Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Juu tarkotus oli hoonata ja std renkaa laittaa. Tuskin tuo huonommaksi menee niillä.
Yllättäen halvimmat männänrenkaat löytyi Saabilta suoraan. Hintoja mitä osian oon haalinut:
imusrj.tiiviste 8,20€ (Saab - Rintajouppi)
männänrenkaat std 46,60€ (Saab - Rintajouppi) PCS ~80€, NeoBros +100€
kannentiiviste 49,90€ (Elring - Motonet) PCS ~70€, Saab ~70€
jakoketjusarja 119,90€ (Tarvike - Motonet) PCS orkkis ~160€, Saab orkkis 287,70€
Loctite 510 50ml 20€ (Traktori pulju) jossain paikoissa tää maksaa jopa 60€...
TP-ketjun kiristimen tosiaan aattelin täyttää ja liimata kiinni (tonnarissa ollut vuosia ko. tyylillä). Nysän jättää sitten sitä sen liikkuvan ohjurin päälle tp-ketjun kiristintä niin ei pääse sivusuunnassa liikkumaan.
Tuo kiinteä kiristin missä öljynippa öljyää tosiaan tp-ketjua ja jakoketjua. Molemmin puolin on urat. TP-ketjun puolen uran voi siit kolvata kiinni jos haluaa.
Jakoketjun öljyura:
TP-ketjun öljyura kovalttuna umpeen:
Yllättäen halvimmat männänrenkaat löytyi Saabilta suoraan. Hintoja mitä osian oon haalinut:
imusrj.tiiviste 8,20€ (Saab - Rintajouppi)
männänrenkaat std 46,60€ (Saab - Rintajouppi) PCS ~80€, NeoBros +100€
kannentiiviste 49,90€ (Elring - Motonet) PCS ~70€, Saab ~70€
jakoketjusarja 119,90€ (Tarvike - Motonet) PCS orkkis ~160€, Saab orkkis 287,70€
Loctite 510 50ml 20€ (Traktori pulju) jossain paikoissa tää maksaa jopa 60€...
TP-ketjun kiristimen tosiaan aattelin täyttää ja liimata kiinni (tonnarissa ollut vuosia ko. tyylillä). Nysän jättää sitten sitä sen liikkuvan ohjurin päälle tp-ketjun kiristintä niin ei pääse sivusuunnassa liikkumaan.
Tuo kiinteä kiristin missä öljynippa öljyää tosiaan tp-ketjua ja jakoketjua. Molemmin puolin on urat. TP-ketjun puolen uran voi siit kolvata kiinni jos haluaa.
Jakoketjun öljyura:
TP-ketjun öljyura kovalttuna umpeen:
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Neoveljiltä orkkis jakopää+tasapainokitti ~145£
Linkki
Linkki
Saab 9-5 '00 2,0t BP
Saab 9-3 '02 2,0t Jubilee
Saab 9-5 '99 Hirsch
Saab 900 '92 T16
Saab 9-3 '02 2,0t Jubilee
Saab 9-5 '99 Hirsch
Saab 900 '92 T16
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Haha selvis miks Rintajoupilla oli halvat männänrenkaat kun ei ollu ku yhteen mäntään. Myyjäkin oli ihmeissään mitä oli tilannut PCS lupas seuraavalle päivälle sarjan, pisteet sinne.
Illalla puuhastelin tp-ketjun kiristäjän umpeen ja stopparin nysän tein tuosta tp-ketjun liikkuvasta ohjurista siihen jakoketjun ohjurin päälle.
Illalla puuhastelin tp-ketjun kiristäjän umpeen ja stopparin nysän tein tuosta tp-ketjun liikkuvasta ohjurista siihen jakoketjun ohjurin päälle.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Uudet männärenkaat asennettu. Päittäisvälys uusilla renkailla, ylhääl 0,4mm ja alemmas mentäessä 0,35mm. Olihan noissa männä kyljissäkin vähän naarmuja. Vanhat renkaat ei hirmu karstaiset ainakaan omasta mielestä olleet. Pytyssä tehtaan hoonausjäljet näkyi kyl mut ei erikoisen hyvin.
