Mikä mahtaa mättää, kun ulompi vetarin suojakumi porsii kerran vuodessa? Kyseessä on kuskinpuoleinen gummi, johon saa vissiin joka vuosi vaihtaa gummit... Lueskelin vanhoja topiceja,niin onko tosiaan laatu huonontunu, että sen piikkiin voi laittaa, vai miten muilla? Vai voisko jokin muu asia mokoman kumin rikkoa? Ja auto oli tosiaan -97 Aero.
Jos tuon saa joka vuosi vaihtaa, niin ajattelin jopa tota bliiteeman liimattavaa, onko ihmisillä kokemusta sen kestävyydestä?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000022701/
Vetarin suojakumista
Vetarin suojakumista
9-5 2.3T -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Vetarin suojakumista
Ylivedettävät tuntuu kestävän. Mulla on ollut sellaiset yli 10 vuotta ysikutosessa. Tonnarissa samanlainen melkein yhtä pitkään. Toinen edelleen alkuperäinen.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Vetarin suojakumista
g_paulig: siinä sinunkin autossa kesti alkuperäiset 13 vuotta, sen jälkeen itse vaihtamani Löbrot vajaan vuoden.
Seuraavalla kierroksella annoin työn tehneelle pajalle vapaat kädet valita osan toimittaja. Tuskin ainakaan marmorilta hakivat, mutta kestivät sitten taas jokusen vuoden, eli sen mitä auto minulla oli.
Taannoin mietin, että voisiko jonkun valmistajan vetonivelrasva olla myrkkyä toisen valmistajan kumilaadulle tms., mutta eihän tuohon koskaan mitään selkoa tullut.
Silloin kun minä ne vaihdoin, käytin myös nivelet atomeina pöydällä, ettei ainakaan jäänyt hiekkaa mihinkään. Ei sillä nyt tietysti enää ole vaikutusta, mutta v*#%tus oli sitä suurempi seuraavana keväänä kun sai todeta uusien gumeksien olevan taas säleinä.
Seuraavalla kierroksella annoin työn tehneelle pajalle vapaat kädet valita osan toimittaja. Tuskin ainakaan marmorilta hakivat, mutta kestivät sitten taas jokusen vuoden, eli sen mitä auto minulla oli.
Taannoin mietin, että voisiko jonkun valmistajan vetonivelrasva olla myrkkyä toisen valmistajan kumilaadulle tms., mutta eihän tuohon koskaan mitään selkoa tullut.
Silloin kun minä ne vaihdoin, käytin myös nivelet atomeina pöydällä, ettei ainakaan jäänyt hiekkaa mihinkään. Ei sillä nyt tietysti enää ole vaikutusta, mutta v*#%tus oli sitä suurempi seuraavana keväänä kun sai todeta uusien gumeksien olevan taas säleinä.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Vetarin suojakumista
Nyt on uusi gummi paikallaan Tälläkertaa laitettiin ylivedettävä, toivottavasti kestää pitempään..
Mutta ennenkaikkea, suuri kiitos Coltille
Mutta ennenkaikkea, suuri kiitos Coltille
9-5 2.3T -07