jep, eli huomasin selvän pakokaasu vuodon kollektorin? eli kerääjän ja turbon välissä. vuotoa ei näy muuten silmillä kuin kovilla kierroksilla hiukan tyhjäkäynnillä seisottuaan. näyttäisi olevan ainakin kahdella pultilla edestä kiinni. (auto jäähtyy nyt pihalla kun sormet palo kuin kokeilin onko lisäpultteja joten aattelin kirjottaa tänne ennen
vuoto turbo/pakosarjassa
-
9000tfor4ever
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
- Paikkakunta: Tampere
vuoto turbo/pakosarjassa
auto 9000t -88
jep, eli huomasin selvän pakokaasu vuodon kollektorin? eli kerääjän ja turbon välissä. vuotoa ei näy muuten silmillä kuin kovilla kierroksilla hiukan tyhjäkäynnillä seisottuaan. näyttäisi olevan ainakin kahdella pultilla edestä kiinni. (auto jäähtyy nyt pihalla kun sormet palo kuin kokeilin onko lisäpultteja joten aattelin kirjottaa tänne ennen
. onkos kellään kokemusta että minkäslainen homma on kiristää noita pultteja vai onko suoraan uuden tiivisteen haku ja vaihto. Tiivistettä ei taida vaihtaa muuten kuin purkamalla puoli autoa.
jep, eli huomasin selvän pakokaasu vuodon kollektorin? eli kerääjän ja turbon välissä. vuotoa ei näy muuten silmillä kuin kovilla kierroksilla hiukan tyhjäkäynnillä seisottuaan. näyttäisi olevan ainakin kahdella pultilla edestä kiinni. (auto jäähtyy nyt pihalla kun sormet palo kuin kokeilin onko lisäpultteja joten aattelin kirjottaa tänne ennen
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
-
9000tfor4ever
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
- Paikkakunta: Tampere
kiitos mimmi...
niin onnistuukos tiivisteen vaihto pelkästään löysäämällä niitä neljää pulttia vai pitääkö purkaa muuta? ja mistä kyseistä tiivistettä kannattaa kysellä jos ei merkki liikkeitä lasketa.
mites muuten leiman kanssa kun kissa levisi ja tukkaa tuli putkesta metri tolkulla? auto on merkitty papereissa vähäpäästöiseksi ja tuotu jenkeistä.
miten muuten kissan puuttuminen vaikuttaa koneen käyntiin noin muuten?
happiarvot jne...
niin onnistuukos tiivisteen vaihto pelkästään löysäämällä niitä neljää pulttia vai pitääkö purkaa muuta? ja mistä kyseistä tiivistettä kannattaa kysellä jos ei merkki liikkeitä lasketa.
mites muuten leiman kanssa kun kissa levisi ja tukkaa tuli putkesta metri tolkulla? auto on merkitty papereissa vähäpäästöiseksi ja tuotu jenkeistä.
miten muuten kissan puuttuminen vaikuttaa koneen käyntiin noin muuten?
happiarvot jne...
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
Jos lambda on ennen kattia, heti turbon jälkeen, ei ole vaikutusta. Katin jälkeinen lamdba herjaa.9000tfor4ever kirjoitti: miten muuten kissan puuttuminen vaikuttaa koneen käyntiin noin muuten?
happiarvot jne...
Mulla ekan katin hajoaminen (kaksi kattia) tukki jälkimmäisen...se vähän ahdisti ja antoi vikakoodia. Sulla lienee yksi katti ja yksi lambda.
Minusta jenkkiversioissa on katissa lambda, ainakin epc sanoo näin.Mimmi kirjoitti:Joudut irrottamaan ne mutterit ja pudottamaan putkea, jotta saat tiivisteen vaihdettua.
Sinulla on vain yksi lambda, joten herjoja ei ilmaanu.
Leimasta ei mene läpi, kun päästöarvot ovat "perseellään" ja inssi huomaa niistä katin puuttumisen.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero 2.3T Man. -04
Saab 9-5 Aero 2.3T Man. -04
vääntäkääs...
...nyt vielä kerran rautalangasta!
liippaa aihealuetta eli mun tonnikalassa tuntuis olevan pakoputkessa vuotoa turbon ja pakoputken liitoksessa. Olen ymmärtänyt, että se olis kartiokiinnityksenä turboon ja pelkkä muttereiden kiristäminen auttais vuotoon. Toi EPC vaan antaa hiukka virheellisen kuvan ku vaikuttaa sen ensimmäisen käyrä päässä olevan "vain" laippa jolla se vedetään ahtimeen kiinni...
eli hyvät tuttavat, ystävät ja talonmiehet....kiristänkö vai vaihdanko tiivisteen ? Ja vm. on -97, pata 2,0t
T: jakoavain
liippaa aihealuetta eli mun tonnikalassa tuntuis olevan pakoputkessa vuotoa turbon ja pakoputken liitoksessa. Olen ymmärtänyt, että se olis kartiokiinnityksenä turboon ja pelkkä muttereiden kiristäminen auttais vuotoon. Toi EPC vaan antaa hiukka virheellisen kuvan ku vaikuttaa sen ensimmäisen käyrä päässä olevan "vain" laippa jolla se vedetään ahtimeen kiinni...
eli hyvät tuttavat, ystävät ja talonmiehet....kiristänkö vai vaihdanko tiivisteen ? Ja vm. on -97, pata 2,0t
T: jakoavain
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: vääntäkääs...
