Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Tän olisi voinut laittaa myös "mikä naurattaa" -aiheeseen mutta olkoon nyt täällä.
https://youtu.be/OnVlnkjN1TQ
https://youtu.be/OnVlnkjN1TQ
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Jäi kyllä jo eilisen puolelle, mutta pitkästä aikaa kiihdyttävän ohitettavan. En kyllä muista törmänneeni tonnariaikana moisiin, mutta tällä kertaa pääsi sentään helposti eroon.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Edelliseen kommentoiden. Mä olen muutaman nähnyt kun on tullut näkyvämmällä autolla ajettua. Ns. tavallisella autolla ei ole tullut vastaan. Mahtaa provosoida ihmisiä enempi.
Ja sitten eilen nähtyä. 15 kilometrin matkalla tapahtunutta. Yksi kevytmoottoripyörä lähti 80 alueella pakustani ohi kyytiläinen kyydissä. Tie oli hyvin mutkainen ja mäkinen. Vauhtia sillä kevarilla oli ehkä 85. Katsoin parhaimmaksi painaa jarrua koska ohitus olisi muuten kestänyt varmasti ainakin yhden ellei kaksi mutkaa missä oli täysin nolla näkyvyys.
Toinen ohitus tapahtui tuosta ehkä vajaan kymmenen kilometrin päässä. Siinä on pieni kyläkeskus jossa on 60 kilometrin rajoitus. Tipautin vaihteen vitoselle nopeusrajoituksen muuttuessa ja ajelin ehkä sellaista 65 kilometrin tuntinopeutta kyläkeskuksen läpi. Siinä on koulu ja urheilukenttä sekä näytti olevan mukuloitakin pyörineen. Yhtäkkiä risteysalueella kuuluu vierestä moottorin ulvahdus ja joku idiootti Nissan Primeralla pyyhkäisee minusta ohi varmaan vähintään 80-90 kilometrin tuntinopeudella.
Ja sanomattakin selvää että jos nämä kaksi idioottia olisivat odotelleet noin kilometrin parin matkan niin molemmilla kerroilla olisi auennut pitkä suora ohitusta varten. Tie on vieläpä sellainen että siinä harvoin on ns. kauttakulku liikennettä.
Ja sitten eilen nähtyä. 15 kilometrin matkalla tapahtunutta. Yksi kevytmoottoripyörä lähti 80 alueella pakustani ohi kyytiläinen kyydissä. Tie oli hyvin mutkainen ja mäkinen. Vauhtia sillä kevarilla oli ehkä 85. Katsoin parhaimmaksi painaa jarrua koska ohitus olisi muuten kestänyt varmasti ainakin yhden ellei kaksi mutkaa missä oli täysin nolla näkyvyys.
Toinen ohitus tapahtui tuosta ehkä vajaan kymmenen kilometrin päässä. Siinä on pieni kyläkeskus jossa on 60 kilometrin rajoitus. Tipautin vaihteen vitoselle nopeusrajoituksen muuttuessa ja ajelin ehkä sellaista 65 kilometrin tuntinopeutta kyläkeskuksen läpi. Siinä on koulu ja urheilukenttä sekä näytti olevan mukuloitakin pyörineen. Yhtäkkiä risteysalueella kuuluu vierestä moottorin ulvahdus ja joku idiootti Nissan Primeralla pyyhkäisee minusta ohi varmaan vähintään 80-90 kilometrin tuntinopeudella.
Ja sanomattakin selvää että jos nämä kaksi idioottia olisivat odotelleet noin kilometrin parin matkan niin molemmilla kerroilla olisi auennut pitkä suora ohitusta varten. Tie on vieläpä sellainen että siinä harvoin on ns. kauttakulku liikennettä.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Näitä riitti tänään mökiltä tullessa Korpilahti-Tampere välillä. Vitutti huomattavasti normaalia enemmän, kun tuolla tiellä ohituskaistat ovat suhteellisen lyhyitä, ja alla oli laiska femma (vakio 2.3tA) jota sai oikeasti potkia jotta ehti ohi näistä sankareista, tai siis murhanyrittäjistä.haffu kirjoitti:Jäi kyllä jo eilisen puolelle, mutta pitkästä aikaa kiihdyttävän ohitettavan. En kyllä muista törmänneeni tonnariaikana moisiin, mutta tällä kertaa pääsi sentään helposti eroon.
