Saabistit ja moottoripyörät
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Mullakin tais jäädä jo pyörä talliin kun eka syysflunssa jo iski. About 6300km tuli mittariin tänä kesänä. Varmaan puolet jonkinlaisessa sateessa
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Noin 600 km ajettu tänä kesänä, eli noin 40 % normaalikesästä. Noin kaksi tankillista siis meni enkä ajatellut enää tankata. Eipä noita kilsoja kyllä tullut mihinkään ajopeliin kovinkaan paljoa kesän aikana.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Bandittiin tuli joku 2500 km ja bussiin 7500 km, eipä tässä oo muutamaan viikkoon tullut ajeltua että vois kai nuo panna kohta talvehtimaan...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Meinasin kanssa käydä Heinakuussa ostamassa pyörän Tallinnasta, mutta kelit oli ja on edelleen niin surkeat että mietityttää koko moottoripyöräilyharrastuksen jatkamisen mielekkyys ylipäätään täällä pohjoisessa (Herttoniemi).
Joka helvetin päivä on satanut Toukokuusta lähtien, Elokuun lopussa oli kaksi sateetonta viikkoa, silloin oli pirun kylmää tosin koko ajan. Tänä kesänä on ollut vain yksi jollain tavalla lämmin päivä, se osui Kesäkuuhun, silloin oli "lämpöä" 28 astetta, illalla vähemmän. Muun osan kesästä on joutunut palelemaan, vaikka lapion varressa on joutunut olemaankin.
Myöntääkö Syyriä turvapaikkoja ilmastollisista syistä?
Joka helvetin päivä on satanut Toukokuusta lähtien, Elokuun lopussa oli kaksi sateetonta viikkoa, silloin oli pirun kylmää tosin koko ajan. Tänä kesänä on ollut vain yksi jollain tavalla lämmin päivä, se osui Kesäkuuhun, silloin oli "lämpöä" 28 astetta, illalla vähemmän. Muun osan kesästä on joutunut palelemaan, vaikka lapion varressa on joutunut olemaankin.
Myöntääkö Syyriä turvapaikkoja ilmastollisista syistä?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Syys 16, 2015 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Eikait tämä kesä nyt niin huono ole ollut ajokelien puoleen (ainakaan Keski-Suomessa)? Itsellä ohan muut syyt että ajokilometrit jäi jonnekin +3tkm. Tuntuu että moni tuttu sysää kelien piikkiin sitä ettei ole tullut ajettua...
Aina jankataan lämpimistä keleistä mutta itse kyllä pidän 15-21 asteen keleistä eniten kun ei tule kuuma ajokamoissa. Ei se hauskaa helteellä ole.
Aina jankataan lämpimistä keleistä mutta itse kyllä pidän 15-21 asteen keleistä eniten kun ei tule kuuma ajokamoissa. Ei se hauskaa helteellä ole.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Heinäkuun puolivälissä tuli tosiaan pyörä ostettua ja kilometrejä kertynyt n.3000. Nytkin Hondalla töissä, kun aamulla oli yllättävänkin lämpöistä. Onhan noita ajopäiviäkin osunut tuohon elokuulle, mutta pitkälti työt tuolloin häiritsivät. Tosin pian taitaa tuo talli kutsua...
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Sama. Tuosta kun lisätään lämpöä, niin on kiva ajaa, mutta ihan perseestä pysähtyä . Ja muutenkin tuosta kuumemmalla kelillä starttaan mieluummin avoauton kuin pyörän.Lasu kirjoitti: Aina jankataan lämpimistä keleistä mutta itse kyllä pidän 15-21 asteen keleistä eniten kun ei tule kuuma ajokamoissa. Ei se hauskaa helteellä ole.
Sekin on koettu, että kuumalla kelillä alkaa tauolla hikoilemaan päästä asti ja kun sitten taas liikkuessa kypärän läpi kulkeva ilmavirta haihduttaa hien, tulee pääkopalle kylmä. Ei ollut kiva efekti, jatkossa osaa kyllä pyyhkiä hien huolellisesti pois jos noin kuuma pääsee tulemaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Tähän täytyy vastata että: pukeutumiskysymys. Jos ajaa mieluummin avoautolla kuin prätkällä niin jotain yhtälössä on väärin. Lyhythihainen paita, shortsit ja sandaalit (kypärän lisäksi) kun on ajovarusteina niin ei tule kovin kuuma taajamassakaan (liikenneruuhkissahan moottoripyörällä ei onneksi tarvitse seisoskella).aero kirjoitti:
Sama. Tuosta kun lisätään lämpöä, niin on kiva ajaa, mutta ihan perseestä pysähtyä . Ja muutenkin tuosta kuumemmalla kelillä starttaan mieluummin avoauton kuin pyörän.
