Kytkimen vaihto?
Kytkimen vaihto?
Se se on alkant luistaa 3000rpm ylöspäin. Ja sinne ilmeisest käyp suoraa aeron kytkin? Ja tarviiskos vaihtaa aeron vauhtipyörä? Ja kumpas se on helpompi ylä- vai alakautta vaihtaa?
Kyse siis saab 9-5 2.3t -01
Kyse siis saab 9-5 2.3t -01
Re: Kytkimen vaihto?
Menee vanhaan vauhtipyörään aeron kykä. Samalla työsylinteri vaihtoon.
Laatikko tulee alakautta, apurungon tiputtamisen jälkeen.
Laatikko tulee alakautta, apurungon tiputtamisen jälkeen.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: Kytkimen vaihto?
Kiitos nopeasta vastauksesta. Ei muuta kun osien tilauksee.
Re: Kytkimen vaihto?
Laita oem kytkinsylinteri. Haulla löytyy syy, miksi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkimen vaihto?
Saab-spesialistin osasuositukset kytkinrempan yhteydessä:
-vaihteensiirtoakselin tiiviste
-vetoakseleiden tiivisteet (2kpl)
-Kampiakselin tiiviste vauhtipyörän taakse
Itse olen aina pyytänyt vaihtamaan tuon kampuran tiivisteen (oem tietysti), se kun vuotaa, on kytkin öljyssä. Ja taas pitää vaihdelaatikko pudottaa pois.
-vaihteensiirtoakselin tiiviste
-vetoakseleiden tiivisteet (2kpl)
-Kampiakselin tiiviste vauhtipyörän taakse
Itse olen aina pyytänyt vaihtamaan tuon kampuran tiivisteen (oem tietysti), se kun vuotaa, on kytkin öljyssä. Ja taas pitää vaihdelaatikko pudottaa pois.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Kytkimen vaihto?
^Komppaan tuota, itse unohdin tuosta listasta tuon siirtoakselin tiivisteen,
ja joutui sitten parin vuoden päästä parsimaan. Vaihteisto irrallaan olis ollu helpompi vaihtaa...
ja joutui sitten parin vuoden päästä parsimaan. Vaihteisto irrallaan olis ollu helpompi vaihtaa...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kytkimen vaihto?
Alkuperäst kysyin mut myyjä sano et tulee suoraa mukan nii kaipa se kestää? Jos se on tilattu sielt pcs:ltä tms. nii sen voi ilmeisest suoraa jättää laittamatta sen kytkinsylkän? Maanantain tulee nii näkee.
Re: Kytkimen vaihto?
Ja sashin kytkin aeroo sen pitäs olla.
Re: Kytkimen vaihto?
Lähtökohtaisesti vahvasti suositan, että käytät vain ja ainoastaan originaaleja osia... Älä missään tapauksessa huoli mitään kopiovalmistajan työsylinteriä, sen verran kuraa on liikkeellä. Meilläkin tehtiin operaatio 20km jälkeen aikanaan uudelleen, kun jotain tarvikekuraa oli ensin asennettu.Calahan kirjoitti:Alkuperäst kysyin mut myyjä sano et tulee suoraa mukan nii kaipa se kestää? Jos se on tilattu sielt pcs:ltä tms. nii sen voi ilmeisest suoraa jättää laittamatta sen kytkinsylkän? Maanantain tulee nii näkee.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Kytkimen vaihto?
Kaikki noi tiivisteet on vaihettu konerempan yhteyes ja ite ohjelman tekijä tienny et se ei tuu kestää. Levy oli näyttän hyvält mut ite oisin suoraa kestävemmän laittan. Ei oikee omast mielest ol järkee kasaa osist mitkä ei kestä! No juu täytyy se orkkis hommata.
Re: Kytkimen vaihto?
Allekirjoittanut osti Motonetistä aeron kytkimen (Sachs) ja Pcs:ltä sylinteri (GM). Tää oli sillähetkellä edullisin tapa hommata nuo kamppeet.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkimen vaihto?
Itse talvella laitoin omaan niin tuo orkkis kytkinsylkky oli ebayssa puolta halvempi kuin PCS (en tiedä mitä nyt maksaa PCS:lla).Allekirjoittanut osti Motonetistä aeron kytkimen (Sachs) ja Pcs:ltä sylinteri (GM). Tää oli sillähetkellä edullisin tapa hommata nuo kamppeet.
Esim. http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-SAAB- ... 20e8726be6
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kytkimen vaihto?
Tilasin Elokuussa Neobrosilta Orggis Aeron kytkinpaketin paineastelmineen ja orggis-orjasylinterin sekä laatikon puoleisen kampuran stefan ( orggis). 312 € posteineen koko paketti kotiovelle kannettuna n. 1 viikossa.
Kotimaan hinnat sai kertoa x2 tyyliin orggis-osille.
Kotimaan hinnat sai kertoa x2 tyyliin orggis-osille.
Re: Kytkimen vaihto?
Aikanaan aerokytkin ja sylinteri maksoi yhteensä noin 360€ kotimaasta. Miten lie hinnat kehittyneet? PCS:ltä muuten saa 10% klubialen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: La Heinä 04, 2015 19:04
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Kytkimen vaihto?
Liekö tämä käypänen 2.3t -02:seen...
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::108.html
Huomasin että vääntää enemmän kuin kytkin kestää. Ei vielä luista jos ei tahallaan pistä luistamaan.
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::108.html
Huomasin että vääntää enemmän kuin kytkin kestää. Ei vielä luista jos ei tahallaan pistä luistamaan.
Saabiton :C