Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
Laitan tän ihan omalla topicilla, jos vaikka saisi apua nopemmin, kun auto on tuolla levällään tallissa...
Eli mistä täytetään vaihteistoöljyt? Ei ole Wissiä nyt käytössä...
Eli mistä täytetään vaihteistoöljyt? Ei ole Wissiä nyt käytössä...
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Re: Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
https://youtu.be/9Xspt6uK3H4 lopussa näkyy, eli kyljestä täyttää siitä "check" reiästä.
Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
Re: Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
Täyttöreikä sijaitsee konehuoneen puolella vaihteiston yläreunassa. Peruutusvaihdeanturi irti ja litkut sisään. Kuvaa tässä ei justiin ole tarjolla.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
Omaan 9-3:een on seuraavaksi tulossa 180 tkm huolto, ja ikää alkaa olemaan 9 vuotta. Mites toi vaihteistoöljyn vaihto, pitäiskö tehdä vai ei? Huolto-ohjelmiin se ei enään taida monella merkillä kuulua, eli ei kai ongelmia ole, vaikkei vaihdeta. Toisaalta Suomessa ajetaan autoilla muutama vuosi pidempään. Automaatteihin olen vaihtanut öljyn useinkin, mutta onko manuaalivaihteiston ö-vaihdosta oikeasti hyötyä? Kytkin remontin yhteydessä öljykin tietysti vaihtuu sitten joskus... Punaisen jäähdytinnesteen vaihdon kanssa vähän samaa mietintää, kannattaako ihan oikeasti tehdä mitään? Eikös punainen pitänyt olla selvästi vihreää kestävämpää.
Re: Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
Vaihteistoöljyt maksaa sen 20e (+10e huuhtelu) ja pakkasnesteet sen 30e max. En tiedä järjestä, mutta aika halpaa ennakoivaa huoltoa molemmat on. Toki myydään niitä kestovoideltuja laakereitaki ja niveliä ja ja ja. Ja olisko punasen pakkasnesteen suositeltu ikä 4v tms. Jokainen tallaa omaa polkuaan.
Mun polulla 9-3:n kymmenenkesäsestä laatikosta tuki harmaata kuraa ulos.
Mun polulla 9-3:n kymmenenkesäsestä laatikosta tuki harmaata kuraa ulos.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
Tuo on totta. Lähinnä noissa vaihtamisissa on hankaluutena työ. Ahdasta ja työlästä. Kaipa nuo edelleen vaihdettua tulee, kunhan ensin tuo huolto on ajankohtainen.
Re: Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
Vääränmerkkisen huoltoa tilatessa olisin vaihdattanut myös vaihdelaatikon öljyt. "Ei niitä vaihdeta", vastaus tiskiltä. Huoltomies nakkasi minut töihin autollani, ja puhuimme siinä samalla huollosta ja vaihdelaatikon öljyistä. "Kyllähän ne kannattaa vaihtaa", oli huoltomiehen vastaus. Niin tuli öljyt vaihdettua, eikä laskun kirjoitus ollut enään mikään ongelma.
Re: Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
En tiä bensakoneisista, mutta ei ainakaan dieselin manuaalilootaan vaihto mikää erikoinen homma ollu. Roput on helpois paikois ja täyttö käy helpoiten 0,5l "lääkeruiskulla" tjsp imuvekotin, jossa letku.
Yks vaihtamisen syy on sitte seki, että samalla näkee onko sitä öljyä viä laatikos. Ja samalla vaivalla ne vaihtaa kuin kattoo tarkistusropusta. Kaikki ne on kosteita joistan nurkasta. Ei se isoa noroa tartte, ku neljännesmillin matkalla on koko 1,8l valunu luontoon.
Huomattavasti vittumaisempi on tietyn aikakauden tonnarit, joissa on kyllä tikku muttei tyhjennysroppua
Yks vaihtamisen syy on sitte seki, että samalla näkee onko sitä öljyä viä laatikos. Ja samalla vaivalla ne vaihtaa kuin kattoo tarkistusropusta. Kaikki ne on kosteita joistan nurkasta. Ei se isoa noroa tartte, ku neljännesmillin matkalla on koko 1,8l valunu luontoon.
Huomattavasti vittumaisempi on tietyn aikakauden tonnarit, joissa on kyllä tikku muttei tyhjennysroppua
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
Bensavehkeessä vaihto on helppoa. Jos nosturille saa niin rengas pois ja pääsee käsiksi tyhjennys ja tarkastusroppuun. Yläkautta sitten täyttö pakkianturin kautta. Sopivat työkalut kun kerran tekee niin jatkossa työ öljynvaihtoon verrattavissa. Hyöty on sitten jokaisen oma asia, mutta ite ainakin sain mielenrauhan kun näin millaista öljyä tuli ulos vaihdossa ja että sitä nyt on siellä oikea määrä.
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
Eli onko siis 2,0t -07 5-vaihteisen öljymäärä 1,8 litraa? Entä, mitä öljyä? Sitten tuo jäähdytinneste, täytyykö jostain lohkon kyljestä avata propu, jäähdyttimestä ei nestettä ilmeisesti tule kovin paljoa? Jos propu on, se on sitten varmaan jossain tosi hienossa paikassa..? Ihmettelen, miksei näitä huoltoon liittyviä juttuja voi tehtaalla rakentaa niin, että huoltotyö todellakin sujuisi, eikä aina törmättäisi johonkin ahtauteen. Esimerkkejä riittäisi vaikka kirjaksi asti.
Re: Vaihteistoöljyn täyttöaukko???
5v-loota 1,8litraa juu. Itse olen laittanut sinne molemmat purkit, eli 2 litraa. Ei se 2 desiä siellä liikaa vaahtoa.
Huollossa kertoivat tyhjentävänsä alavesiletkusta, mutta mahtaako silti tulla riittävästi tavaraa ulos. Vesipumpun alla on on myös tyhjennysproppu, letkullekin paikka. Tällä ainakin tulee vesipumpun korkeuteen asti tyhjäksi.
Matti
Huollossa kertoivat tyhjentävänsä alavesiletkusta, mutta mahtaako silti tulla riittävästi tavaraa ulos. Vesipumpun alla on on myös tyhjennysproppu, letkullekin paikka. Tällä ainakin tulee vesipumpun korkeuteen asti tyhjäksi.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki