Oletko tsekannut pultit? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=121611tiirikkav2 kirjoitti:EDIT: Kuulostaisi ihan kampuran hihnapyörästä tulevan, mutta miksi se alkaisi ääntämään ihan tyhjästä?
Hypoteesi: voisiko pumpulle menevät kaapelit olla jossain niin kiipelissä, että menee kaikki ämpäriin menevät sähköt välillä poikkiasdlol kirjoitti:Uusi akku hankittu ja sehän auttoi hetkeksi. Eli mittari nousi oikealle kohdalleen ja näytti lähes täyttä. Hetken aikaa auton käytyä kuitenkin tiputti viisarin nollaan. Eli jos nyt lähtisi ajamaan niin ei luultavasti kauas pääsisi. Ämpäriä en saanut missään vaiheessa nostettua, tuntuu ettei geometria vain riitä sen nostamiseen mitenkään
 häviää mittarin anturin tieto sekä pumpulta sähkö?
  häviää mittarin anturin tieto sekä pumpulta sähkö?Ei selitä kyllä tuota viinavuotoa tankin päällä. Itse irrottaisin sen tankin ja tsekkaisin sen kunnolla. Tuollaiset vuodot voi olla vaarallisia, vaikka saisitkin pumpun toimimaan jne.
Oliko ilmastointi pois päältä/automaatti-ilmastointi ECON-asennossa? Jos ilmastointi on päällä, niin flekti käy vähän väliä, vaikka kone olisi kylmä. Samoin ilmastoinnin kompuran kytkeytyminen vaikuttaa hieman auton tyhjäkäyntiin. Oireet kuulostaa ennemminkin ilmastoinnin normaalilta toiminnalta kuin vialta.asdlol kirjoitti:Nyt kun tyhjäkäynnillä oli jonkin aikaa niin tuli todettua se, että flekti käynnistyy ihan liian usein käyntiin. Tämä on varmaan aiheuttanut tuon edellisen akun huononemisen. Lisäksi kierrokset tipahtavat satunnaisesti, ei kuitenkaan sammu vaan väristää hetken ja sitten palaa normaalille tyhjäkäynnille.

 Hain paikallisesta hydrauliikka alan liikkeesä 2kpl 10mm helmirengasliittimiä. Putki poikki molemmista päistä, ujutin putket paikoilleen, lisäsin päihin helmirengasliittimet, sitten vain keskiosa putkesta helmirengasliittimiin kiristys tiukkaan ja työnsin putken takaisin omiin pidikkeisiin. Aikaa kului noin 6h kun samalla vaihdoin myös ylemmän paineletkun. Ylemmän paineletkun saaminen oikealle kierteelle aiheutti kyllä harmaita hiuksia ja sen lisäksi kun kyseessä ei ollut marmoritiskin osat niin alemman paineletkun kierteytys ei ollutkaan tehty loppuun asti ja ensimmäisellä yrittämällä öljyt lens pihalle. Kerkesin jo pelkään, että oli mennyt väärälle kiertelle, mutta onneksi ei. Töistä löytyi sopiva kierteytystappi ja sain tehtyä ne loppuun. Pari päivää tässä ajellut ilman vuotoja ja vaikka vuotais, niin sitten vain helmirengasliittimet vielä kireämmälle
 Hain paikallisesta hydrauliikka alan liikkeesä 2kpl 10mm helmirengasliittimiä. Putki poikki molemmista päistä, ujutin putket paikoilleen, lisäsin päihin helmirengasliittimet, sitten vain keskiosa putkesta helmirengasliittimiin kiristys tiukkaan ja työnsin putken takaisin omiin pidikkeisiin. Aikaa kului noin 6h kun samalla vaihdoin myös ylemmän paineletkun. Ylemmän paineletkun saaminen oikealle kierteelle aiheutti kyllä harmaita hiuksia ja sen lisäksi kun kyseessä ei ollut marmoritiskin osat niin alemman paineletkun kierteytys ei ollutkaan tehty loppuun asti ja ensimmäisellä yrittämällä öljyt lens pihalle. Kerkesin jo pelkään, että oli mennyt väärälle kiertelle, mutta onneksi ei. Töistä löytyi sopiva kierteytystappi ja sain tehtyä ne loppuun. Pari päivää tässä ajellut ilman vuotoja ja vaikka vuotais, niin sitten vain helmirengasliittimet vielä kireämmälle   Eikä muuten tehostaja äännä vaikka ei ole prkleen kalliit marmoritiskin paineletkut...
 Eikä muuten tehostaja äännä vaikka ei ole prkleen kalliit marmoritiskin paineletkut...

