Ota huomioon, että tuohon vuosimalliväliin mahtuu sisustuksen ja sähköjen "facelift", eli M2007 eroaa identtisestä(?) ulkonäöstään huomatta vanhemmista esim. kojelaudan (mm. keskinäyttö poistettu), SID:in ja konsernimankan/-navin osalta. Mitä sitten laskeekin tärkeäksi, mitä parannukseksi ja mitä huononnukseksi.
Henk.koht. mielipide, että tuolloin oli ergonomiastaan tunnetun valmistajan korkea aikakin karsia ne kymmenet kasarityyliset nappulat kojelaudasta ja korvata esim. ACC:n paneelissa pyöritettävillä kiekoilla. Ajatuksena tykkäsin toisaalta kovasti siitä keskinäytöstä, mutta omakohtaista kokemusta ei sen toiminnoista ole, eikä sitä nyt erityisesti ole tuohon uudempaan osannut kaivata.
Ulkonen facelift tuli sitten M2008:een.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Blocketista äkkiä vilkaistuna näyttäisivät vuoden 2006 NG9-3 B207R-moottoriset olevan 2.0 "iso-T" ja B207L-moottoriset 2.0 "pikku-t". Siitä ei ole mitään hajua, onko Suomeen tuotu aikanaan muuta kuin 2.0t-autoja...
Faceliftin myötä jo muutekin vähän kyseenalaisen muovinen sisuta muuttui narisevammaksi. Parilla kaverilla Facelift ja valittavat ovien räminää, kojelaudan kitinää ja penkkien narinaa. Eipä jämäkimmästä päästä koskaan kyllä ollutkaan tämä 9-3.
Itsellä MY03 ja vaihdoin tuossa faceliftin penkinrungon, kun omasta oli säädöt rikki ja kuluneet. MY08 penkki natisee niin, että usein mietin auton vaihto hiljaisempaan . Meidän entinen MK1 Focus piti vähemmän ääntä pompuissa, kuin 9-3
Omassa ei kyllä nitinää juurikaan kuulu. Ainoa mikä häiritsee on kojelaudan (sen hopeisen muovin) muovisuus ja nitinä jos sitä painelee käsin.
Penkistä en ole saanut nitinöitä kyllä aikaiseksi. Ovet on vaimennettu parilla neliöllä vaimennusmattoa joten niiden alkup. nitinöistä en niin tiedä.
Varsinkin nyt ovet ja takakontti vaimennettuna IMHO todella hiljainen tämä on. Ainakin kaverin samanikäinen Audi on reilusti äänekkäämpi. F30 Bemari aika samaa tasoa.
Saab 9-3 SC 1.8tBioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Nyt on menossa toinen 9-3 sc eikä kumpikaan ole nitissyt
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Kuvittelin minäkin, että harhoja kuulivat nitinöiden valittajat ennen nykyistä yksilöä.
Kuskin ovi suhisee, kattovalo rämisee, vänkärin etuoven tiiviste kitisee ajossa, jossain hanskalokeron luona on myös nitinän tapaista tyhjänäkin...