´01 9-5 Aero@manuaali, JCn softa - selviytymisopas

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jaker
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
Viesti:

´01 9-5 Aero@manuaali, JCn softa - selviytymisopas

Viesti Kirjoittaja Jaker »

Moro,

Ostin otsikon mukaisen auton, jota on edellisen omistajan toimesta värkätty enempi&vähempi ammattimaisesti, se selvinnee ajan mittaan. Viikonloppuna tulee :saab: lla lähdettyä pidemmälle reissulle ekakertaa. Saabismista ei ole ennestään mitään kokemusta. Työkalut pysyy silti kädessä todennäköisesti keskivertoa paremmin.

Olisko tarjota jonkinlaista survivalsettiä, jos jotain pettää tuolla pimeillä ja kylmillä korpisuorilla? Lähinnä nuo letkut, takaiskut ja mag venttiilit mietityttää. Esim. tuohon läpän eteen tuleva kova muoviletku varmastikkin tulisi olla jotenkin fiksummin asennettuna. Letku on vaan työnnetty kumiputkeen poratun reiän läpi.. http://1drv.ms/1NMV2Se Mahtaako pysyä paikallaan pidemmän päälle koeponnistettuna.

Äkkiseltään tämä http://1drv.ms/1NMVi3N näyttää varsin sekavalta letkusotkulta vianetsinnän kannalta :)

Pinl nousee noin 1.0 bar 3:lla täyskaasulla, vaikka pyynnöt on JC:n mukaan noin 1.3 luokkaa. Jostain taitaa vuotaa? Kerran on tullut P1300-koodi http://1drv.ms/1jItVKZ 2:lla täyskaasukiihdytyksellä. Toinen sytkäkasetti on kontissa varalla. Viinatulpilla on ajettu "alle 10000km", voisihan ne varalta vaihtaa jo.
#6906, Saab 900 3d combi coupe -92
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: ´01 9-5 Aero@manuaali, JCn softa - selviytymisopas

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Saabistin pyhä kolminaisuus: sytytyskasetti, bensapumppu ja kampiakselin asentoanturi.

Jos noiden luotettavasta ja hyvälaatuisesta vaihdosta / kontissa olemisesta ei saa kaikkia rasteja vihkoon niin ottaisin omaan checklistiin. Lisäksi alipaineletkut tsekkiin, tulpat vaihtoon tarpeeksi usein ja esim. kiina-ebaysta pari vikakoodinlukijaa niin olet paremmin valmistautunut vrt. 95% Saabisteista.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Jaker
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
Viesti:

Re: ´01 9-5 Aero@manuaali, JCn softa - selviytymisopas

Viesti Kirjoittaja Jaker »

Viina-bensapumppu on vaihdettu noin 2000km sitten, pumpun merkistä/laadusta ei ole mitään hajua. K-akselin asentoanturin kohtalosta ei ole sen kummempaa tietoa. Pitänee perehtyä! Vaihteiston pohja näyttää myös kostealta, 3-4 vahteen ylöspäin vaihto tuntuu välillä jumittavan.
#6906, Saab 900 3d combi coupe -92
Jaker
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
Viesti:

Re: ´01 9-5 Aero@manuaali, JCn softa - selviytymisopas

Viesti Kirjoittaja Jaker »

Pikkasen säikäytti, jossain Porin pohjoispuolella, ohituskaistalla tietenkin. Pellin alta kuuluu posahdus, meno hyytyy, vikavaloa vilkkuu, veto pätkii ja hävettää. Seuraavasta liittymästä sivuun ja pelti auki.

Selvisin säikähdyksellä, sillä löysälle jäänyt imusarjan painekärsä, vai mikä snorkkeli oli irronnut ja siitä kuului se poksahduskin. Ruuvvari esiin ja klemmari kireälle. Loppumatka tulikin ajettua hieman rauhallisemmin :D

62% viinaseoksella kulutus oli 10.57/100km, kyydissä perhe, pari koiraa ja suksiboksi täynnä matkatavaroita. Ajotietokone laski että 10.4L.
#6906, Saab 900 3d combi coupe -92
Vastaa Viestiin