Hienoa kuulla että paistaminen onnistui . En ole koskaan tehnyt pizzoja grillillä. Olen toki kuullut, että grilliä saa todella rapeapintaiset pizzat.
Mulla on tuollainen weberin 67cm hiiligrilli. Tiedän, että lisävarusteena saa 57cm:n grilliin pizzauunin paistokiven kera. Se on sellainen pieni ja matala kupu "leivinuunityyppisellä" aukolla. Onpahan muuten arvokas lisävarusteeksi. Saatavuutta tähän hieman isompaan grilliin en tiedä. Mulla on toki yksi muurikan valmistama pyöreä parila, joten tuotahan voisi kokeilla ihan piruuttaan. Toinen puoli siinä on tasainen ja toinen parilapintainen. Voisi jopa toimia, jos saisi lämmöt säädettyä kohdilleen.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ajoin niin hitaalla autolla että melkein usko loppui kesken motarille liittyesssä. Kickdown saa koneen kiertämään niin pirusti mutta vauhtia ei vain kerry. Kaasarisatku ja ruiskutonnari ovat tuohon verrattuna suorastaan ripeitä, ja uskaltaisin väittää että Dacian pakettiautokin veisi voiton sataankuuteenkymppiin saakka jolloin tulee sen huippunopeus vastaan.
Hisingin traktorikin saa kulkemaan kun vaan tietää oikeat lääkkeet. Töissä V70 D5 automaatilla, kulkee kuin sportti, mutta on optimoitu oikein kunnolla.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Mahtoiko olla rikki ko Volvo? En ole just tuota ajanut mutta kaasarisatku on kyllä nykypäivään kohtuu laiska (ei ole muistaanni sitäkään ollut itsellä mutta 99 ja 90 5v manuaalina).
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
^ Vähän tuli sama mieleen, ykköskopan V70:t tapaa tunnetusti kärsiä kaikenmoisesta moottorinohjausvaivasta. Ei se B5244 S2 mikään huikea mylly tietysti lähtökohtaisestikaan ole sen kokoisessa autossa mutta en mä ainakaan sitä kovin paljoa laiskemmaksi kokenut kuin esim. B204i:tä NG-satkussa.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
^No juu, luvattujen arvojen perusteellahan tuon pitäisi olla 2.1-satkuakin ripeämpi puhumattakaan nuosta muista, mutta tällä yksilöllä ei ollut toivoakaan sellaisesta suorituskyvystä. Mitään vikavaloa ei kyllä palanut mittaristossa, toisin kuin muissa 90-luvun Volvoissa joilla olen ajanut/matkustanut.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
viggen kirjoitti:Hisingin traktorikin saa kulkemaan kun vaan tietää oikeat lääkkeet. Töissä V70 D5 automaatilla, kulkee kuin sportti, mutta on optimoitu oikein kunnolla.
D5 on "hieman" eri maata kuin tuollainen vajaaventtiilinen nuhapumppuvapari. :)
Luonnostaan laiska auto, epäilys ehjyydestä ja kun vielä mehumaija-automaatti syö terän niistä vähistäkin kiihtyvyysmuutoksista, niin kyllähän se voi tuntua häviävän urheilulliselle kaasarisatkulle.
Perstuntuman vaikutusta ei koskaan pidä aliarvoida, kun miettii auton tehontunnetta. Etenkään kun viime aikoina arvioija on ajanut sen kaasarisatkun sijaan lähinnä 2,3-litraisella turbotonnarilla, joka motarin rampissa ottaa vauhtia vähän eri tahtiin kuin vapariautomaagivolvo. Tehoon tottuu, jonka jälkeen sen puutteen huomaa vahvasti. Kyllä minäkin T16-satkun ratin takana viime talvena mietin, että ei nää 10v sitten näin laiskoja olleet
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
No ajoin mää viikonloppuna 450 km Dacialla. 1.5 dCi 75 hevosvoimalla, jolla kulkee yllättävän pirteästi. Virallinen 0-100-arvo farmarille on yli viisitoista sekuntia, mutta joko pakettiauto on reilusti kevyempi tai moottori on vertynyt 170 tkm aikana koska kiihtyy vielä satasen yläpuolellakin ihan kohtalaisesti, jopa Jyväskylän seudun jyrkät mäet menivät ilman täyskaasua pitkällä vitosvaihteella.
Edit: Niin ja tullut epäsäännöllisen säännöllisesti ajettua myös 1.8 ei-VTEC pitkävälityksisellä Accordilla, joka on kaukana tykistä ~115 hevosvoimalla, muttei sekään tunnu yhtä toivottoman hitaalta vaikka vaatiikin vähän kirittämistä.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
No okei, nuo kyllä varmaan nollaa persdynoo tehokkaasti. Mutta tosiaan se automaatti luistellessaan syö kiihtyvyden muutoksista moottorin toimesta sen vähänkin terän ja vaimentaa tuntumaa hyvinkin reilusti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Persdynossa turbodieselin alavääntö antaa tehontunnetta, vaikka hupputeho olisikin surkea. Kaikki alle kuusilitraiset vaparibensakoneet varsinkin automaattiaskin perässä tuntuu laiskoilta, kun on aikansa ajellut turbodieseliä tai -saabia
Paras tietty jos pääsee ajamaan turbodieselisaabia
Kun on kokeillut ajaa muun merkkisillä perheautoilla, niin Turbo Saabeilla ajavien kommentti on ettei ole eikä tunne samanlaista potkua kuin Saabissa kun painaa kaasua kunnolla.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.