Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
Tuli hypättyä tässä syksyllä viimein ysikuutoisten itselleni täysin tuntemattomaan maailmaan. Pari raatoa (74 ja 79) on jo kiikarissa ja ajattelin avata tämmösen "purkautumiskeskustelun", josta voisi muillekin noviiseille olla hyötyä.
Eli mitä on järkevää tulevaisuutta ajatellen kokonaisesta metsäraadosta nyppiä talteen?
Eli mitä on järkevää tulevaisuutta ajatellen kokonaisesta metsäraadosta nyppiä talteen?
Sauli.M #1562
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
kaikki tarpeellinen
esim
taka akseli
kattoverhoilu
vaihdelootan persekumi
korista pillillä irti hoitopaloja
tuulilasinpyyhkijän akselit
peräkontii kainaloon jos on kova vielä
iskarit-eivät menetä tehoaan pitkäaikaisparkissakaan
vetarinholvit pillillä irti
koko keula jos on kova
ovien saranat
no on aika helposti irroitettavissa ns meneviä osia pitkän linjan saabistille,
mikäli kyse on vain lyhytaikaisesta saabismista ehkä sietäs irroittaa c pilarin merkit taskuun ohi kävellessä
esim
taka akseli
kattoverhoilu
vaihdelootan persekumi
korista pillillä irti hoitopaloja
tuulilasinpyyhkijän akselit
peräkontii kainaloon jos on kova vielä
iskarit-eivät menetä tehoaan pitkäaikaisparkissakaan
vetarinholvit pillillä irti
koko keula jos on kova
ovien saranat
no on aika helposti irroitettavissa ns meneviä osia pitkän linjan saabistille,
mikäli kyse on vain lyhytaikaisesta saabismista ehkä sietäs irroittaa c pilarin merkit taskuun ohi kävellessä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
Eli siis koko auto talteen... Lähinnä tarkoitin pientä perustyökaluilla irrotettavaa pisteosaa ilman nosturia paikanpäällä pusikossa. Eli semmoista mikä yleensä tuppaa näissä hajoamaan ja vaikeasti saatavaa.
Sauli.M #1562
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
otin sen hinnoittelussa kyllä huomioon
bilteman kympin tunkki kainaloon vielä ja kylä ne sieltä lähtee
muista myös legato
bilteman kympin tunkki kainaloon vielä ja kylä ne sieltä lähtee
muista myös legato
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
Jerry jossa bensaa ja johdonpätkä sekä
akku ja ajaa sen sieltä kuusen alta sinne
pillien luo.
akku ja ajaa sen sieltä kuusen alta sinne
pillien luo.
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
Palokirveellä auto on helppo pilkkoa metsässäkin.
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
jos ei aijemmat purku ehdotukset houkuttele niin mielestäni kannattaisi:
-Onko lisävarusteita?
-Kello
-orkkis ralliruori
-jos on avaimet niin kaikki lukot, tai jos kromi hyvä niin kannattaa taltioida joka tapauksessa
-pyöränpultit, tahtovat pyöristyä ajanmittaan
-ovi/sivuverhoiluiden yläosat, jos ei halkeamia
-lattiamatot jos ehjät, harmaat kumiset häviävät välillä kyydistä vuosien aikana...
-lämmityslaitteen harmaat muoviputket, varo ne on aika hauraita
-vilkun kuvut ainakin, isovilkkuisessa pohjatkin mutta ne harvemmin helposti irtoaa.
-ehjät peltiosat, myös korjauspalat nämä nyt vaatii hieman enemmän työtä...
-akseliston jättäisin rauhaan, kukaan ei ainakaan mitään niistä kysy. ellet itse tarvitse...
-käsijarrukahva, tuppaa vääntymään alapäästä jos liikaa voimaa käyttää
-hanskalokero jos ei kosteus ole tehnyt tehtäväänsä
-vaihdekeppi, pesä ratkeaa siitä juuresta välillä...
-hyvät puskurit on harvassa
-ulkopeilit jos orkkikset ja jonkinlaisessa kunnossa...