Samalla tiellä oli myös eräs leikkuupuimurikuski joka veti perässään helvetin pitkää jonoa arviolta kolme kilometriä, kokonaisen vastaantulevien ohituskaistan verran, vaikka matkalla oli kaikenlaisia sivuunvetopaikkoja leveää bussipysäkkiä myöden. Ei edes vilkaissut minkälaisen jonon oli kerännyt kun lopulta kääntyi pois.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Offtopiccien offtopicci, eli eilinen bongaus Hakamettän hallin parkkipaikalta, mutta kuitenkin: Cadillac Allanté. Pisti silmään Avensisten ja Golfien rivistä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Ennakoivia kuljettajia. Edellisen kerran kärrytellessä alkoi kypsyttämään se, miten suurena yllätyksenä moottoritiellä tuntuu myöhemmin liikkeelle lähteneille tulevan yhdistelmän 80km/h tuntivauhti, joten liimasin hiljattain kärryn takalaitaan sellaisen pakuista tutun keltapohjaisen ison 80-lätkän. Ensikokemuksen mukaan vaikutus on selkeä, ohittava väki vaihtaa nyt vasemmalle kaistalle huomattavasti aikaisemmin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Tuo ei muuten ole huono idea. Taidanpas käydä ostamassa moisen omaankin kärryyn.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Varovasti. Suomalaisilla teillä kaikki, mikä ei ole erikseen sallittua, on kiellettyä. Peräkärryssä ei kuulu olla kasikympin lätkää, kuten ei esim. kuorma-autossakaan, vaikka onkin 80 km/h ajoneuvokohtainen rajoitus. Tuollainen virallisen lätkän väärinkäyttö voi olla rangaistava teko
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^Kieltämättä aiheesta on pieni pelko persauksissa, mutta rohkeasti riskeeraan ja revin irti vasta jos polliisisetä tien päällä ehdottomasti vaatii. Sen verran ilkeän näköisesti ihmiset säntäilevät tajutessaan että sillä kevyellä yhdistelmällä onkin jopa 40km/h vähemmän vauhtia kuin muilla henkilöautoilla. Mietin tuota jossain välissä ja rupesin pohtimaan että voi muuten hyvin olla, että iso osa kuljettajista ei välttämättä ole koskaan vetänyt kärryä eikä muista pikaista mainintaa ajoneuvokohtaisesti nopeusrajoituksesta autokoulusta joten se voi ihan oikeasti ollakin yllätys.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^tuntuu se olevan tuntematon käsite aika monelle kärryä vetävällekin. Suuri osa kuvittelee ilmeisesti, että rajoitus on 100kmh kevyen jarruttoman kärrin kanssa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^ Todellakin. Muutama viikko takaperin ajelin Pohjanmaalta Poriin päin ja Virroilla joku lippispäinen harsoviiksi ohitti mut isukin V70:llä kärry perässä. Satasen alue, ajelin suurinta sallittua. No, Parkanon jälkeen siinä 3- ja 23-teiden risteyksessä se oli pysähtynyt jostain syystä linja-autopysäkille. Lähti sieltä mun perääni ja ensimmäisellä ohituskaistalla ohi, kuinkas muutenkaan. Taaskin ajoin satasta. Tämän jälkeen vastavuoroisesti minä pysähdyin Parkanon Shellillä sen verran, että tyhjensin rakkoni ja ostin tupakkia.
Matka jatkui ja jossain ennen Jämijärven varalaskupaikkaa katoin että siellähän on tienvarressa taas tutun näköinen yhdistelmä pysähdyksissä. Sanomattakin selvää, että varalaskupaikan kohdalla piti mennä jälleen ohi ja minä ajoin niin ikään satasta.
Kun lopulta pääsin Söörmarkkuun ja käännyin 8- ja 23-tien risteyksestä Poriin päin niin arvatkaapa vaan kuka oli parkissa ensimmäisellä linja-autopysäkillä?
Jep. Ja kun käännyin kasitieltä keskustaa kohti niin ettepä uskokaan kuka siinä kääntymiskaistalla oli mun takanani.
Jep.
