Nostetaampa vanhaa aihetta kun tämä tuli itsellä ajankohtaiseksi:
jcarlson kirjoitti:Kyllä se kierrosten viivästetty laskeminen on ihan Trionic 7:n kaasuläpän ohjauksella tekemä ominaisuus, tarkoituksena ajotuntuman pehmennys ja päästöjen minimointi. Jotkut ovat tykänneet ohjelmoida pois jolloin kaasuläppä reagoi molempiin suuntiin nopeasti, reagointia mukavuuden kustannuksella siis.
Omassa allekirjoituksen autossa huomaa tuon viivästyksen todella selvästi, eikä tämä ominaisuus tunnu normaali ajossa kovinkaan hyvältä. Oman osansa tähän tekee tietysti autossa oleva sintteri kytkin joka nappaa kerrasta kiinni.
Kysymys kuuluukin voiko tuota kaasuläpän reagointia muuttaa niin että viivästystä vain lyhennetään, vai onko säätö käytännössä on/off tyyppinen? Viivettä siis saisi jäädä mutta ajan voisi lyhentää about puoleen.