Viimeksi muokannut j0ne, Ma Syys 14, 2015 09:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R
Onko minkölainen vuotopaikka tuo kohta ö-suodattimen takunen, mistä letkut jäähylle lähtee? Eli rakeentellisesti useita vaihtoehtoja mistä öljyttää koneen alusta. Pultinpää joka osoittaa alaspäin niilläkohdilla on öljyinen ja tn. ajoviima kierrättää sen katalysaattorin päälle.
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Jakopäänosatkin vaihdettu ja alla kuvia. Kansi jne. romut pitäs vielä asentaa takaisin. Kuvissa ei ole vielä mäntiin koskettu vaikka nekin tosiaan laitettu.
Ei tuo jakopääremontti mikään tekemätön paikka ollut kone "paikoillaan" tehdä. Onhan tuossa kovasti hommaa toki. Laturi, startti, vesipumppu, ohjaustehostin jne. irti (+AC ylin pultti ja apuakselin kannakkeen pultti). Apurungon ja koneen väliin halot ja koneen kannakkeet irti. Kone roikkumaan ja väännellä öpohja pois. Konetta kammeta että saa kaikki jakopäästä kaikki pultit irti ja kopan pois alakautta.
Kone roikkumaan
TX40 torxeilla tuo koppa kiinni
Alakautta mahtui koppa pois (helpotti kun otti öpumpun kamat pois asentaessa, sopi kyllä niidenkin kanssa pois, mutta piti tapella.).
Ihan ok on tilaa kun koppa on poissa
Uudet kamat paikoilleen ja tosiaan tuo ruskea holkki tuohon liikkuvan ohjurin päälle
Täytetyn kiristimen liimasin paikoilleen tulpaksi
Ei tuo jakopääremontti mikään tekemätön paikka ollut kone "paikoillaan" tehdä. Onhan tuossa kovasti hommaa toki. Laturi, startti, vesipumppu, ohjaustehostin jne. irti (+AC ylin pultti ja apuakselin kannakkeen pultti). Apurungon ja koneen väliin halot ja koneen kannakkeet irti. Kone roikkumaan ja väännellä öpohja pois. Konetta kammeta että saa kaikki jakopäästä kaikki pultit irti ja kopan pois alakautta.
Kone roikkumaan
TX40 torxeilla tuo koppa kiinni
Alakautta mahtui koppa pois (helpotti kun otti öpumpun kamat pois asentaessa, sopi kyllä niidenkin kanssa pois, mutta piti tapella.).
Ihan ok on tilaa kun koppa on poissa
Uudet kamat paikoilleen ja tosiaan tuo ruskea holkki tuohon liikkuvan ohjurin päälle
Täytetyn kiristimen liimasin paikoilleen tulpaksi
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Testasin tuon tpketjun öljyämisen tulppauksenkin. Kyllä se varmaan ihan aika paljon noita ketjujaa öljyää tuonkin nipan kautta. Video: http://s593.photobucket.com/user/j0neee ... 4.html?o=0
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Nyt on kansi paikoillaan, mutta en saa ketjua riittämään molemman nokkapyörän päälle. Oon minä ~viisi kansiremonttia saabbeihin tehnyt, mutta ei ole vielä tälleen käynyt. Onko tuossa uusilla jako hiluilla joku jippo?
Yritän siis vetää pakonokan kireelle kun merkit täsmää kiristin irti. Ei vaan ketju riitä että saisi imunokan ketjupyörän sit vielä paikoilleen...
Yritän siis vetää pakonokan kireelle kun merkit täsmää kiristin irti. Ei vaan ketju riitä että saisi imunokan ketjupyörän sit vielä paikoilleen...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Joskus kävi sama, oli yksi ketjuväli jäänyt ns "kulmaan" eli yksi väli pystyyn ja siihen ei auttanut kuin koneen pyörittely. Yläpäätä tietty pitää luultavasti liikutella mukana ettei venat taitu. Mutta ei välttämättä tarvi koko kierrosta pyörittää.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Jos nokat on merkeissä ja ketju ei rattailla niin pystyy pyörittelee. Tarviin vaan kaverin pitää ketjua ylhääl kireellä kun ei oo tarpeeks apinan kädet pyörittää kampuraa samaan aikaan Testaan tuon jos ketjua löytys lisää, kiitosta.Yläpäätä tietty pitää luultavasti liikutella mukana ettei venat taitu.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Ettei ketju ois siellä alhalla kampiakselirattaan ja sen suojalevyn (puolikuun) välissä taitokses, tiedän että käyny jengillä kerran tai kaks näin ja sieltä sen pois saaminen onki sitte....
