Ostin -99 Avensiksen säästääkseni Saabeja talven suolakeleiltä. Ei vain tahdo Toyo toimia.
Lähti kylmänä nätisti käyntiin muutaman kerran, mutta kerran lämpimänä ei startannutkaan vaan yritti pyörittää onnistumatta siinä. Ostin uuden akun ja startin. Muutama onnistunut starttaus kylmänä mutta sitten oireet uusivat: Ihan vähän jaksaa vain pyörähtää ja sitten alkaa naksuttamaan.
Kesällä tonnari päästi painetta veden sekaan ja letkut oli kivikovat. Siihen auttoi kannentiiviste, mutta tässä ei letkut ole kovia, öljyssä ei ole vettä ja nestettä ei katoa moottorin ulkopuolelle. Auto kuulemma kuluttaa vettä, mutta 150 km ajon jälkeen neste ei ole vajonnut yhtään. Jos neste katoaa palotilaan niin ajattelisi käyvän huonosti. Käy kuitenkin ihan nätisti kun työntää käyntiin ja voimakin on tallessa eli noin puolet turbosaabista, luulisin.
Olisiko vinkkejä mitä voisi tarkistaa? Tulpat pitää käyttää auki jos on isot värierot niin se voi kertoa jotakin. Vai onko sittenkin sähkövika?
Talvikulkineen starttausongelma
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Talvikulkineen starttausongelma
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Talvikulkineen starttausongelma
Aikoinaan vanhassa corsassa oli samankaltaisia oireita, eli työntämällä käyntiin, mutta avaimesta vain pyörähti.
Mittaamalla kaikki oli ok, mutta viaksi paljastui moottorin ja korin välinen maadoitus. Peukalonpään kokoinen kaapelikenkä oli hapettunut niin että vain puolen nuppineulanpään kokoinen piste antoi kontaktia. Eli yleismittarilla kaikki oli ok, mutta ei riittänyt starttaamiseen.
Mittaamalla kaikki oli ok, mutta viaksi paljastui moottorin ja korin välinen maadoitus. Peukalonpään kokoinen kaapelikenkä oli hapettunut niin että vain puolen nuppineulanpään kokoinen piste antoi kontaktia. Eli yleismittarilla kaikki oli ok, mutta ei riittänyt starttaamiseen.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Talvikulkineen starttausongelma
Pitääpä tarkastaa piuhat kunhan ehdin tallille.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Talvikulkineen starttausongelma
Latausjännite (akulta mitattuna) tulisi ainakin mieleen tsekata. Energia akusta hupenee nopeasti jos ei sinne saada kunnolla uutta tilalle, moni NG9-3:n omistaja tämän jo tietää. Lisäksi ne mainitut maadoitukset on tietty sellainen klassinen mystisyyksiä aiheuttava vikapaikka autosähköissä.JiiVee kirjoitti:Olisiko vinkkejä mitä voisi tarkistaa? Tulpat pitää käyttää auki jos on isot värierot niin se voi kertoa jotakin. Vai onko sittenkin sähkövika?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Talvikulkineen starttausongelma
Pitääpä tsekata tuokin. Jotain hämminkiä voi myös rattipylvään sähköissä kun vilkun viiksestä käytettävän sumuvalon laittaa päälle niin nopeusmittari alkaa sekoilemaan.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB