoa vaikuttiko kova vauhtipyörä ja kova kytkin mitään laatikon hajoomiseen. Kova ajo varmasti on vaikuttanut asiaan.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
bw.
tossa kuvarusta mus SAC kytkimen "säätötyökalusta". Vanhasta työsylinteristä löin vastinpinnan irti ja hitsasin kapulaan kiinni ja kairasin reijän vingulla läpite. Sopivalle etäisyydelle reijät ja reijistä M8 kierretangon pätkät vauhtipyörään kiinni asetelman ruuvien tilalle.
Ei mikään hitec, mutta toimii.
tossa kuvarusta mus SAC kytkimen "säätötyökalusta". Vanhasta työsylinteristä löin vastinpinnan irti ja hitsasin kapulaan kiinni ja kairasin reijän vingulla läpite. Sopivalle etäisyydelle reijät ja reijistä M8 kierretangon pätkät vauhtipyörään kiinni asetelman ruuvien tilalle.
Ei mikään hitec, mutta toimii.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Auto läjässä vanhoilla kytkin rojoilla. Eli jousitettu levy & kova vauhtipyörä. Tulipas hiljanen laatikko, ei tarvii kuunnella sitä ärsyttävää rallatusta. Tällä kombolla e
Seuraavaksi aletaan tutkimaan aihetta, oikeasti kestävä jousitettu kytkinlevy F40 laatikkoon. Nyt on helppo testaa, kun on toinen laatikko pajalla + vauhtipyörää ja asetelmaa.
Pikasella tutkinnalla näyttäs että Audi S4 kytkin levy vois mennäkin näihin, vakiona tuossa on jo 250kw/410nm, joten vois olettaa kytkinlevyn olevan riittävän kestävä.
Jostain kun vielä löytäs joutavan kytkimen niin pääsis sovittaan, eipä tuo uusikaan niin kauhean kallis olis, jää vaan turhaan tuo asetelma.
http://www.sparepartstore24.co.uk/audi- ... h-complete
Seuraavaksi aletaan tutkimaan aihetta, oikeasti kestävä jousitettu kytkinlevy F40 laatikkoon. Nyt on helppo testaa, kun on toinen laatikko pajalla + vauhtipyörää ja asetelmaa.
Pikasella tutkinnalla näyttäs että Audi S4 kytkin levy vois mennäkin näihin, vakiona tuossa on jo 250kw/410nm, joten vois olettaa kytkinlevyn olevan riittävän kestävä.
Jostain kun vielä löytäs joutavan kytkimen niin pääsis sovittaan, eipä tuo uusikaan niin kauhean kallis olis, jää vaan turhaan tuo asetelma.
http://www.sparepartstore24.co.uk/audi- ... h-complete
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Jonkun kuulopuheen mukaan jonkun audin kytkin on tungettu saabiin, mutta kukaan ei tunnu tietävän tai suostuvan kertovan aiheesta mitään.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Jos kyseessä on normaali samalla halkaisijalla oleva massalevy, en odottaisi saabin asetelmalla lisääntynyttä väännönkestoa.
Asetelman puristusvoimahan sen väännönkeston aika pitkälti määrittelee, jos levyn halkaisija ja pitopinnan leveys on samoissa luokissa.
Jos taas haetaan väännönkestoa pelkkää levyä vaihtamalla, se onnistuu sintterillä, jolla sitten taas tulee aika hätänen kytkimestä. Vaikka ihan ajettava jousitettuna onkin...
Asetelman puristusvoimahan sen väännönkeston aika pitkälti määrittelee, jos levyn halkaisija ja pitopinnan leveys on samoissa luokissa.
Jos taas haetaan väännönkestoa pelkkää levyä vaihtamalla, se onnistuu sintterillä, jolla sitten taas tulee aika hätänen kytkimestä. Vaikka ihan ajettava jousitettuna onkin...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
No lähinnä hakusassa on jousitettu levy, jonka kestävyyttä ei tarvis pelätä. Aika ikävää jos kytkinlevy repeää. V6 turbon levy kyllä kestää ja pitää V6 turbon asetelmalla, mutta sitä laatikon helinää ei jaksa kuunnella.Coltti kirjoitti:Jos kyseessä on normaali samalla halkaisijalla oleva massalevy, en odottaisi saabin asetelmalla lisääntynyttä väännönkestoa.
Asetelman puristusvoimahan sen väännönkeston aika pitkälti määrittelee, jos levyn halkaisija ja pitopinnan leveys on samoissa luokissa.
Jos taas haetaan väännönkestoa pelkkää levyä vaihtamalla, se onnistuu sintterillä, jolla sitten taas tulee aika hätänen kytkimestä. Vaikka ihan ajettava jousitettuna onkin...
sintteri ei ole vaihtoehto käyttöautoon, jolla joutuu ajaan kaupunkiajoa päivittäin.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Jos sinne audin kytkinlevy käy niin sitten melkeen mikä vaan A4/46 manuaaliaskin levy käy. Ovat 240mm ja 23hampaisia.suorsa kirjoitti:Jonkun kuulopuheen mukaan jonkun audin kytkin on tungettu saabiin, mutta kukaan ei tunnu tietävän tai suostuvan kertovan aiheesta mitään.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Cossun levyn laitoin edelliseen sport sedaniin. Autoracingilta ostin ja merkki oli ap racing.Levy oli jousittettu massalevy. Ja helinä oli melko ärsyttävä.
9-3 ss Vector 2.0t -03
9-3 sc Vector 2.0T-08
9-3 sc Vector 2.0T-08
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Cossun levyssä taitaa olla vähän väärä määrä hampaita, eli käynee 5 vaihteiseen manuaaliin?ppt kirjoitti:Cossun levyn laitoin edelliseen sport sedaniin. Autoracingilta ostin ja merkki oli ap racing.Levy oli jousittettu massalevy. Ja helinä oli melko ärsyttävä.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Pe illalla saan 2.7T audin levyn testiin, katotaan jos se passaa niin sitten alkaaa oleen vaihtoehtoja.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
6-pykäläisessä oli.En muista oliko escon vai sierran. Asetelma s2 race.Vautipyörä PO metal billet.
9-3 ss Vector 2.0t -03
9-3 sc Vector 2.0T-08
9-3 sc Vector 2.0T-08