Edit
Eihän sulla Kiristintä ole paikoillaa vahingos?
Edit
Eihän sulla Kiristintä ole paikoillaa vahingos?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Pari kymmentä kertaa pyörittelin konetta eikä vaan ketju riittänyt. Meinas jo uskoa loppua ja mietin onko se tarvike alaratas jo porsinut tai jotain. Sit kokeilin että nyhdin/vapautin ketjua samaan aikaan kun pyöritin konetta -> kuului joku ääni. Nokkapyörillä testaamaan ja ketju riitti Eli se tosiaan oli ilmeisesti siellä alhaalla jotenkin kaksin kerroin, mutta silti pyöri.
Ei tuo uusilla kamoillakaan näköjään millilleen osu jako. Nokat kun kohdillaan niin oisko kampuran merkil vielä sentti matkaa loveen. Vanhoilla tais olla pari senttiä heittoo alhaal jos yläpää oli kohdillaan.
Ei tuo uusilla kamoillakaan näköjään millilleen osu jako. Nokat kun kohdillaan niin oisko kampuran merkil vielä sentti matkaa loveen. Vanhoilla tais olla pari senttiä heittoo alhaal jos yläpää oli kohdillaan.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Toissailtana kävin sisäänajoa vetämässä mineraaliöljyillä. Kuormaa vasten ja moottorijarrutuksia. Eilein vaihdoin tuoreet mineraaliöljyt ja uuden suodattimen.
Öljynpainevaloa en ole saanut syttymään vaikka vaihteella kyykkätän kierrokset kuumalla koneella. Öpainetta en tiedä mitä on kun tuo bilteman mittari näkyy olevan täys pas*a. Silloin kun paloi valo niin mittari näytti asteikolla arviolta -1 tai -2. Nyt se näyttää about 0, mutta ei kyl auton valoa saa välähtämään vaikka yrittää.
Koneen äänet nyt todella hiljaiset. Ei naputa eikä rallata. Pitää varmaan vielä joku parempi öpainemittari hommata. Suosituksia?
Apurungon puslaremontin jälkeen pyörän kulmat menneet ihan pieleen. Eturenkaat sisäkulmista punokset tulee ulos...
Öljynpainevaloa en ole saanut syttymään vaikka vaihteella kyykkätän kierrokset kuumalla koneella. Öpainetta en tiedä mitä on kun tuo bilteman mittari näkyy olevan täys pas*a. Silloin kun paloi valo niin mittari näytti asteikolla arviolta -1 tai -2. Nyt se näyttää about 0, mutta ei kyl auton valoa saa välähtämään vaikka yrittää.
Koneen äänet nyt todella hiljaiset. Ei naputa eikä rallata. Pitää varmaan vielä joku parempi öpainemittari hommata. Suosituksia?
Apurungon puslaremontin jälkeen pyörän kulmat menneet ihan pieleen. Eturenkaat sisäkulmista punokset tulee ulos...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
Tinasin nyt kaikki nuo öpainemittariin liittyvät liitokset. Mittari näyttää nyt 2.2bar vaikka auto ei edes käy Auto käydessä tyhjistä kuumalla koneella +4bar. Oletan että tuo asteikko ei vaan osu. Päättelen tuosta skaalattuna että öpaine tyhjiksellä on ~1.8bar.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.
~2tkm ajettu nyt remontin jälkeen ja hyvin pelaa ja paineita on. Lisäksi öljynsyönti loppui kun vaihtoi nuo männänrenkaat. Pitää vielä vaihtaa synteettiset öljyt sisään.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower