Elikkä semmoinen homma: 900 T8 Automaatti-joskus kun yrittää startata, niin vaikka kierrän avaimen startti asentoon, niin ei pyörähtää starttimoottori olleenkaan. No monta kerta kun yritin, niin kuiteskin käynnistyi. Luulin, että vika on virtalukon pohjassa. Kun oli sopivasti hyllyssä uusi varaosa, niin vaihtoin sen. Mutta eilen ja tänään taas sama homma. Sitten huomasin, että yksi liitin(punainen johto) menee tosi kuumaksi auton käydessä.
Onko muuten eroa virtalukon pohjissa-automaatin ja manuaalivaihteisen välillä?
Seuraavaksi(siis se käynnistyshäiriö) veikkaan, että vika starttimoottorissa.
Mutta huolestuttaa se punaisen johdon liittimen lämpeneminen. Kun sen lukon pohjan vaihton jälkeen en kerennyt laittaa sitä keskikonsolia takaisiin, niin on helppo kopeloita niitä johtoja:-)
Mitä arrvoisa raati tuumaa?
virtalukon pohjasta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: virtalukon pohjasta
Automaatin vaihdekepin juureesa on myös yksi mahdollinen vikapaikka siinä vaihdeasento kytkimessä, mikä yhdistää starttivirran vain kun vaihde on p ja n asennoissa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: virtalukon pohjasta
sitä ajattelin itsekin ja tarkistin-tuntui olevan kunnossa. Mutta aamulla kokeilin sitä punaista johtoa-kun vedin sen irti, niin kaikki valot sammui. Mutta kun se on kiinni, niin kuumenee aika lailla. Oisko jossain maadoitusongelma?
Se punainen johto menee vissiin liittimeen X, jonka kautta kulkee kaikki laitteet jotka kuluttavat virtaa kun auto on käynnissä. Ihme ohuelta tuntuu..
Se punainen johto menee vissiin liittimeen X, jonka kautta kulkee kaikki laitteet jotka kuluttavat virtaa kun auto on käynnissä. Ihme ohuelta tuntuu..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: virtalukon pohjasta
virtalukollahan on rele sulakerasiassa, voisihan tuo punainen olla vain sen releen ohjaus virta. kannattaa ainakin varuiksi tarkastaa releen liitännät josko siellä olisi jokin vastusta aiheuttava kosketus vika. kytkentä kaaviosta tuon saisi tarkastettua mihin se menee.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: virtalukon pohjasta
noniin-nyt vaihdettu siihen punaiseen johtoon uusi kenkä ja tuntuu, että enää ei lämpenee 

Re: virtalukon pohjasta
mutta tuo käynnistymishäiriö pysyy. Siis virrat menee päälle, bensapumppu pyörii ja joku releekin napsahtaa(ilmeisesti virtalukon) Mutta starttimoottori ei herää. Erikoista on se, että sekä itse ja poikakin pani merkille, että kun kääntä valot parkeille, niin käynnistyy. Aika erikoista mun mielestä.
Tässä autossa T8 automaatti, vm 86. on valokatkaisimen asennossa ''kello 10'' huomiovalot-elikkä alennetulla jännitteellä. Vaikka en ymmärrä, miten starttimoottori voi olla yhdeydessä valojenkytkimen asentoon?????
Tässä autossa T8 automaatti, vm 86. on valokatkaisimen asennossa ''kello 10'' huomiovalot-elikkä alennetulla jännitteellä. Vaikka en ymmärrä, miten starttimoottori voi olla yhdeydessä valojenkytkimen asentoon?????