DI-kasetin hankinta.
Re: DI-kasetin hankinta.
NGK BCPR7ES-11
60tkm ajettu etanolilla ja noilla tulpilla.
Vielä ehkä 20tkm ennenkuin vaihdan.
60tkm ajettu etanolilla ja noilla tulpilla.
Vielä ehkä 20tkm ennenkuin vaihdan.
Re: DI-kasetin hankinta.
Luulisi noilla kilsoilla esiintyvän sytytyskatkoksia jo melkoinen määrä ja selvää pätkimistä.Jippii kirjoitti:NGK BCPR7ES-11
60tkm ajettu etanolilla ja noilla tulpilla.
Vielä ehkä 20tkm ennenkuin vaihdan.
Itse en enempää 10tkm ajele kyseisillä tulpilla.
Kukin tyylillään.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: DI-kasetin hankinta.
Uudet tulpat maksaa kuitenkin alle 16€ sarja. Vaihto on 10min homma ja helppo kuin mikä. Onko tässä nyt järkeä säästää jos on pienikin mahdollisuus että pamahtaa 300€ kasetti rikki?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: DI-kasetin hankinta.
Vissiin 6 koneessa eri tulpat kun olen ajanut melkein viisi vuotta eikä hajuakaan milloin edellinen omistaja vaihtanut. Kilometrejä minulla tullut semmonen 50tkm. Nyt kun lukee tätä ketjua alkaa pelottamaan. Ihan sama fiilis kun lukee lääkärikirjaa...
Lähetetty tien päältä mun Samsung Note II:lta.
Lähetetty tien päältä mun Samsung Note II:lta.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: DI-kasetin hankinta.
Juuri tätä itsekin suuresti ihmettelen Tolkutonta hommaa ajaa samoilla öljyillä ja tulpilla yli 10tkm, varsinkin etanolilla.3J kirjoitti:Uudet tulpat maksaa kuitenkin alle 16€ sarja. Vaihto on 10min homma ja helppo kuin mikä. Onko tässä nyt järkeä säästää jos on pienikin mahdollisuus että pamahtaa 300€ kasetti rikki?
Kokemusta on siitä, että pääsääntöisesti etanolilla ajettu Aero alkoi hukkaamaan tehoja, kun NGK BCPR7ES-11 -tulpilla oli ajettu 12tkm.
Tulppien vaihto uusiin samanlaisiin poisti ongelman.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: DI-kasetin hankinta.
Vähän ihmettelen tätä kun silmämääräisesti 12tkm ajetut tulpat ei ole kuluneet kuin ehkä millin. Järkeen ei käy että vaikuttaisi vielä oikeasti mihinkään.Termos kirjoitti: ↑To Loka 22, 2015 21:51Juuri tätä itsekin suuresti ihmettelen Tolkutonta hommaa ajaa samoilla öljyillä ja tulpilla yli 10tkm, varsinkin etanolilla.3J kirjoitti:Uudet tulpat maksaa kuitenkin alle 16€ sarja. Vaihto on 10min homma ja helppo kuin mikä. Onko tässä nyt järkeä säästää jos on pienikin mahdollisuus että pamahtaa 300€ kasetti rikki?
Kokemusta on siitä, että pääsääntöisesti etanolilla ajettu Aero alkoi hukkaamaan tehoja, kun NGK BCPR7ES-11 -tulpilla oli ajettu 12tkm.
Tulppien vaihto uusiin samanlaisiin poisti ongelman.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: DI-kasetin hankinta.
Täällä laski maantiekulutus viinalla vajaan 11 lukemista reilusti alle 10 lukemiin kun vaihtoi n.18tkm ajetun bcpr7es satsin uusiin. Veto ongelmia tai muutakaan ei ollut, mutta kulutukseen oli näköjään selkeä vaikutus.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: DI-kasetin hankinta.
Tolleen tilastotieteen sääntöjen mukaan pitäisi noita samoissa olosuhteissa tehtyjä matka-ajoja olla useampi, mielellään esim 3-4 kpl ennen kuin voi vetää johtopäätöksiä vaikutuksesta kulutukseen.
Voihan se toki olla näin.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: DI-kasetin hankinta.
No samaa pätkäähän siinä tuli höylättyä eli hki tampere motaria. Saman pätkänhän se vaatii ja saman nopeuden, helppo mulla toteuttaa kun tota ajoa tulee, tuskin oisin muuten huomannutkaan kulutuslaskua jos ajelisi eri pätkiä sekaisin. Ja onhan tosta tulppien vaihdosta jo vuosi eli jokunen uusinta on tullut mittaukselle.
Seka ajossa tms sitä eroa onkin vaikea huomata, tosin tuntui että se kulutus tippui sielläkin osastolla.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: DI-kasetin hankinta.
Kyllä kyllä. Mutta kulutukseen vaikuttaa Tuulen voimakkuus, suunta mistä puhaltaa ja lämpötila. Optimaalisin lämpötila omille mittauksille on ollut tuollainen syyskesän lähes tuuleton +14+16 astetta. Korkeuserotkin vaikuttaa hapen määrään ilmassa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: DI-kasetin hankinta.
Lienee sitten ollut aika tuulinen keli vanhoilla tulpilla, pidemmän aikaa se kulutus jo oli tuntunut nousseen. Ei tässä mikään yksi mittaus ole pohjalla vaan ihan säännöllisistä seurannoista, niin uusilla kuin vanhoillakin.
Samaan kulutusnousuun pääsee myös kun on venakopan ja kaasuläpän välisen takaiskuvenan putkessa reikä, litra pari paukahtaa lisää samantien.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470