Siinä se päivä taas tuhraantui! Todellakin tuhraantui, sillä olin hyväuskoisuuttani luullut saavani tämän 900 Iivarin sisustuksen paikoilleen? No, en saanut.
Aluksi aikaa kului ja kului, mutta löytyihän se etsitty "torx" lopulta? Siis mikä "torx", se torx mikä pitää 900:sen niskatukea paikallaan. Että osaakin olla mielenkiintoisessa paikassa ja vaati aika ronskia otteita ennenkuin luovutti!
No, kun sain tuon niskatuen pois, niin pääsin vaihtamaan "uuden vanhan" verhoilun kuljettajan istuimeen. En ollut aiemmin hommaa tehnyt, niin varmasti kaikki "mutkat" piti koukkia, mutta sainpas vaihdetuksi!
Kun tuon etupenkin selkänojan verhoilun jälkeen tarkastelin noiden istuimien kuntoa? Ja siitä sitä lisähommia irtosi? Istuinosien pohjat olivat osin vajonneet ja niiden korjailussa ja tiukkauksessa sai kyllä tuskailla lähes koko iltapäivän! Mutta sitkeydellä ja sopimattomalla kielenkäytöllä höystettynä tuokin homma tuli maaliin!
Se täytyy uskoa, että vanhan saaminen jollain lailla asialliseen kuntoon vaatii välillä melkoisia ponnisteluja. Tulee kakskertaa ajateltua tätä omaa "viisautta", kun tällaisia hommia tekee?
Ja, minulla olis ollut valmiiksi pesty siisti verhoilu tähän autoon, mutta ei vaan löytynyt siihen takapenkin istuinosaa? Aina ei voi onnistua!
Jos nyt kumminkin? Joltain sattuis löytymään ehjä tuollainen 2-3 ovisen mallin takapenkin istuinosa, niin minulle voisi sitä heti tarjota!
Mutta vielä menee muutama päivä, että tuon leimalle saa? Vielä olis tuon takakontin kannen uusiminen ja maalauttaminen, niin sitten voisi tehdä loppuhommat museointia varten. Mutta eiköhän tuo aikaan valmistune!