Sekin on koettu, että kuumalla kelillä alkaa tauolla hikoilemaan päästä asti ja kun sitten taas liikkuessa kypärän läpi kulkeva ilmavirta haihduttaa hien, tulee pääkopalle kylmä. Ei ollut kiva efekti, jatkossa osaa kyllä pyyhkiä hien huolellisesti pois jos noin kuuma pääsee tulemaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Ajatusmaailma..? Minä ajaisin aina mieluummin (hyvällä) avoautolla kuin moottoripyörällä.ng900aero kirjoitti:Jos ajaa mieluummin avoautolla kuin prätkällä niin jotain yhtälössä on väärin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabistit ja moottoripyörät
^^Itse kun kaksipyöräisen päälle hyppään niin minimivaatetus on ajokengät, ajofarkut ja ajotakki. Tämä siis ihan omaa turvallisuutta ajatellen. Valoissa pitkään seistessä saattaa lämmin tulla, mutta muutoin kyllä tarkenee ihan hyvin.
En ole tutustunut noihin kevyempiin ajoasuihin, että millaiset suojata näissä on. Kaiketi kevlaria ainakin on vahvisteena noissa.
En ole tutustunut noihin kevyempiin ajoasuihin, että millaiset suojata näissä on. Kaiketi kevlaria ainakin on vahvisteena noissa.
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Ai niin täällä ei saanutkaan lainalla viestejä. ^ Napolissa oltiin kuukausi sitten reissussa, enkä nähnyt siellä yhdelläkään motoristilla kypärää päässä.Taisi yleisimmät ajokengät olla jeesussandaalit. Ajolaseina sentään oli kaikilla tyylikkäät aurinkolasit
Miksi ihmeessä pitää moottoripyöräillessä ylivarustautua johonkin kauheisiin kevlar-vermeisiin, sadekelillä on hyvä toki olla kevyt sadehaalari mukana jotta sen avulla selviytyy seuraavaan levehdyspaikkaan ilman että ovat vaatteet ihan läpimärkiä?
Radalla ajaessa ymmärrän ajopuvut kaikkine vahvikkeineen mutta Suomen nopeusrajoituksilla körötellessä on kyllä aika samantekevää mitä vaatetusta pitää yllä.
Olen itse kaatunut useita kertoja moottoripyörällä, kovemmassakin nopeudessa, ja aina kaatumiset johtuivat kyllä Metzeler-renkaista jotka oli hengenvaaralliset, vaikka uudet olivatkin
Verinaarmuilla tuli selvittyä, pahempi homma olisi ollut jos kalliit ajohousut olisivat menneet puhki, vanhat farkut näyttivät entistä hienommilta kun niihin tuli vähän lisää asfaltti-ihottumaa
Tämän tästä tulee vastaan motoristeja joilla on huomioliivi päällä ja jotka ajavat pitkillä valoilla, hohhoijaa mitä urpoja.
Miksi ihmeessä pitää moottoripyöräillessä ylivarustautua johonkin kauheisiin kevlar-vermeisiin, sadekelillä on hyvä toki olla kevyt sadehaalari mukana jotta sen avulla selviytyy seuraavaan levehdyspaikkaan ilman että ovat vaatteet ihan läpimärkiä?
Radalla ajaessa ymmärrän ajopuvut kaikkine vahvikkeineen mutta Suomen nopeusrajoituksilla körötellessä on kyllä aika samantekevää mitä vaatetusta pitää yllä.
Olen itse kaatunut useita kertoja moottoripyörällä, kovemmassakin nopeudessa, ja aina kaatumiset johtuivat kyllä Metzeler-renkaista jotka oli hengenvaaralliset, vaikka uudet olivatkin
Verinaarmuilla tuli selvittyä, pahempi homma olisi ollut jos kalliit ajohousut olisivat menneet puhki, vanhat farkut näyttivät entistä hienommilta kun niihin tuli vähän lisää asfaltti-ihottumaa
Tämän tästä tulee vastaan motoristeja joilla on huomioliivi päällä ja jotka ajavat pitkillä valoilla, hohhoijaa mitä urpoja.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Ajan käytännössä aina nahkalla vuorattuna kelissä kuin kelissä. Samat kamat on ollu -3°c - +34°c.
En pidä vedon tunteesta enkä asfalttiihottumasta.
En pidä vedon tunteesta enkä asfalttiihottumasta.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Piti oikein vilkaista ulos että onko pyörä vielä pystyssä. Oli se, vaikka siinä on metzelerit alla
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Saabistit ja moottoripyörät
^Kyseessä oli vuosi 1990, alla kevytmoottoripyörä jossa alla uudet Metzelerit (uskomattoman liukkaat renkaat, hengenvaaralliset suorastaan). Sittemmin taisin kerran kaatua Moto Guzzilla (Le Mans III) jossain upottavalla hiekkapihalla madellessa joskus 2001. Nahkatakki on ok, sellainen 50-luvun malli, nahkahousuja en kokeile.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98