-vanteita on kuupassa useaa mallia, leveä n.5cm huulinen pyöreäreikäinen vanne kannattaa aina ottaa talteen...
- kaikki osat tietenkin voi olla joskus tarpeen, mutta mielestäni kannattaa edes pikkunippelit hakea jos ei enempään rahkeita....
-Vesa A
-Onko lisävarusteita?
-Kello
-orkkis ralliruori
-jos on avaimet niin kaikki lukot, tai jos kromi hyvä niin kannattaa taltioida joka tapauksessa
-pyöränpultit, tahtovat pyöristyä ajanmittaan
-ovi/sivuverhoiluiden yläosat, jos ei halkeamia
-lattiamatot jos ehjät, harmaat kumiset häviävät välillä kyydistä vuosien aikana...
-lämmityslaitteen harmaat muoviputket, varo ne on aika hauraita
-vilkun kuvut ainakin, isovilkkuisessa pohjatkin mutta ne harvemmin helposti irtoaa.
-ehjät peltiosat, myös korjauspalat nämä nyt vaatii hieman enemmän työtä...
-akseliston jättäisin rauhaan, kukaan ei ainakaan mitään niistä kysy. ellet itse tarvitse...
-käsijarrukahva, tuppaa vääntymään alapäästä jos liikaa voimaa käyttää
-hanskalokero jos ei kosteus ole tehnyt tehtäväänsä
-vaihdekeppi, pesä ratkeaa siitä juuresta välillä...
-hyvät puskurit on harvassa
-ulkopeilit jos orkkikset ja jonkinlaisessa kunnossa...
-vanteita on kuupassa useaa mallia, leveä n.5cm huulinen pyöreäreikäinen vanne kannattaa aina ottaa talteen...
- kaikki osat tietenkin voi olla joskus tarpeen, mutta mielestäni kannattaa edes pikkunippelit hakea jos ei enempään rahkeita....
-Vesa A
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
Ihan kaikkea eivät toverit näytä tarvitsevan, kuten noita muovisia roskakoreja, ikinä ei ole kelvannut kenellekään.
Sen sijaan pari häikäisylippaa on löytänyt tarvitsijansa.
Sen sijaan pari häikäisylippaa on löytänyt tarvitsijansa.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
Lämmityslaitteen hana on sellainen vaikeasti saatava osa.
Kannattaa ottaa lämmityslaitteen kotelo kokonaisuudessaan talteen, siinä tulee sitten hanan lisäksi myös kenno ja puhallinmoottori.
Kannattaa ottaa lämmityslaitteen kotelo kokonaisuudessaan talteen, siinä tulee sitten hanan lisäksi myös kenno ja puhallinmoottori.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
vaihdelaatikon persekumi kannattaa nypätä talteen jos sinne menee käsiä heiluttemaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
Kaikki toimivat lukot. Ohjauspylväs, tulee mukana virtalukko ja virtalukonpohja. Kojetaulu kokonaisuudessaan. Bensatankki, jos on vielä iskussa. Jos on ehjät ja hyvät penkit, varsinkin takapenkin selkänoja. Ehjä muovimaski, hyvät umpiot......listaa riittäisi....
Saab 96 1969 & 1973
ja varaosiksi 1972 & 1975
ja varaosiksi 1972 & 1975
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
En irrottais yhtään mitään, koska parhaiten ne varaosat säilyy siellä raadossa. Elikkä raadot ekaks omaan metsään (pyörät ilmaan, vaikka kantojen päälle) ja sit vanhaa öljyä muutaman vuoden välein sinne mihin tarvittaan, että kaikki tarpeellinen irtoais muutenkin ku rälläkkällä. Toisaalta olen itse ajanut kuupallani jo tusinaa vuotta, kaksi raatoa tuli hankittua ihan turhaan, oon niistä ottanut ainoastaan renkaita vanteineen ja eteen jarrupalat, ei muuta...
Re: Mitä raadoista kannattaa irrottaa.
tuo on liian hyvä idea toimiakseen, siitä tulee sitten hae se tarvittaessa osa varasto josta joku muukin muistaa hakea osia kun ohi kävelee
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,