Matka jatkui ja jossain ennen Jämijärven varalaskupaikkaa katoin että siellähän on tienvarressa taas tutun näköinen yhdistelmä pysähdyksissä. Sanomattakin selvää, että varalaskupaikan kohdalla piti mennä jälleen ohi ja minä ajoin niin ikään satasta.
Kun lopulta pääsin Söörmarkkuun ja käännyin 8- ja 23-tien risteyksestä Poriin päin niin arvatkaapa vaan kuka oli parkissa ensimmäisellä linja-autopysäkillä?
Jep. Ja kun käännyin kasitieltä keskustaa kohti niin ettepä uskokaan kuka siinä kääntymiskaistalla oli mun takanani.
Jep.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Heh Siinä vulva kuskilla ollut ilmeisesti pieni ongelma, että olla vai eikö olla, täällä kokkolankin suunnalla tuntuu olevan noita nysvääjiä ihan riittämiin asti, joilla tuntuu olevan päätöksen teko ongelmia liikenteessä, varsinkin liikenneympyröissä ja valoissa.vmt kirjoitti:^ Todellakin. Muutama viikko takaperin ajelin Pohjanmaalta Poriin päin ja Virroilla joku lippispäinen harsoviiksi ohitti mut isukin V70:llä kärry perässä. Satasen alue, ajelin suurinta sallittua. No, Parkanon jälkeen siinä 3- ja 23-teiden risteyksessä se oli pysähtynyt jostain syystä linja-autopysäkille. Lähti sieltä mun perääni ja ensimmäisellä ohituskaistalla ohi, kuinkas muutenkaan. Taaskin ajoin satasta. Tämän jälkeen vastavuoroisesti minä pysähdyin Parkanon Shellillä sen verran, että tyhjensin rakkoni ja ostin tupakkia.
Matka jatkui ja jossain ennen Jämijärven varalaskupaikkaa katoin että siellähän on tienvarressa taas tutun näköinen yhdistelmä pysähdyksissä. Sanomattakin selvää, että varalaskupaikan kohdalla piti mennä jälleen ohi ja minä ajoin niin ikään satasta.
Kun lopulta pääsin Söörmarkkuun ja käännyin 8- ja 23-tien risteyksestä Poriin päin niin arvatkaapa vaan kuka oli parkissa ensimmäisellä linja-autopysäkillä?
Jep. Ja kun käännyin kasitieltä keskustaa kohti niin ettepä uskokaan kuka siinä kääntymiskaistalla oli mun takanani.
Jep.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^Lahden ja Helsingin välillä menee joitakin kärryjä ohi vaikka femman (tarkka) mittari näyttää 123. Saati sitten jos vetää itse kärryä suunnilleen rekkojen vauhtia eli 90:ä, tuntuu siltä, että kaikki muut kärryn vetäjät menee ohi (no niitä samaa vauhtia eteneviä ei tietenkään näe). Vaikuttaa vahvasti siltä, että kaikki eivät edes tiedä 80 rajoituksesta.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Viimeksi tammikuun lopulla kiskoin yhteensä noin 1000km edestä 8-tiellä kärryä. Rajoitukset siis max. 80km/h ja itse ajoin sitä normaalia ~90km/h mittarinopeutta. Eipä tuolla kukaan ajamalla tuntunut kiinni ottavan, mutta kun erinäisistä syistä piti laskea nopeutta ja perään joku pääsi, tuntui näillä olevan kova kiire ohitse, vaikka se nopeus olikin jo noussut takaisin normaaliin. Pienen tovin jälkeen näiden nopeus sitten laski jopa alle sen mitä itse ajelin. Pakko vain oli päästä siitä yhdistelmästä ohitse. Enpä tosin jäänyt näiden perään pitkään ihmettelemään, vaan otin "paikkani takaisin."
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Eihän nopeuksien valvonta kuulu meille, vaan siihen työhön palkatuille henkilöille. He hoitivat taas tänään työnsä ja yksi mersunkuski koki sen varmaan raskaasti. Siviilit pysäytti ja kaksi mc:llä valvoi ettei pääse karkaamaan. Tällä ja ensi viikolla täälläpäin tehovalvontaa, kylläkin kaikki tunnuksilla liikkeellä olevat näkyy apista paitsi siviiliautot.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.