mAir jää mReq:sta
Re: mAir jää mReq:sta
Hyhhyh mikä virhemittaus vanhassa. Tuon tasoinen tuntuu yleensä jo huojuvana vetona kiihdytyksissä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: mAir jää mReq:sta
Viinalla vetää hienosti vähän laihemmallakin seoksella...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: mAir jää mReq:sta
Sulattaa vaan tulpan ja männän ennen pitkää..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir jää mReq:sta
Tokihan minä sen heti vaihdoin kun huomasin, selvähän se. Pyörän kanssa RE85:sta testaillessa vaan huomasin kun oli kartat perseellään että tasakaasulla veti "hienosti" vielä 16-17 AFR lukemallakin (bensakalibraatiolukemia) kun bensalla yli 15 alkaa heti pätkimään.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: mAir jää mReq:sta
Pitäisi taas palata tämän aiheen pariin, kun kerkeää. Auto kävi huollossakin välissä, ja kuulemma turbossa ei ollut välyksiä. Nykimnen hävisi bensansuodattimen vaihdolla onneksi!
Kumminkin se mAir jää edelleenkin kuormitettuna jatkuvasti sen parisataa yksikköä mReqistä.
Eli, kun nyt irrotan W-letkun niin ekalla kiihdytyksellä pitäisi nousta Pinl yli 2000? Pitääkö tehdä kolmosella kiihdytys, eli rajoittaako kakkosella jotenkin?
Sitten W ja C yhdistämällä pitäisi mennä Pinl 1400?
Onko nämä oletukset nyt oikein, ennenkun lähden noita letkuja repiin...
Kumminkin se mAir jää edelleenkin kuormitettuna jatkuvasti sen parisataa yksikköä mReqistä.
Eli, kun nyt irrotan W-letkun niin ekalla kiihdytyksellä pitäisi nousta Pinl yli 2000? Pitääkö tehdä kolmosella kiihdytys, eli rajoittaako kakkosella jotenkin?
Sitten W ja C yhdistämällä pitäisi mennä Pinl 1400?
Onko nämä oletukset nyt oikein, ennenkun lähden noita letkuja repiin...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: mAir jää mReq:sta
Itsehän kerkesin saman ongelman kanssa vaihtaa Immun, mankkuvenan, vaihtaa alipaineletkut silikonisiin sekä tarkastaa turbon välykset (Ei ollut). Lopulta syy oli kuitenkin muuten toimiva tarvike sytytyskasetti. Uusi originaali tilalle ja alkoi vetää taas niinkuin kuuluukin. (MY00 2.0t)
9-5 2.0t biopower '00
Re: mAir jää mReq:sta
Jaa, että sekin on vaihtoehto. Mukavan hintava osa lähteä kokeilemaan.
No kumminkin, olivatko nuo ylle kirjoittamani Pinl arvot sitä, mitä kuuluisi olla?
No kumminkin, olivatko nuo ylle kirjoittamani Pinl arvot sitä, mitä kuuluisi olla?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: mAir jää mReq:sta
Kokeilin nyt heti aamusta W-letku irti ja ekalla polkaisulla pompsahti Pinl heti 2400 paikkeille, jonka jälkeen sitten meni ilmeisesti rajoitukset päälle.
Eli järjestelmä kykenee tuottamaan painetta? Mitä vikoja tuo nyt poissulkee? Turbon vai?
Vielä tuohon edelliseen kirjoittajaan, miten se sytkäkasetti voi hävittää ne ilmamassat?
Kiitos taas vastauksista jo etukäteen...
Eli järjestelmä kykenee tuottamaan painetta? Mitä vikoja tuo nyt poissulkee? Turbon vai?
Vielä tuohon edelliseen kirjoittajaan, miten se sytkäkasetti voi hävittää ne ilmamassat?
Kiitos taas vastauksista jo etukäteen...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: mAir jää mReq:sta
Omassa tapauksessa viallinen kasetti kertoi järjestelmälle, että nyt sylintereissä tapahtuu runsaasti nakutusta, jolloin järjestelmä pudotti ilmamassapyynnit alas moottorin suojaamiseksi.Saabatti kirjoitti: Vielä tuohon edelliseen kirjoittajaan, miten se sytkäkasetti voi hävittää ne ilmamassat?
Vikatilassa mReq ja mAir seurasivat toisiaan, huiput noin 650. Pinl huiput noin 1600,
Normaalitilanteessa mReq ja mAir seurasivat toisiaan, huiput noin 1300. Pinl huiput noin 2290.
Tuossa stooria:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4&start=45
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: mAir jää mReq:sta
Voiko tukkoinen pakoputki aiheuttaa alhaisen mAirin?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: mAir jää mReq:sta
Voi mutta tuo sun edellinen testi todistaa että kyllä sitä pakokaasua pääsee hyvin virtaaman putkessa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: mAir jää mReq:sta
Eli syynä alhainen peruspaine tai sitten joku vuoto, mikä ei nyt vaan omiin silmiin satu?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: mAir jää mReq:sta
En sitten taipunut itse sitä hukkaportin tankoa irrottaa vivustaan, joten käytin lähi(VOLVO!)korjaamolla kiristyttämässä. Menohalut lisääntyivät vihdoin ja viimein, nyt se mAir piikkailee siinä tuhannen molemmin puolin.
Ei mitenkään tasaisesti kyllä sinne pyyntiin eli 1050 nouse vaan humppailee lähimaastossa, ainakin nyt ensimmäisen koeajolenkin perusteella. Käväisee esim 1030 ja sitten putoaa 980 nopeasti. Onko vielä jokin säätö väärin vai onko tämä vain ominaisuus?
Ei mitenkään tasaisesti kyllä sinne pyyntiin eli 1050 nouse vaan humppailee lähimaastossa, ainakin nyt ensimmäisen koeajolenkin perusteella. Käväisee esim 1030 ja sitten putoaa 980 nopeasti. Onko vielä jokin säätö väärin vai onko tämä vain ominaisuus?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: mAir jää mReq:sta
Eikö löydy vastausta? Eli onko mAirin heijaaminen normaalia käytöstä vai vika?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: mAir jää mReq:sta
Normaalia PID-säätimen käytöstä että toteutuma suhteessa pyyntiin hieman elää, harvemmin se aivan nakutettuna siinä pyynnissä istuu. Suuremmat (luokkaa +/- 10 %) heittelyt viittaa siihen että jotain vikaa on joko raudan tai softan puolella. Yleinen syy voi olla väsynyt hukkiksen kello tai ahtovuoto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com