Tietysti joku kuvakin on tarjota.
![Kuva](http://i59.tinypic.com/122etdi.jpg)
Kysyttävääkin varmasti tulee riittämään, kun pääsen vauhtiin..
Mitä eroa on tavallisessa ja turbon alipainesäätimissä? En nimittäin meinaa millään saada sytytystä kohdilleen. Onko ero tangon jäykkyydessä vai toimiiko tanko molempiin suuntiin? Aukasin jakajan ja sieltä löytyi alla olevan kuvan mukainen tanko. Tanko on väännelty mutkille. Yritin tihrustaa tangosta numeroita, mutta sain selvän vain numeroista 60.tetammi kirjoitti:Onkohan siihen kumminkin laitettu turbon alipainesäädin?
Muutenhan jakaja on ainaki lähes samanlainen, ajoituksen laittaisin turbon arvojen mukaan.
Toisin sanoen alipainesäädin on tavallisesta virranajakajasta. Sopiiko tuohon jakajaan turbon alipainsäädin vai onko eroja myös muutenkin jakajien välillä? Onko nuita turbon alipainesäätimiä eri jäykkyyksisiä? Muistelisin, että alipainesäätimistä tuli katsoa tangossa oleva numerosarja ja vaihdettaessa tuli laittaa saman numeroinen, joka ilmeisesti oli suoraan verrannollinen säätimen jäykkyyteen. (Saatan kyllä muistella omianikin.)Kun säätimen kalvo on ehjä, imettäessä ja turbomalleissa puhallettaessakin säätimen tanko liikkuu ja kääntää virranjakajan pohjalevyä.