Kiristäminen auttaa.Barney74 kirjoitti:...nyt vielä kerran rautalangasta!![]()
liippaa aihealuetta eli mun tonnikalassa tuntuis olevan pakoputkessa vuotoa turbon ja pakoputken liitoksessa. Olen ymmärtänyt, että se olis kartiokiinnityksenä turboon ja pelkkä muttereiden kiristäminen auttais vuotoon.
T: jakoavain
Mulla oli hyljännyt yhden pinnapultin: Kolmella kiinni. Kartio on.
Uusi pultti ja kiristys, on pelittänyt monta vuotta.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
I'm back!
Joo, tossa eilen oli sopivaa aikaa tutkailla tuota pakoputken/turbon liitosta ja avainta muttereiden päähän sovitella. Mutta kyllä on poijjaat osannu suunnitella vmaisesti sen käyrän, joka tulee turboon. Ja ilmastoinnin kompura on niin passelisti edessä. Eli ylhäältäpäin tuo rasti tuntuis aika pahalta suorittaa. Entäs alhaaltapäin tuo kiristys? Pääseekö sieltä paremmin nuo kolme mutteria kiristämään?
Ja autohan on vm -97.
Btw. Pitäneekö paikkaansa kun kuulin sellasta, ettei liitoksissa ennen kattia saisi käyttää pakoputkentiivistystahnaa, tms? Ajattelin nääs yhtenä vaihtoehtona tiivistää tuon liitoksen tommosella mössöllä...
Kyseleepi taasen rookie tonnaristi!
Joo, tossa eilen oli sopivaa aikaa tutkailla tuota pakoputken/turbon liitosta ja avainta muttereiden päähän sovitella. Mutta kyllä on poijjaat osannu suunnitella vmaisesti sen käyrän, joka tulee turboon. Ja ilmastoinnin kompura on niin passelisti edessä. Eli ylhäältäpäin tuo rasti tuntuis aika pahalta suorittaa. Entäs alhaaltapäin tuo kiristys? Pääseekö sieltä paremmin nuo kolme mutteria kiristämään?
Ja autohan on vm -97.
Btw. Pitäneekö paikkaansa kun kuulin sellasta, ettei liitoksissa ennen kattia saisi käyttää pakoputkentiivistystahnaa, tms? Ajattelin nääs yhtenä vaihtoehtona tiivistää tuon liitoksen tommosella mössöllä...
Kyseleepi taasen rookie tonnaristi!
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kyllä ne kolme downpipen mutteria saa parhaiten ylhäältä irti. Sopiva nivelellinen avain, niin homma hoituu. Huomattavasti helpottuu, jos tosiaan ottaa ilmastoinnin kompuran irti. Itse turboa vaihtaessani en alkuun viitsinyt tuota irroittaa, mutta äkkiä tuli todettua, että helpommalla pääsee, kun kompuran ottaa pois tieltä...Barney74 kirjoitti:I'm back!![]()
Joo, tossa eilen oli sopivaa aikaa tutkailla tuota pakoputken/turbon liitosta ja avainta muttereiden päähän sovitella. Mutta kyllä on poijjaat osannu suunnitella vmaisesti sen käyrän, joka tulee turboon. Ja ilmastoinnin kompura on niin passelisti edessä. Eli ylhäältäpäin tuo rasti tuntuis aika pahalta suorittaa. Entäs alhaaltapäin tuo kiristys? Pääseekö sieltä paremmin nuo kolme mutteria kiristämään?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7847
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Jaahas saman asian huomasin tänä aamuna, jostain pakosarja vuotaa.
Ilmeisesti sama paikka kuin teillä, mutta ei siellä mitään tiivistettä ole.
Kartio vain ja taitaa olla M10 vaarna ruuveilla kiinni.
Taitaa katketa helposti.
Ilmeisesti sama paikka kuin teillä, mutta ei siellä mitään tiivistettä ole.
Kartio vain ja taitaa olla M10 vaarna ruuveilla kiinni.
Taitaa katketa helposti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Mimmi kirjoitti:Joudut irrottamaan ne mutterit ja pudottamaan putkea, jotta saat tiivisteen vaihdettua.
Sinulla on vain yksi lambda, joten herjoja ei ilmaanu.
Leimasta ei mene läpi, kun päästöarvot ovat "perseellään" ja inssi huomaa niistä katin puuttumisen.
Mua ihmetyttää yks toinen juttu. Ny kun mä ajelen ja painan jarrua niin alkaa kuulua sellainen pieni, mutta sisään kuultava vihellys jostain pellin alta. Sekin lisää ihmetystä, että ääni saattaa kuulua vaikkei painaisikaan jarrua, näyttää, että se ääni elää omaa elämäänsä (kuuluu satunnaisesti jonkin aikaa ja lakkaa taas), mutta en tiä lähtiskö etujarruja zoomailemaan vai viheltääkö turbo ?? Laulun sanoja lainatakseni "mistä alkaisin"
Ääni on hento, kuin joku puhaltaisi pilliin jossa on herne.
9000 CD 2,3 turbo autom. -91.
2. Kun painan jarrua niin joskus tuntuu takamuksissa sellainen sanoisko jurina, kuin laskis rappusia perseellään. Sama kuivalla tai liukkaalla pohjalla, ei tosin aina. Ihan kuin vaihteet menis äkkiä pienemmälle. Mistähän sekin kertoo ? Automaatti on korjattu muutama vuosi sitten.