9-5 sammuu kierrosten pudotessa nopeasti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jahimees
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Loka 20, 2013 19:53

9-5 sammuu kierrosten pudotessa nopeasti

Viesti Kirjoittaja Jahimees »

Tuli tuossa haettua koeajolle 9-5 my.99. Tyhjäkäynnillä ei ole ongelmaa, mutta ajaessa kun jalan nostaa pois kaasulta kierrokset putoavat nopeasti joka aiheuttaa sen että auto sammuu. Auto lähtee heti normaalisti käyntiin. Mistähän sitä vikaa alkaisi etsimään?
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: 9-5 sammuu kierrosten pudotessa nopeasti

Viesti Kirjoittaja TTH »

Imuvuoto, itsellä oli coolerin letkussa aika mukava reikä niin ei oikein pysynyt käynnissä juurikin tuollaisessa tilanteessa..
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Jahimees
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Loka 20, 2013 19:53

Re: 9-5 sammuu kierrosten pudotessa nopeasti

Viesti Kirjoittaja Jahimees »

ok,pitää tarkastaa letkut,toinen probleema on kytkin,välillä kuuluu kurahtava/korahtava ääni.
Jahimees
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Loka 20, 2013 19:53

Re: 9-5 sammuu kierrosten pudotessa nopeasti

Viesti Kirjoittaja Jahimees »

Ääni ei kuulukaan kytkimestä,vaan aina kun kiihdyttää nopeasti kuuluu "whoo".eli imuvuoto?
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 813
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: 9-5 sammuu kierrosten pudotessa nopeasti

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Aivan
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: 9-5 sammuu kierrosten pudotessa nopeasti

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Jahimees kirjoitti:ok,pitää tarkastaa letkut,toinen probleema on kytkin,välillä kuuluu kurahtava/korahtava ääni.
Katso myös onko imucobran kaula ahtimessa kiinni kunnolla. Jää helposti vinoon ja imee ilmaa tuolta. Nokka ylös autosta ja alle makaamaan. Jos on vinossa tuo lähtö, niin sen näkee alhaalta helpoiten. Itsellä jäi ahtimen vaihdon yhteydessä vinoon. Toinen keino on ottaa immun jälkeen kuminen imuputki irti ja pyöräyttää kärsä siten että siihen on helppo puhaltaa. Naama putkensuulle kiinni ja kova puhallus putkeen siten, että paine pysyy putkistossa ja toinen kuuntelemaan apukorviksi mistä päin suhisee.

Katso myös sen bybass- venttiilin putken liitoskohta imucobraan. Tupla o-rengas tuonne jos ei jo ole. Tukevoittaa putkea ja estää ilmavuodon tuolta .
Vastaa Viestiin