No eipä tuon oman bensafemman kulutus ainakaan kohtuuttomalta kuulosta. Laskettu kulutus on vaihdellut 6,7 litrasta 8,5 litraan satasella. Puhutaan kuitenkin lähemmäs 300 heppaisesta isohkosta autosta.
t.t.j kirjoitti:No eipä tuon oman bensafemman kulutus ainakaan kohtuuttomalta kuulosta. Laskettu kulutus on vaihdellut 6,7 litrasta 8,5 litraan satasella. Puhutaan kuitenkin lähemmäs 300 heppaisesta isohkosta autosta.
Ja toyotakuskit kauhistelee hurjaa kulutusta. Niin se vaan menee.
dj_pirtu kirjoitti:eilen ajoin lapinlahdelle ja matkaa tuli n. 500km. keskikulutus näytti tasan 8l/100km. vauhdit vaihteli 80-120km/h. tankissa pieni jämä retanolia (+10%) muuten 98sia.
...ja takaisinpäin näytti 7,3l/100km. Tuo etanolipitoisuusprosentti tuntuu heittelevän ihmeellisesti, yleensä näyttää liikaa. Sen Redlinen suutintenputsauslitkun jälkeen alkoi mielestäni arvo hakemaan. Pitkäänaikaan en ole viinaa tankannut mutta edelleen keikkuu siellä 17-23%...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Sid näyttääpi nyt 17,3l ja keskinopeus alle 30km/h. Pakkasta ollut kympin molemmin puolin. Bensalla vei 13,5-14l samoilla ajoilla. +18l on todellinen, kun tuolla viinalla sid näyttää n. litranpieleen. Manuaalilla hämmennetään ja vääntöä käytetään hyväksi.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
tuosta keskikulutuksesta sen verran että kun viinalla ajaa. niin keskikulutus on toki sen 11-12L mutta sitä saakin polettaa vaikka kuinka eikä keskikulutus hirveästi siitä enää nouse. bensalla kun aja pihistelemällä niin pääsee kyllä vähällä mut jos ajaa kovaa niin suhteessa tuntuu kulutus tuntuu nousevan radikaalisti. pitäneekö paikkansa mut siltä näyttää. ainakin keskinopeus on aika paljon kovenpi mulla re85:sella koska ei paljon hyövää pihistellä kun sen 11 se vie kumminkin..
Viimeksimainittu pitää hyvin paikkansa. Kulutusero kapenee mitä raskaampi on kaasujalka, korkeammilla kuormilla e85:lla saavutettava etu hyötysuhteessa kasvaa selvästi ja seos voidaan pitää lähempänä lambda 1 myöskin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Voiko mittavirhe olla suuremmilla ruiskutusmäärillä suurempi; erot SIDissä tasoittuvat kun bensaa kuluu enemmän?
Nyt pitäisi päästä mittaamaan erot jollain tarkalla virtausmittarilla.
Saabistiin juttuaihe? Mittarit lainaan jostain ja vertailuajoja eri nopeuksilla samalla pätkällä
Arkiajossa tankilista on vaikea ajaa täysin samalla tavalla kahta kertaa, kelit ja auton kunto voivat muuttua jne.
SID kulutuslukema on viitteellinen.. Siellä on mm. korjauskertoimet eri kuormille ja ne tuskin pitävät paikkansa etenkään eri suuttimilla kuin vakio. Muutenkin tuntuu etanolilla ennustavan pieleen jopa vakiosuuttimilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tankki piripintaan ja muutama satanen tai tonttu ajoa. Kilometrit gepsillä talteen ja taas tankki piripintaan. Ei tarvii arpoa, jos haluaa tarkan tiedon. Eriasia tekeekö sillä tiedolla mtn...
Tossa tänään istuin kyydissä ja kyttäsin sid-infosta ahtopaineita emännän ajaessa kaupunkiajoa. Vain ylämäessä kävi paineet jopa ahdoilla, vaikka osa risteyksistäkin mentiin kolmosella. Vaatinee aikapaljon määrätietoisia otteita, että 2,3t-koneella saa e85:n korkeammasta oktaanista irti iloa. Tuntuu nimittäin kiihtyvän alipaineillakin ihan kettuilematta ainakin näin -25 ulkolämpötiloissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01