Nakutuksesta
Nakutuksesta
Minkälaisista lukemista tulee huolestua kun siirtyy retanolista 95 suuntaan ? Tähän väliin lähdin sen bensatankillisen tankkaamaan ja tulihan niitä nakuja. Kaipa ne sitten saa sen sinisen pistoolin luo saa sitten taas jäämään...
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Nakutuksesta
Omassa kulkineessa alkoi nakuja kertyä viinalla pariin pyttyyn, bensaa tankattu välillä, ei ilmeisesti tarpeeksi kun si-alcohol vasta auttoi. Nakujen kertymisen aikana vaihdoin pränikän kassun ja tulpat koska kasetti herjasi kuuluisaa punalamppua ja tulpille tuli kilsat täyteen eli 8000tkmMinä itte kirjoitti:Minkälaisista lukemista tulee huolestua kun siirtyy retanolista 95 suuntaan ? Tähän väliin lähdin sen bensatankillisen tankkaamaan ja tulihan niitä nakuja. Kaipa ne sitten saa sen sinisen pistoolin luo saa sitten taas jäämään...
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Re: Nakutuksesta
Eipä noihin softattuihin kannata 95:sta tankkailla.. Nakuja tulee yleensä adaptoitumisvaiheessa kun siirrytään etanolista bensaan, se näyttää olevan ihan normaalia. Eikä adptaatiovaiheessa kannata paljoa kaasutella muutenkaan..
Mitenkä paljon sulle sitten niitä tulee? Mulle niitä ainakin tulee joitakin kymmeniä adaptaatiovaiheessa ja adaptaation jälkeen kun ensimmäisen kerran mennään ylipaineen puolelle. Sen jälkeen ei paljoa näy kuin satunnaisia nakutustunnistuksia silloin tällöin.. Mutta ensimmäiseksi jätä se 95 oktaanisen tankkaaminen kokonaan pois.. ja vähintään 98:sia tankkiin.
Mitenkä paljon sulle sitten niitä tulee? Mulle niitä ainakin tulee joitakin kymmeniä adaptaatiovaiheessa ja adaptaation jälkeen kun ensimmäisen kerran mennään ylipaineen puolelle. Sen jälkeen ei paljoa näy kuin satunnaisia nakutustunnistuksia silloin tällöin.. Mutta ensimmäiseksi jätä se 95 oktaanisen tankkaaminen kokonaan pois.. ja vähintään 98:sia tankkiin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Nakutuksesta
Nakut 9-9-20-26. Eipä noita lisääkään ole tullut.
Huomasin juurikin tankkausreissusta tullessa jotta olis saanu olla 98 ...Jospa nyt ton tankillisen ajan sietäs 95 menovedet. Eipä tää nyt niin flexi sitte ...
Huomasin juurikin tankkausreissusta tullessa jotta olis saanu olla 98 ...Jospa nyt ton tankillisen ajan sietäs 95 menovedet. Eipä tää nyt niin flexi sitte ...
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Nakutuksesta
No ei se siihen flexiin liity mitenkään vaan siihen että 95 on liian alhainen oktaaniluku softatuille.. Eikä tuollaisesta määrästä nakuja etanoli-bensa vaihdoksessa kannata olla huolissaan. Tärkeintä polttoainetta vaihtaessa on se että ajelee rauhallisesti jonkun aikaa että järjestelmä ennättää adaptoitumaan uudelle polttoaineelle..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Nakutuksesta
Itellä tuli normaalia enemmän 98:lla ja ihan vähän etanolilla, mutta kun vaihdoin uuteen sytkäkasettiin niin ainakin etanolilla loppui nakut. Voi olla että edellinen jotenkin rikkonut kasetin väärillä tulpilla.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Nakutuksesta
Juu. Olin tietoinen flexistä. Siksipä tuo hymiö ...Pakari kirjoitti:No ei se siihen flexiin liity mitenkään vaan siihen että 95 on liian alhainen oktaaniluku softatuille.. Eikä tuollaisesta määrästä nakuja etanoli-bensa vaihdoksessa kannata olla huolissaan. Tärkeintä polttoainetta vaihtaessa on se että ajelee rauhallisesti jonkun aikaa että järjestelmä ennättää adaptoitumaan uudelle polttoaineelle..
Kiitokset joka tap. Tankataan seuraavaksi 98/retanoli vaihtoehdoilla.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11